بیشتر اوقات هدف از خرید قفل دیجیتال درب و یا قفل هوشمند،‌ حذف کلیدهای مکانیکی و از بین بردن مشکلات استفاده از آن‌ها می‌باشد. تولیدکنندگان بسیاری قفل‌های دیجیتال خود را در اختیار کاربران قرار داده‌اند که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلف می‌باشند و برای شرایط مختلف، عملکرد متفاوت از خود نشان می‌دهند. نصب این نوع قفل‌ها علاوه بر افزایش امنیت باعث راحتی در رفت و آمد شده و از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌نماید.

ویژگی‌هایی مانند آلارم هشدار حوادث امنیتی، کنترل ورود و خروج افراد مختلف، باز و بسته نمودن درب از راه دور و ده‌ها ویژگی دیگر که هر شخصی را مجاب به استفاده از این نوع قفل‌ها می‌نماید. اما برخی از این ویژگی‌ها هنگام خرید بسیار مهم بوده و حتما باید در نظر گرفته شود. یکی از این ویژگی‌های بسیار مهم مقاومت قفل‌های دیجیتال در برابر تغییر شرایط محیطی مانند رطوبت و یا آب و هوای سرد و گرم می‌باشد.

آب و هوای بسیار سرد و یا گرم باعث کاهش عمر و یا حتی خرابی قفل شده و ممکن است خطرات امنیتی جبران ناپذیری را به وجود آورد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های قفل دیجیتال درب مناسب در شرایط آب و هوای سرد پرداخته می‌شود.

ویژگی‌های قفل هوشمند در آب و هوای سرد

هنگام انتخاب قفل‌های دیجیتال برای آب و هوای سرد باید ویژگی‌های اساسی زیر را در نظر بگیرد در غیر این صورت باعث دردسرهای فراوان برای شما می‌گردد:

– نوع باتری قفل دیجیتال

نوسانات هوای سرد باعث خالی شدن باتری‌ها و کاهش عمر آن‌ها می‌گردد. قفل‌های دیجیتال مجهز به باتری‌های لیتیومی عمر بیشتر و کارایی بهتری در مقایسه با قفل‌هایی با باتری قلیایی در آب و هوای سرد دارند و این می‌تواند نکته بسیار مهمی هنگام خرید قفل دیجیتال درب باشد.

باتری مناسب برای آب و هوای سرد

– ویژگی‌های مکانیکی قفل دیجیتال

به ‌نظر می‌رسد به دلیل استفاده از آلیاژهای مقاوم و منحصر به فرد، اکثر قفل‌های دیجیتال از لحاظ مکانیکی، کارایی خود را در شرایط آب و هوای سرد حفظ می‌نماید. با این حال ممکن است برخی از قفل‌های دیجیتال در دماهای بسیار پایین دچار مشکل شده و باعث دردسرهای فراوان برای کاربران گردند. به‌عنوان مثال برند یال می‌تواند تا دمای -15 درجه سانتی گراد، کارایی خود را حفظ نماید.

– کیفیت صفحه لمس قفل دیجیتال

سرما و یا رطوبت باعث از کار افتادن صفحه لمس برخی از قفل‌های دیجیتال می‌شود. به همین دلیل هنگام خرید قفل دیجیتال درب هوشمند ویژگی‌هایی مانند ضد رطویت بودن و مقاوم در برابر آب را باید در نظر گرفت. قفل‌هایی مانند گیت من دارای قابلیت ضد آب و مقاومت در برابر سرما می‌باشند. همچنین قفل‌هایی را برای آب و هوای سرد انتخاب نمایید که دارای صفحه لمس دکمه‌ای باشند زیرا گاهی اوقات مجبور می‌شوید تا از دستکش برای وارد نمودن رمز استفاده نمایید.

ویژگی های قفل دیجیتال مناسب برای آب و هوای سرد

مزایای استفاده از قفل دیجیتال در آب و هوای سرد

یکی از مزایای استفاده از قفل‌های دیجیتال کنترل از راه دور آن توسط تلفن همراه می‌باشد که بسیاری از کارها را سهل و آسان می‌نماید. به‌عنوان مثال به راحتی می‌توانید از راه دور درب را باز و بسته نمایید. این امر باعث می‌شود از پشت درب ماندن دوستان و آشنایان خود جلوگیری نمایید. به‌ویژه در آب و هوای سرد این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های قفل دیجیتال مناسب برای آب و هوای سرد

همچنین از راه دور می‌توان از بسته بودن درب اطمینان حاصل کرد. رمز یک‌بار مصرف برای ورود افراد مورد نظر خود برای کنترل اوضاع خانه نیز از دیگر مزیت‌های قفل‌های دیجیتال است. اما مهمترین مزیت قفل‌های دیجیتال که اکثر مردم توجه زیادی به آن ندارند، دسترسی به قفل بدون کلید می‌باشد که در آب و هوای سرد به دلیل احتمال از دست رفتن کلیدهای مکانیکی بسیار مهم است.

ضرورت استفاده از قفل دیجیتال در آب و هوای سرد

شاید استفاده از این نوع قفل‌ها در آب و هوای سرد هزینه بیشتری را نسبت به قفل‌های مکانیکی برای شما در بر داشته باشد اما مشکلات به وجود آمده توسط قفل‌های مکانیکی و هزینه‌های احتمالی آن‌ها، شما را به این نتیجه خواهد رساند که قفل‌های دیجیتال ارزان‌تر از قفل‌های مکانیکی و سنتی بوده و از به وجود آمدن دردسرهای احتمالی جلوگیری می‌نمایند.

به‌عنوان مثال تنها چند ثانیه به این موضوع فکر کنید که کلید خود را همراه نیاورده و یا آن ‌را فراموش کرده‌اید. در آب و هوای سرد، پشت درب ماندن بسیار ناراحت کننده و زجرآور می‌باشد. یا به دلیل بارش شدید برف و باران شرایط باز نمودن درب با کلید را نداشته باشید. این در حالی است که تنها با نزدیک شدن به قفل دیجیتال و برقراری ارتباط بلوتوثی با تلفن همراه، درب به صورت خودکار برای شما باز می‌گردد.

ویژگی های قفل دیجیتال مناسب برای آب و هوای سرد

مشتریان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از اینستاگرام کارن دیدن کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی