این قفل ها به واسطه سلول های باتری تامین می شوند. باتری های مناسب قفل دیجیتال دارای ریموت کنترل هستند. به طور کلی باتری های مناسب قفل دیجیتال از دو نوع دسته بندی می شوند. باتری های لیتیومی و باتری های قلیایی از دسته مواردی است که برای قفل دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. باتری های سنگین معمولاً برای این قفل ها مناسب نیستند. در واقع چه خوب است که از باتری های سبک استفاده شود. باتری های قلیایی باتری هایی با سلول خشک محسوب می شوند. این سبک از باتری ها دارای پایانه های مثبت و منفی هستند.

باتری قلیایی مناسب قفل دیجیتال

در لیست باتری های مناسب قفل دیجیتال، باتری قلیایی بهترین گزینه محسوب می شود. این باتری محبوبیت زیادی دارد و به طور کلی در بسیاری از وسایل منزل استفاده می شود. این باتری ها دارای قطب های مثبت و منفی هستند. قیمت آنها نیز به نسبت سایر باتری ها ارزانتر است. به طور کلی این باتری ها دارای فلزات سنگین نیستند و البته که خطری برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

باتری های لیتیومی نیز وجود دارند که ترکیبی از لیتیوم و کربن هستند. این باتری ها قابلیت شارژ دارند. عمر باتری های لیتیومی از مدل قلیایی بیشتر است. از سوی دیگر قیمت بالاتری به نسبت مدل های قلیایی دارد. این باتری ها زودتر از مدل های قلیایی دچار خرابی می شوند. به طور کلی هر چه مدت زمان بیشتری از باتری استفاده شود، سریع تر فرسوده می شود. در واقع مدل های لیتیومی به نسبت مدل های قلیایی محبوبیت کمتری دارند.

در لیست باتری های مناسب قفل دیجیتال به باتری های قلمی نیز برخورد کردیم که به نوبه خود شرایط خاصی دارد. این باتری ها در سبک های قلیایی و لیتیومی تولید می شود. از این باتری های برای قفل های استخری و باشگاهی استفاده می شود. البته که در دسترس بودن مهمترین موضوع در خصوص باتری های مناسب قفل دیجیتال است. این باتری ها به سادگی در بازار یافت می شوند و قیمت مناسب تری به نسبت سایر باتری ها دارند.

باتری های مناسب قفل دیجیتال

جدیدترین مدل های باتری های مناسب قفل دیجیتال

باتری های نیم قلمی نوع دیگری از باتری های قلیایی و لیتیومی هستند. این باتری ها از نظر ظاهر و سایز به نسبت مدل های قلمی کوچکتر هستند. این سبک از باتری ها برای دستگاه و قفل های دیجیتال کوچک بسیار مناسب هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. باتری های نیم قلمی از دسته سبک هایی هستند که می توانند به بهترین نحو اجرا شوند.

مدل دیگری از باتری های مناسب قفل دیجیتال وجود دارد که مشهور به باتری سکه ای هستند. باتری های سکه ای به صورت سیلندر معمولی طراحی شده اند. این باتری ها دارای بدنه های فلزی هستند. این باتری ها شامل قطب مثبت و منفی هستن و بدنه پایینی این باتری ها شامل قطب مثبت و بدنه بالایی و رویی شامل قطب منفی است. همینطور از عایق بندی های مناسبی برای باتری های سکه ای استفاده شده است. باتری های سکه ای تک سلولی هستند. در واقع این باتری ها یک بار مصرف بوده و برای قفل های دیجیتال و ریموتی مناسب هستند.

باتری های ریموتی دارای ولتاژ 12 ولت هستند. این باتری ها برای قفل های دیجیتال ریموتی کاربرد دارند. این باتری ها بر اساس نوع قفل تولید می شوند و طبقه بندی مناسبی دارند. باتری های ریموتی از نظر ظاهر بسیار مشابه با مدل های سکه ای هستند و ساختار مخصوص به خود را دارند.

