برای هوشمند سازی  باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. با استفاده از این فناوری پیشرفته بدون شک کارکنان وقت و تمرکز بیشتری را برای انجام امور خواهند داشت. ما در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره هوشمند سازی محل کار صحبت کنیم اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید. 

محل کار هوشمند چیست؟

همانطور که می دانید محل کار هوشمند به مکانی گفته می شود که در آن از بهترین و پیشرفته ترین فناوری استفاده شده است. در این مطلب با مزایا و خصوصیات هوشمند سازی محل کار به طور کامل آشنا خواهید شد. بدون شک با استفاده از این فناوری کارایی کارکنان بهتر و سریع تر خواهد شد. به طور کلی می توان گفت این تکنولوژی باعث تمرکز بیشتر کارکنان می گردد. یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها برای هوشمند سازی محیط کار استفاده از قفل هوشمند می باشد. این مدل از قفل ها قابلیت نصب بر روی تمامی درب ها به همراه دارند. با استفاده از این قفل ها امنیت محیط کار افزایش می یابد. به طور کلی می توان گفت هوشمند سازی محیط کار در ایجاد شرایط بهتر و راحت تر کمک بسیار زیادی می کند. 

نحوه ایجاد محل کار هوشمند

برای هوشمند سازی محل کار باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. با استفاده از این فناوری پیشرفته بدون شک کارکنان وقت و تمرکز بیشتری را برای انجام امور خواهند داشت. همچنین تمامی امور اداری با امنیت و راحتی بیشتر انجام می شود. از بهترین خصوصیات هوشمند سازی می توان به کمک به شرکت ها برای تصمیمات بهتر اشاره کرد. در ادامه با نحوه ایجاد محل کار هوشمند آشنا خواهید شد:

  • استفاده از قفل های دیجیتالی که محیط های اداری را محدود به کاربران مجاز می کند.
  • سیستم های الکترونیکی اتاق ها برای بهبود مدیریت
  • استفاده از مبلمان الکترونیکی برای بهبود ارگونومی
  • امکانات کنفرانس ویدیویی برای اتصال با افراد 
  • چراغ های پیشرفته با استفاده از سنسور برای کمک به حفظ انرژی
  • علامت گذاری دیجیتال برای اشتراک گذاری اطلاعات و راهیابی
هوشمند سازی محل کار

نحوه ایجاد محل کار هوشمند

مزایای محل کار هوشمند

همانطور که می دانید هوشمند سازی محل کار مزایای متنوعی نیز به همراه دارد. محیط کار هوشمند در مقایسه با محل کار سنتی تفاوت های بسیار زیادی دارد. در محل کار دیجیتال و یا هوشمند تمامی امور اداری بهتر و سریع تر انجام می شود. در ادامه با رایج ترین فواید محل کار هوشمند آشنا خواهید شد.

افزایش بهره وری

یکی از بهترین و مهم ترین دلایل هوشمند سازی محل کار بدون شک بهبود بهره وری سازمان است. با استفاده از این فناوری زمان و اتلاف وقت کمتری در انجام امور و کارها صرف می شود. همچنین کارکنان با تمرکز بیشتری به انجام امور می پردازند. 

بهبود همکاری

هوشمند سازی محل کار باعث می شود تا کارکنان با راحتی بیشتر فضا را برای ارتباط بهتر آماده کنند. با هوشمند سازی محیط کار کارکنان با وقت و تمرکز بیشتری کارهای خود را انجام می دهند. همچنین کارکنان تمرکز بیشتری روی کارهای بزرگ و مهم تر خواهند داشت. همین موضوع باعث پیشرفت در یک سازمان و یا شرکت خواهد شد.

امور کاری بهینه

از بهترین مزایای هوشمند سازی محل کار کمک به مدیران یک شرکت و یا سازمان برای درک بهتر چالش ها و نقاط ضعف و قوت محیط کار می توان اشاره کرد. این داده ها و اطلاعات می توانند باعث بهبود محیط کار شوند. 

گزارش سریع خرابی

محل کار هوشمند می تواند گزارش خرابی تجهیزات را کاهش دهد. با گزارش آسان بدون شک عیب یابی سریع تر انجام می شود. از این رو باعث پیشرفت بهتر و سریع تر موسسه و یا سازمان خواهد شد.

