در این مقاله قصد داریم شما را با این قفل ساده و ایمن، انواع آن، مزایای استفاده از آن و نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت آشنا کنیم. بعضی از وسایلی که به خوبی می تواند ایمنی مکان هایی مثل باشگاه، خانه، فروشگاه و حتی خودرو و …  را افزایش دهد، قفل کتابی است.

بررسی نکات در مورد قفل های کتابی

برای خرید قفل مناسب باید به نکاتی از جمله جنس بدنه، قیمت قفل، نوع قفل، اندازه و ابعاد قفل وزن و نوع کلید به کار رفته در قفل مورد نظرتان توجه داشته باشید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن ها می تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند، مواردی مانند توجه به آلیاژ به کار رفته در قفل ، میزان امنیت قفل و گارانتی که برخی از سازندگان در مقابل قفل های تولیدی خود داشته و کیفیت آن ها را ضمانت می کنند.  

قفل کتابی

خرید قفل کتابی

توجه به انواع قفل های کتابی و انتخاب بهترین آن 

قفل های کتابی از نظر طراحی بدنه، جنس بدنه و توپی دارای مدل های مختلفی است که قیمت آن ها با توجه به ایمنی که ارائه می دهند متفاوت بوده و ممکن است گاهی از صد هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت داشته باشند.

قفل های کتابی ضد سرقت

قفل های کتابی نسبت به قفل های ساده و سنتی امنیت بیشتری دارند، با این وجود قفل های ضد سرقت از نوع کتابی، قفل هایی با کلید های مستطیلی و دارای جدید ترین تکنولوژی طراحی ساچمه های رمزنگاری هستند.

یکی از نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت این است که قفل های کتابی در مقابل تزریق اسید که یک راه معمول برای باز کردن قفل ها است مقاومت بسیار بالای دارند. مغزی قفل های کتابی ضد سرقت از جنس برنج بوده که برنج در مقابل اسید مقاومت بالایی دارد. برخی از این قفل ها علاوه بر مغزی، برای افزایش سطح ایمنی، دارای بدنه ای از جنس برنج هستند.

بررسی قفل کتابی روکش دار

بدنه قفل های کتابی ساده معمولا از جنس آلیاژ فلز و به شکل یک پارچه ساخته می شوند، برای این که قفل های کتابی در مقابل ضربه پذیری و شکسته شدن مقاومت بهتری داشته باشند، بدنه آن ها را از جنس فلز های مقاومی چون برنج  و فولاد یا استیل و به شکل دو لایه ضخیم می سازند.

به این نوع قفل ها، قفل کتابی روکش دار می گویند. این قفل ها در برابر شکسته شدن بدنه مقاومت و استحکام بالایی دارند.

اما بهترین مدل قفل کتابی، قفل های ضد سرقت هستند که از نظر ایمنی و بدنه واقعا دارای ایمنی بسیاری است.

بررسی قفل کتابی روکش دار

قفل کتابی با مقاومت و استحکام بالا

نحوه قیمت گذاری روی قفل های کتابی

این شما هستید که باید با توجه به میزان اهمیت مورد نظرتان اقدام به خرید یک قفل ایمن و مستحکم نمایید و به میزان بودجه ی مشخص شده برای خرید این نوع محصول ایمنی از سوی خود نیز توجه لازم را داشته باشید.

جنس بدنه

اولین نکته قابل توجه ای که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، جنس بدنه محصول مورد نظرتان است.اغلب قفل های کتابی از جنس فولاد ساخته می شوند. 

سعی کنید به دنبال نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت  باشید که دارای کلید هایی با پین های فعال بیشتری باشد تا با این کار در حقیقت احتمال کپی کردن کلید را تا حد قابل توجه ای بکاهید.

وزن قفل کتابی

یکی از نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت وزن آن است که باید به  این نکته حتما توجه کنید، همواره سعی کنید قفل انتخابی از هر نوعی که می باشد دارای وزن زیادی باشد و سطح رویی آن بدون کوچک ترین خط و خشی و همچنین حفره ای بر روی خود باشد.