جدیدترین مدل های باتری های مناسب قفل دیجیتال

باتری های قلمی AA در قفل های دیجیتال چیست؟

باتری های قلمی AA از رایج ترین نوع باتری محسوب می شود. این باتری دارای پیل خشک سیلندری است که قابلیت تعویض دارد. این باتری ها در دستگاه های تک سلولی به شکل جفت استفاده می شوند. به طور کلی این باتری ها قدرت مورد نیاز لوازم الکترونیکی مصرفی را تامین می کنند و انتخاب مناسبی هستند. این باتری ها غیر قابل شارژ هستند و در بازار در دسترس هستند. از سوی دیگر کاملاً مقرون به صرفه هستند و برای قفل های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.

این باتری ها برای قفل های دیجیتال یک سال تا 14 ماه دوام دارند و بازدهی نرمالی برای آنها گزارش شده است. باتری های قلمی AA می بایست در محیط خنک و خشک استفاده شوند. این باتری ها شرایط بازیافت دارند و این موضوع سبب می شود که یک انتخاب عالی باشند.

باتری های قلمی AA از نوع پیل خشک، شامل جریان برق یکنواخت و مستقیم هستند. این باتری ها بهترین گزینه برای استفاده در قفل های دیجیتال هستند. به طور کلی این باتری ها سبب افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی می شوند. برای این باتری ها نوسانات خفیفی وجود دارد که نمی تواند چندان مهم باشد.

در صورت تمام باتری های قلمی AA باید به یک سری نکات دقت کنید. در صورتی که میزان برق باتری های موجود در دستگاه در حال اتمام باشد، قفل به شکل اتوماتیک اخطار لازم را اعلام می کند. در واقع در صورت عدم تعویض باتری ها و اتمام آنها دیگر نگران نخواهید بود.

باتری قفل دیجیتال

باتری های مناسب قفل دیجیتال کارتی

وقتی به دنبال باتری های مناسب قفل دیجیتال کارتی هستید باید بدانید که به طور کلی این قفل ها نیاز به 4 عدد باتری دارند اما گاه نیز به 8 عدد می رسد. اگر قفل مورد نظر دارای سیستم کنترل از راه دور باشد نیاز به تعداد باتری بیشتری خواهد بود. 4 باتری برای قفل های دیجیتال استفاده می شود. در صورتی که باتری انتخابی شما از نوع قلیایی و قابل تعویض باشد می توانید هر یک سال یک بار آن را تعویض کنید. به طور کلی در خرید باتری های مناسب قفل دیجیتال باید به مدل قفل خود دقت کنید.

این موضوع را ارزیابی کنید که باتری های دیجیتالی هر یک از نظر عملکرد شرایط خاص خود را دارند. قیمت باتری های مناسب قفل دیجیتال بر اساس سبک و مدلی که دارد دسته بندی می شود. البته که این باتری ها را می توان در سبک و مدل های مخصوص خریداری کرد. برند باتری ها نیز نکته مهمی هستند و باید مورد استفاده قرار بگیرند. البته که باتری های مناسب قفل دیجیتال از نظر ساختار متفاوت از مدل های معمولی هستند.

معرفی باتری های لیتیومی

مواد به کار رفته در این مدل از باتری ها از لیتیوم و کربن می باشد. برخی از این باتری ها قابلیت شارژ نیز به همراه دارند. در واقع می توان گفت یکی از بهترین باتری قفل دیجیتال بدون شک باتری لیتیوم می باشد. کیفیت و دوام این مدل از باتری ها بسیار مناسب می باشد. همین موضوع باعث محبوبیت این مدل از قفل ها در بین خریداران شده است. قیمت باتری های لیتیوم نسبت به باتری های دیگر کمی بیشتر است. به طور کلی می توان گفت از این مدل باتری ها به راحتی می توانید برای تمامی قفل های دیجیتال استفاده کنید.

نحوه تعویض باتری قفل های دیجیتال

برای خرید بهترین باتری قفل دیجیتال باید به برخی موارد توجه کافی داشته باشید. نحوه تعویض باتری در تمامی قفل های دیجیتال یکسان می باشد. برای تعویض باتری شما نیاز به پیچ گوشتی دارید. همانطور که می دانید باتری قفل های دیجیتال در داخل یک محفظه درون درب قرار دارد.

