سوالی که بارها در خصوص قفل دیجیتال پرسیده می شود این است که آیا شرایط برای هک شدن قفل دیجیتال وجود دارد یا نه؟ به طور کلی امکان هک قفل های الکترونیکی وجود دارد. یعنی نمی توان به طور حتم گفت که چیزی به اسم هک شدن قفل دیجیتال معنا ندارد. اینطور که مشخص است کیفیت ساخت قفل و برند آن از مواردی است که می تواند روی امنیت قفل تاثیرگذار باشد. این شرایط در خصوص عدم رعایت اصول اولیه امنیت به واسطه کاربر نتیجه بخش است. یکی از مواردی است که باید بدانید این است که امنیت و راحتی و زیبایی باید در کنار هم قرار بگیرد.

بهترین قفل دیجیتال پیشنهادی

به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید قفل دیجیتال به سراغ قفلی بروید که در دو سری P و H روک باشد. برند روک هم امنیت خوبی دارد و هم توانسته همه پروتکل های امنیتی را به طور دقیق رعایت نماید. قفل های سری P دارای دستگیره های تمام اتوماتیک هستند. این قفل ها به طور کلی شامل یک سری آپشن های امنیتی کاربردی هستند که در اختیار کاربران قرار می گیرند. به طور کلی قابلیت دسترسی دوبل امنیتی نیز برای این قفل ها وجود دارد. یک آپشن دیگر مربوط به ورود ایمن رمز به واسطه تابع خیالی است. به طور کلی تعداد کاراکتر های عددی غیر واقعی که قبل و بعد از رمز اصلی وارد می شود اهمیت زیادی دارد و باید مدنظر قرار بگیرد. این قفل ها برای شناسایی هویت افراد دارای چشمی های دیجیتال آنلاین هستند. اپ فعال روی گوشی های هوشمند اجرا می شوند و نیاز است که به روز رسانی صورت بگیرد.

بهترین قفل دیجیتال پیشنهادی

تنظیمات زمان بخشی از امنیت قفل دیجیتال

بهتر است که تنظیم زمان برای قفل دیجیتال به درستی صورت بگیرد. یعنی پس از چند ثانیه خروج از درب، قفل انجام شود. سنسور اثر انگشتی در خصوص این دسترسی از نوع خازنی بوده و غیر قابل کپی است. به طور کلی این قفل ها روی اسکنر بافت زنده اجرا می شوند و این موضوع سبب می شود که الگوی اثر انگشت به شکل درستی در نظر گرفته شوند. به طور کلی همه آلارم های امنیتی برای قفل دیجیتال اجرا شده است و شرایط ضد سرقت و ضد حریق نیز وجود دارند. این قفل ها روی اپ های مخصوص نمایش داده می شوند و عملکرد خاص خود را دارند.

آیا قفل دیجیتال از نظر دسترسی قابل هک است؟

در مورد هک شدن قفل دیجیتال معمولاً موضوع دسترسی مطرح است. در واقع این موضوع مدنظر است که نوع دسترسی قفل به صورتی است که قفل دچار هک می شود. امنیت قفل دیجیتال به نسبت دستگیره های معمولی بیشتر است و این موضوع بر اساس دسترسی های این قفل ارزیابی می شود. دسترسی هایی که برای قفل دیجیتال در نظر گرفته می شود غیر قابل کپی هستند. در واقع از پروتکل های امنیتی بسیار حرفه ای استفاده شده است که می تواند شرایط خوبی فراهم سازد. از سوی دیگر این قفل ها مجهز به آلارم های امنیتی هستند. قابلیت های امنیتی و کنترلی برای قفل دیجیتال نیز یکی از مواردی است که می تواند ارزشمند باشد.

باگ های امنیتی برای قفل دیجیتال یکی از مواردی است که باید ارزیابی شود. در واقع گم کردن کلیدها و یا جا ماندن آنها اصلاً صورت نمی گیرد. این موضوع نگرانی های مربوط به گم شدن کلید ها را از بین می برد. موضوع مهم دیگر این است که به طور کلی هک شدن قفل های دیجیتال از هر نظر شرایط خاص خود را دارد اما احتمال آن بسیار محدود است.

آیا قفل دیجیتال از نظر دسترسی قابل هک است؟

 

 

قفل دیجیتال چطور هک می شود؟

هک شدن این قفل ها کار ساده ای نیست و سهل انگاری در این زمینه مساله ساز است. اما حقیقت این است که به طور کلی یک سری شرایط می تواند برای این قفل ها مساله ساز باشد. مثلاً داشتن رمز متنی ساده. زمانی که برای قفل خود رمز متنی ساده انتخاب کنید احتمال اینکه رمز شما لو برود زیاد است. به طور کلی باید در انتخاب رمز بهترین شرایط را بسنجید. یک نکته دیگر این است که قفل مورد انتخاب شما باید شرایط تابع خیالی را داشته باشد. تابع خیالی کمک می کند تا شخص بتواند همه چیز را ارزیابی کند.

اگر قفل شما دارای اپلیکیشن است. دی کامپایلر کردن فایل APK می تواند یک انتخاب مناسب باشد. اپ ها روی گوشی های اندروید نصب می شوند و در صورتی که اپ مورد نظر دچار مشکل باشد یا ویروسی شود کار شما سخت می شود. در نهایت این موضوع مربوط به راه های نفوذ به سورس ها و یا پایگاه داده است. در واقع کدنویسان می توانند این موضوع را بررسی کنند.قفل دیجیتال چطور هک می شود؟

چطور می توان جلوی هک شدن قفل دیجیتال را گرفت؟

خرید قفل از یک شرکت معتبر از مواردی است که نباید فراموش شود. به طور کلی امنیت قفل دیجیتال بسیار مهم است و نباید یک قفل فقط به دلیل ظاهر زیبا خریداری شود. در خرید قفل نیاز است که فروشنده معتبر نیز مدنظر قرار بگیرد. پروتکل های امنیتی بر اساس شرایط شرکت سازنده سنجیده می شود.

از قفل هایی استفاده کنید که شرایط تعریف پسورد طولانی را داشته باشند. به هر حال باید کاراکترهای عددی طولانی برای قفل استفاده شود تا از نظر کیفیت تضمین شود. اینطور که مشخص است پسوردها می بایست حداقل 16 کاراکتر عددی باشند. البته قرار نیست که 16 رقم را حفظ کنید. تابع خیالی می تواند این مشکل را بر طرف سازد. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که تعریف پسورد برای قفل ها کمک می کند تا بتواند یک عملکرد عالی داشته باشد و به صورت اصولی اجرا شود.

آپدیت کردن قفل دیجیتال بسیار مهم است. آپدیت کردن قفل دیجیتال به طور کلی بر اساس سبکی که دارد سنجیده می شود. هرچه سطح امنیت این قفل ها بیشتر باشد در نهایت باگ امنیتی رفع می شود. در بهترین شرایط اپ قفل های دیجیتال می توانند به شکل دوره ای آپدیت شوند.

چطور می توان جلوی هک شدن قفل دیجیتال را گرفت؟

نتیجه گیری

به طور کلی قفل دیجیتال از دسته قفل هایی است که نمی توان گفت به طور 100 درصد هک نمی شود اما اینطور که مشخص است این قفل از نظر نوع هک شرایط خاص خود را دارد و نمی تواند شرایط ویژه ای را شامل شود.

امتیازدهی