کنترل دستگاه ها در محل کار هوشمند

از بهترین مزیت هوشمند سازی محل کار می توان به کنترل دستگاه ها و تجهیزات در محیط کار اشاره کرد. بدون نیاز به هیچ گونه جابه جایی به راحتی می توانید دستگاه ها و تجهیزات را کنترل کنید. در محیط کار از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برخی از این تجهیزات به کنترل نیاز دارند. با استفاده از تکنولوژی های هوشمند سازی در محیط کاری می توانید بدون جابه جایی دستگاه ها را کنترل کنید. 

محل کار هوشمند

کنترل دستگاه ها در محل کار هوشمند

امکانات محل کار هوشمند چه مواردی می باشد؟

هوشمند سازی محل کار مزایای متنوعی به همراه دارد. با استفاده از این تکنولوژی تمامی امور اداری با امنیت و راحتی بیشتر انجام می شود. در ادامه با امکانات دفتر هوشمند به طور کامل آشنا خواهید شد:

  • سیستم روشنایی
  • پرده هوشمند
  • سیستم سرمایش و گرمایش
  • حضور و غیاب هوشمند
  • سیستم تهویه
  • بولتن دیجیتالی
  • سیستم هوشمند صوتی

بررسی هزینه هوشمند سازی محیط کار

یکی از رایج ترین سوالات در هوشمند سازی محل کار هزینه استفاده از این فناوری می باشد. افرادی که قصد دارند از این فناوری برای هوشمند سازی محیط کار استفاده کنند یکی از مهم ترین سوالات این افراد هزینه استفاده از این تکنولوژی می باشد. هزینه هوشمند سازی به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که این عوامل شامل نوع و کیفیت تجهیزات و روش هوشمند سازی می باشد. افرادی که قصد دارند از تجهیزات بی سیم برای هوشمند سازی استفاده کنند این نکته مهم را در نظر داشته باشند باید هزینه بیشتری را بپردازند. البته نوع تجهیزاتی که قصد استفاده از آنها در هوشمند سازی دارید هزینه بیشتری را به همراه دارد.

هوشمند سازی محیط کار

هزینه هوشمند سازی محیط کار

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با خصوصیات و مزایای هوشمند سازی محل کار به طور کامل آشنا شدید. محل کار هوشمند به مکانی گفته می شود که در آن از بهترین و پیشرفته ترین فناوری استفاده شده است. بدون شک با استفاده از این فناوری کارایی کارکنان بهتر و سریع تر خواهد شد. به طور کلی می توان گفت باعث تمرکز بیشتر کارکنان می گردد. یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها برای هوشمند سازی محیط کار استفاده از دستگیره هوشمند می باشد. این مدل از قفل ها قابلیت نصب بر روی تمامی درب ها به همراه دارند.

سوالات متداول هوشمند سازی محل کار

  1. امکانات محل کار هوشمند چه مواردی می باشد؟
    امکانات دفتر کار هوشمند شامل سیستم روشنایی، پرده هوشمند، سیستم سرمایش و گرمایش، حضور و غیاب هوشمند، سیستم تهویه، بولتن دیجیتالی و سیستم هوشمند صوتی می باشد.
  2. هزینه هوشمند سازی محیط کار به چه صورت است؟
    هزینه هوشمند سازی به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که این عوامل شامل نوع و کیفیت تجهیزات و روش هوشمند سازی می باشد. افرادی که قصد دارند از تجهیزات بی سیم برای هوشمند سازی استفاده کنند این نکته مهم را در نظر داشته باشند باید هزینه بیشتری را بپردازند. البته نوع تجهیزاتی که قصد استفاده از آنها در هوشمند سازی دارید هزینه بیشتری را به همراه دارد.
  3. کنترل دستگاه ها در محل کار هوشمند به چه صورت است؟
    بدون نیاز به هیچ گونه جابه جایی به راحتی می توانید دستگاه ها و تجهیزات را کنترل کنید. در محیط کار از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که برخی از این تجهیزات به کنترل نیاز دارند. با استفاده از تکنولوژی های هوشمند سازی در محیط کاری می توانید بدون جابه جایی دستگاه ها را کنترل کنید.
امتیازدهی