در ابتدا برای تعویض باتری باید محفظه باتری را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید سپس باتری های قدیمی را در آورده و باتری های جدید را قرار دهید. مراحل تعویض باتری در قفل های دیجیتال بسیار ساده می باشد. 

باتری های نامناسب برای قفل دیجیتال

برای خرید بهترین باتری قفل دیجیتال باید برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. باتری های سنگین را خریداری نکنید. باتری های کربن و روی به هیچ عنوان مناسب نیستند. چرا که این مدل از باتری ها قابلیت شارژ مجدد به همراه ندارند.

همچنین سطح انرژی در این مدل از باتری ها سریع تر می باشد. همین موضوع باعث اتمام شارژ باتری می شود. از این رو بهتر است از باتری های قابل شارژ استفاده کنید. باتری های قلیایی و لیتیوم بسیار مناسب می باشند. 

تعداد باتری مناسب در قفل های دیجیتالی

همانطور که گفته شد با بهترین باتری قفل دیجیتال آشنا شدید. یکی از مهم ترین نکات در استفاده از باتری برای قفل دیجیتال بدون شک تعداد مناسب باتری می باشد. بیشتر قفل های دیجیتال نیاز به 4 عدد باتری برای تغذیه دارند.

البته در برخی از قفل های دیجیتالی 8 عدد باتری نیز استفاده می شود. اگر قفل دیجیتالی که خریداری می کنید قابلیت کنترل از راه دور و یا بلوتوث به همراه داشته باشد بدون شک در این مدل از قفل ها به باتری بیشتری نیاز دارید. اگر از باتری های قلیایی و لیتیوم استفاده می کنید باید هر 8 ماه باتری را تعویض نماید نسبت به این موضوع باید توجه کافی داشته باشید. باتری های قلیایی بهتر است از نوع 1.5 ولت AA باشد. 

باتری قفل دیجیتال

سوالات متداول بهترین باتری قفل دیجیتال

  1. تعداد باتری مناسب در قفل های دیجیتالی به چه صورت است؟
    بیشتر قفل های دیجیتال نیاز به 4 عدد باتری برای تغذیه دارند. البته در برخی از قفل های دیجیتالی 8 عدد باتری نیز استفاده می شود. اگر قفل دیجیتالی که خریداری می کنید قابلیت کنترل از راه دور و یا بلوتوث به همراه داشته باشد و بدون شک نیاز در این مدل از قفل ها به باتری بیشتری نیاز دارید.
  2. خصوصیات باتری های قلیایی به چه صورت است؟
    باتری قلیایی در واقع یک باتری سلولی خشک می باشد. قیمت باتری های قلیایی نسبت به باتری های دیگر بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. همچنین این مدل از باتری ها برای محیط زیست نیز کاملا بی خطر می باشند. این مدل از باتری ها قابل شارژ نیستند. کیفیت باتری های قلیایی بسیار مناسب می باشد. زمان تعویض این باتری ها معمولا بین 7 تا 10 ماه می باشد. میزان نگهداری شارژ در باتری های قلیایی نسبت به باتری های دیگر بیشتر است. به طور کلی قفل های دیجیتالی نیاز به 4 تا 8 باتری برای تغذیه دارند. 
  3. نحوه تعویض باتری قفل های دیجیتال به چه شکل می باشد؟
    نحوه تعویض باتری در تمامی قفل های دیجیتال یکسان می باشد. برای تعویض باتری شما نیاز به پیچ گوشتی دارید. همانطور که می دانید باتری قفل های دیجیتال در داخل یک محفظه درون درب قرار دارد. در ابتدا برای تعویض باتری باید محفظه باتری را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید سپس باتری های قدیمی را در آورده و باتری های جدید را قرار دهید. مراحل تعویض باتری درقفل های دیجیتال بسیار ساده می باشد. 
5/5 - (1 امتیاز)