برندهای بسیار زیادی در ایران وجود دارند که ادعا می‌کنند ساخت کشورهای معتبری هستند. ازجمله‌ی این برندها قفل دیجیتال با برند Alock است که ادعا می‌شود در مشهد تولید و قطعات یا تکنولوژی آن ژاپنی است. حال این‌که قفل‌های دیجیتالی دقیقا مانند مدل‌های قفل دیجیتال Alock در سایت Alibaba موجود است که با برندهای مختلف و گاهی بدون برند عرضه می‌شوند. تولید همه آن‌ها در کشور چین است و خبری از قطعه و یا تکنولوژی ژاپن در آن نیست. ظاهر برخی از این قفل‌ها مانند هم هستند و قیمت‌های بسیار پایینی دارند و به راحتی محصولات را به صورت OEM در دسترس قرار می‌دهند. متاسفانه کیفیت و امنیت این محصولات به شدت پایین است.

OEM

قفل بدنه یا مغزی قفل‌های تولید چین

یک شرکت چینی وجود دارد که تقریبا برای تمامی تولیدکنندگان قفل‌های دیجیتال قفل بدنه تولید می‌کند. شکل ظاهری این قفل‌های بدنه مانند شکل زیر است و معمولا به صورت اتوماتیک قفل نمی‌شوند. بلکه به صورت مکانیکی باید دستگیره به بالا کشیده شود تا دستگاه قفل شود. از شکل ظاهری این قفل بدنه به راحتی می‌توان تشخیص داد که این قفل ساخت کدام کشور است. این مغزی‌ها معمولا دارای سه زبانه هستند و یک زبانه کوچک به‌‎عنوان قفل شب بند در زیر آن سه زبانه قرار دارد. مکانیزم این قفل‌ها بسیار ساده است و مصرف باتری آن بسیار کم است.

 

قفل alock

نداشتن قفل کودک ضعف بزرگ قفل دیجیتال 

برخی مدل‌های قفل دیجیتال Alock متاسفانه مانند اکثریت قفل‌های دیجیتال وارد شده به ایران دارای قفل کودک یا دکمه امنیتی (Safe button) نیستند. در قفل دیجیتالی که قفل کودک داشته باشد قیمت به مراتب بالاتری خواهد داشت، چون متریال و قطعاتی اضافه در ساخت قفل استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید اگر قفل دیجیتالی که استفاده می‌کنید دارای قفل کودک نباشد امنیت خانواده و منزل شما با خطر مواجه است، جهت اطلاع از علت این خطر و چگونگی آن به نوشته قفل کودک و شکاف بسیار بزرگ امنیتی قفل دیجیتال مراجعه کنید.

 

قیمت قفل دیجیتال Alock

قفل دیجیتال Alock ادعا می‌کند که تولید داخل است. حال این‌که دقیقا همین قفل و با همین مشخصات و همین ظاهر ولی با برندی دیگر از چین قابل تامین است و قیمت بسیار پایینی دارد. قیمت مدل‌های آن متفاوت است و از حدود 60 دلار آمریکا شروع شده و تا  180 دلار آمریکا متغیر می‌باشد. اما خرید این برند با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌های مذکور به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به صورت کلی این محصول با توجه به امنیت بسیار پایین و قیمت بالای آن ارزش خرید بسیار کمی دارد و توصیه نمی‌گردد. با این حال شرکت کارن آمادگی خود را جهت تامین و ارائه این محصول با قیمت واقعی و نازل اعلام می‌کند.

قفل دیجیتال alock

 

خدمات پس از فروش و گارانتی قفل دیجیتال Alock

قفل دیجیتال Alock اقدام به توزیع محصولات خود در فروشگاه‌های مختلفی کرده است و با سود رسانی زیادی که به این فروشگاه‌ها انجام می‌دهد سعی در افزایش سهم بازار دارد. نکته بسیار مهمی که برای خرید قفل دیجیتال وجود دارد خدمات پس از فروش 24 ساعته است. بسیار پیش آمده که در نیمه شب و پس از بازگشت از مسافرت قفل با مشکل مواجه می‌شود و نیاز به خدمات دارد اما چون شرکت ارائه کننده در شهری دیگر است و پاسخ‌گو نیست و در نیمه شب فروشگاه‌ها نیز تعطیل هستند کسی پاسخ‌گوی شما نخواهد بود و به قطع پشت درب خواهید ماند، لذا حتما قفل‌ها را از شرکت‌های معتبر و دارای خدمات 24 ساعته خریداری کنید تا جواب‌گوی تمامی نیازهای شما در هر زمانی باشند.

امتیازدهی