دوشاخه‌های هوشمند می‌توانند فراتر از آنچه که هستند، به شما کمک کنند. با آن‌ها می‌توانید دقیقاً زمان روشن یا خاموش شدن چراغ‌های خانه را کنترل کنید (گزینه‌ای ایده آل برای زمانیکه در خانه نیستید)، آن‌ها برای مصرف بهینه‌ی انرژی ابزارهایی کارآمد هستند. برخی از دوشاخه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند تا مصرف انرژی خود را کنترل کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. اگر تصمیم به خرید پریز هوشمند دارید، لیست بهترین پریزهای هوشمند سال 2022 که با تست طیف وسیعی از مدل‌ها را برای یافتن بهترین عملکرد، راهنمای خوبی است.

 1. دو شاخه هوشمند Wemo

دوشاخه هوشمند Wemo WiFi smart plugs بهترین انتخاب کارشناسان در میان بهترین دوشاخه های هوشمند است. این مورد، جمع و جورتر از اکثر پیشنهادات موجود در بازار است و خروجی اصلی را مسدود نخواهد کرد.

این دوشاخه، مانند برخی از پریزهای هوشمند دیگر نظارت بر انرژی ندارد، پلاگین هوشمند WiFi Wimo با تمام دستیارهای هوشمند اصلی، همینطور Siri کار می‌کند. پریز هوشمند Wemoدارای حالت Away هوشمندانه‌ای است که می‌تواند با روشن کردن متناوب لامپ، اینطور وانمود کند که شما در خانه هستید.

دو شاخه هوشمند

2. دو شاخه هوشمند TP-Link Kasa

دوشاخه کوچک وای فای هوشمند Kasa با قیمت تنها 8 دلار، یکی از بهترین دوشاخه‌های هوشمند است. کارشناسان پریزهای هوشمند و تجهیزات خانه هوشمند را از TP-Link آزمایش کرده‌اند و اطمینان دارند که از لحاظ ایمنی، قابل استفاده و قابل اعتماد هستند. به علاوه برنامه Kasa دارای مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های اتوماسیون، از جمله زمان بندی و توانایی کنترل سایر محصولات خانه هوشمند با نام تجاری TP-Link است.

مینی دوشاخه هوشمند وای فای کاسا ارتقاء یافته‌ی مدل Plug Lite HS103 این برند است که تنها برای 12 آمپر رتبه بندی شده بود. این نسخه دارای 15 آمپر است.

مطالب مرتبط: قفل دیجیتال

3. دوشاخه هوشمند فضای باز Ring

پریز هوشمند Ring Outdoor به اندازه‌ی یک آجر، بزرگ است. ورودی آن در پایین پریز هوشمند تعبیه شده است و هر کدام توسط یک دریچه لاستیکی محافظت می‌شوند. در بالا یک سیم 6.5 اینچی وجود دارد که به اندازه کافی بلند است تا حلقه را به یک پریز بیرونی وصل کند و همینطور، درب پوش پریز شما باشد.

پریز هوشمند Ring، دارای یک دکمه دایره‌ای بزرگ است که مرکز آن آبی است. می‌توانید هر دو طرف دکمه را فشار دهید تا هر خروجی به طور مستقل کنترل شود. بر خلاف بسیاری از دوشاخه‌های هوشمند دیگر، Ring باید به یک هاب متصل شود که آن می‌تواند Ring Bridge (49 دلار) یا بلندگوی هوشمند Amazon Echo باشد.

4. دوشاخه هوشمند Wyze Plug

مانند سایر محصولات برند Wyze، پریز هوشمند wyze هم مقرون به صرفه است. این دستگاه برای کنترل وسایل برقی کوچک مثل قهوه ساز، عالی است. یک بسته دوتایی می‌تواند حداقل 15 دلار قیمت داشته باشد، که خیلی ارزان‌تر از برترین دوشاخه‌های هوشمند تک واحد است. بهتر از این، اگر Wyze Bulb، Wyze Cam یا Wyze Smart Lock دارید، می‌توانید Wyze Plug را با سیستم موجود خود یکپارچه کنید.

5. دوشاخه هوشمند Lutron Caseta

کیت استارت سوئیچ دیمر Lutron Caseta یکی از بهترین دوشاخه‌های هوشمند است، زیرا با هر لامپ رومیزی یا دستگاه الکترونیکی (و حداکثر 800 لامپ مختلف) کار می‌کند. برخلاف یک دوشاخه هوشمند استاندارد، گجت Lutron به شما این امکان را می‌دهد تا لامپ را به جای روشن یا خاموش کردن، کم نور کنید. کیت Starter شامل یک کنترل از راه دور دستی است، اما اگر می‌خواهید آن را با دستیار صوتی خود کنترل کنید، دیگر به کنترل نیازی نخواهید داشت.

6. دوشاخه هوشمند Wyze Plug Outdoor

Wyze در ساخت دستگاه‌های هوشمند خانگی ارزان قیمت شهرت زیادی به دست آورده است و پریز هوشمند فضای باز Wyze نیز یکی دیگر از این محصولات است. مانند بسیاری از دوشاخه های هوشمند فضای باز، Wyze Plug Outdoor یک جعبه سیاه است که یک سیم در یک سر و دو خروجی در طرف دیگر دارد. سیم کمی کوتاه است و دوشاخه در ردیف سیم قرار دارد، بنابراین بستن آن در پریز بیرونی و گذاشتن درپوش آن، کمی سخت است.