ویژگی های مهم قفل های کتابی

در این بخش شما با برخی از ویژگی هاو نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت آشنا می شوید که می تواند دلیل انتخاب آن ها در میان انواع قفل باشد. در ادامه این مطلب به این ویژگی ها می پردازیم.

  • حلقه نسبت به قفل های آویز در این نوع از قفل ها کوتاه تر شدن که باعث می شود به راحتی بریده نشوند و ایمنی بیشتری داشته باشند.
  • دارای دو شیار و زبانه قفل هستند.به همین دلیل نمی توان با ترفند های ساده و ابتدایی این قفل ها را به راحتی  باز کرد.
  • در مقابل شکسته شدن، قفل های کتابی روکش دار بسیار مقاوم هستند که لایه محافظ اجازه نفوذ به لایه داخلی قفل و مغزی را به سارق نمی دهند.
  • مغزی های قفل های کتابی دارای سیستم قفل کامپیوتری است و کلید های آن توسط برنامه های کامپیوتری مخصوص ساخته می شوند، بنابراین نمی توان از شاه کلید برای باز کردن این مدل قفل ها استفاده کرد.
  • مغزی به کار رفته در قفل های کتابی معمولا از جنس برنج است که این فلز در مقابل اسید مقاومت بسیار بالایی از نظر خورده شدن دارد، بنابراین به نوع قفل ها، قفل ضد اسید نیز می گویند.

دلیل برتری قفل های کتابی نسبت به قفل های آویز

از موقعی که دستگاه های برش قفل پیش رفته شدند که به راحتی قادر به بریدن قفل های آویز بودند، قفل های کتابی با ایمنی بیشتر روانه بازار شدند. این نوع قفل ها فقط کمی از سطح زبانه را مشخص می کنند که به راحتی قابل بریدن با وسایلی نظیر قیچی و اره آهن بر نیستند.

 مزیت مهمی که قفل های کتابی نسبت به سایر قفل ها دارد، استفاده کردن کلید تخت در آن ها است. این کلید ها نسبت به کلید های معمولی ایمن تر بوده  و به آسانی قابل کپی نیستند.

درواقع باید گفت بهترین مکمل برای قفل های کتابی درب های آکاردئونی است، این ترکیب می تواند امنیت هر مکانی را چند برابر کند.

قفل های آویز

دلیل برتری قفل های کتابی نسبت به قفل های آویز

سخن پایانی

با توجه به نکاتی مطالعه فرمودید می توانید یک قفل مناسب با ایمنی بالا برای محل زندگی و محل کار مورد نظرتان خریداری کرده و از نظر ایمنی آن را در مقابل سرقت نفوذ ناپذیر کنید.

سوالات متداول نکات مهم در خرید قفل کتابی با کیفیت 

  1. نکات مهم در خرید قفل کتابی چیست؟
    برای اینکه قفل مناسبی تهیه کنید باید به نکاتی از جمله جنس بدنه، قیمت قفل، نوع قفل، اندازه و ابعاد قفل وزن و نوع کلید به کار رفته در قفل مورد نظرتان دقت داشته باشید. موارد دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن ها می تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند، مواردی مانند توجه به آلیاژ و جنس بدنه قفل، میزان امنیت قفل و گارانتی که برخی از سازندگان در مقابل قفل های تولیدی خود داشته و کیفیت آن ها را ضمانت می کنند. 
  2. انواع قفل کتابی و بهترین نوع آن چیست؟
    این قفل های کتابی از نظر طراحی بدنه، جنس بدنه و توپی دارای انواع مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
    قفل کتابی ضد سرقت
    قفل کتابی روکش دار
    اما بهترین مدل قفل کتابی، قفل های ضد سرقت هستند که از نظر ایمنی و بدنه واقعا دارای ایمنی بسیاری است.
3/5 - (2 امتیاز)