دوشاخه Wyze دو سوکت دارد. در جلوی دوشاخه دو دکمه برای کنترل هر سوکت، با LED های کوچک وجود دارد که نشان می‌دهد کدام یک فعال است. درست در زیر دکمه‌ها یک سنسور نور کوچک نیز تعبیه شده است. با توجه به شرایط نوری محیط، می‌توان از این برای اطلاع از زمان روشن یا خاموش شدن پریز استفاده کرد.

با این حال، می‌توانید بر اساس زمان مشخصی از روز، و همچنین طلوع و غروب خورشید، برنامه‌ای مشخص تنظیم کنید؛ مانند اینکه 15 دقیقه قبل یا بعد از طلوع خورشید روشن یا خاموش شود.

7. پریز سیار TP-Link Kasa Smart Wi-Fi Power Strip

پریز سیار هوشمند 6 خانه Kasa که با سه درگاه USB برای راه‌اندازی، ارائه می‌شود. می‌توانید هر دستگاه متصل را به‌صورت جداگانه با استفاده از برنامه Kasa، الکسا یا دستیار Google یا دکمه‌های روی خود دستگاه کنترل کنید.

بهتر از آن، سیم سیار هوشمند Kasa دارای یک محافظ برق داخلی است که اکثر دوشاخه‌های هوشمند فردی (و اکثر بهترین دوشاخه‌های هوشمند) فاقد آن هستند. گفته می‌شود، با 79 دلار برای واحد، در مقایسه با سایر گزینه ها کمی گران است.

پریز سیار هوشمند

8. پریز سیار 4 خانه هوشمند Teckin

اگر می‌خواهید یک پریز برق هوشمند با قیمت کمتری داشته باشید، انتخاب مورد علاقه ما سیم سیار هوشمند Teckin است. این پریز سیار هوشمند با چهار خروجی و چهار پورت USB، می‌تواند به اندازه برخی از محافظ‌های برق، دستگاه‌های زیادی را در خود جای دهد. اما با تنها 29.99 دلار، کمتر از نصف قیمت رقبای سطح بالای خود است.

Teckin Smart Power Strip همچنین ویژگی‌های بیشتری را نسبت به سایر بهترین دوشاخه‌های هوشمند ارائه می‌دهد. با استفاده از برنامه Teckin Smart Plug، می‌توانید از راه دور لوازم خانگی خود را نظارت و کنترل  و هر پریز را جداگانه کنترل و زمان‌بندی کنید.

 9. دوشاخه هوشمند 2 خانه TP-Link Kasa KP400

دوشاخه هوشمند کاسا در فضای باز مدل TP-Link KP400 دارای دو پریز است، به این معنی که می‌توانید دو دستگاه را به طور جداگانه کنترل کنید. این یک دوشاخه بزرگ در فضای باز است؛، اما محفظه آن حاوی یک رادیو Wi-Fi است که می‌تواند به یک روتر متصل شود.

این دوشاخه دارای استاندارد IP64 است، بنابراین می‌تواند باران روزانه را تحمل کند، اما همچنان باید این دوشاخه را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید رو به پایین بگذارید و پریزها را پوشانده باشید.

برنامه ارائه شده از این دستگاه، واقعاً چیزی است که آن را از سایر دو شاخه‌های هوشمند فضای باز متمایز می‌کند. این دستگاه با الکسا، دستیار Google، SmartThings و IFTTT سازگار است و می‌توانید دقیقاً زمانی که می‌خواهید چراغ‌های خود را روشن و خاموش کنید، برنامه‌ریزی کنید.

10. دوشاخه هوشمند آمازون

دوشاخه هوشمند آمازون ساده، جمع و جور و یک خرید عالی با قیمت پایین است. این مجموعه با تمام ویژگی‌های الکسا، از جمله سازگاری با روال‌ها، زمان‌بندی‌ها، تایمرها و سایر اتوماسیون‌های پیشرفته سازگار است. با اپلیکیشن الکسا یا هر یک از بهترین بلندگوهای الکسا، می‌توانید دوشاخه هوشمند آمازون را از هر کجای خانه خود کنترل کنید.

مزایای خرید پریز هوشمند

مانیتور انرژی

برخی از دوشاخه‌های هوشمند مصرف انرژی یک دستگاه را در تلفن شما ضبط و نمایش می‌دهند. با انجام این کار، می‌توانید ببینید که برخی از لوازم خانگی به صورت روزانه از جمله در حالت آماده به کار چقدر برای شما هزینه دارند و می‌توانید راه‌هایی برای کاهش هزینه و صرفه جویی در انرژی پیدا کنید.

تایمر/برنامه ریزی

اکثر پریزهای هوشمند دارای تایمر هستند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید برای روشن کردن چراغ‌ها در تعطیلات روی آن‌ها حساب کنید.

مزایای خرید پریز هوشمند

ایجاد مناطق الکترونیکی

برخی از دوشاخه های هوشمند می‌توانند با اتصال به گروه‌هایی از پریزهای هوشمند، مناطق الکترونیکی ایجاد کنند. با استفاده از این، می‌توانید چندین نقطه برق را در یک اتاق به طور همزمان کنترل کنید: به عنوان مثال، ممکن است بخواهید پس از رفتن به رختخواب، تمام چراغ‌های طبقه پایین خاموش شوند.

به سایر دستگاه‌های هوشمند متصل شوید

برخی از دوشاخه های هوشمند نیز می‌توانند از طریق IFTTT که کاربردهای خود را ارائه داده و با سایر دستگاه‌های هوشمند متصل و ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که اگر کسی در حال امتحان قفل هوشمند شما باشد، دوشاخه هوشمند چراغ‌ها را روشن می‌کند تا به نظر برسد که در خانه هستید.

امتیازدهی