یکی از بهترین سیستم ها برای کنترل ورود و خروج افراد بدون شک دستگاه اکسس کنترل می باشد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. در ادامه مطلب با خصوصیات و کاربرد این دستگاه به طور کامل آشنا خواهید شد.

خصوصیات اکسس کنترل

یکی از جدید ترین فناوری های روز دنیا سیستم کنترل تردد افراد می باشد. در این مطلب با خصوصیات دستگاه اکسس کنترل به طور کامل آشنا خواهید شد. در واقع از این دستگاه جهت کنترل ورود و خروج افراد استفاده می شود. سیستم به کار رفته در این دستگاه بسیار پیشرفته می باشد. اکسس کنترل به صورت الکترونیکی می باشد. این دستگاه از طریق خروجی رله به انواع قفل دیجیتال متصل می شود.

از این دستگاه می توانید برای مراکز امنیتی و یا محیط های پر تردد استفاده کنید. که می توان به فرودگاه ها، مترو، شرکت ها و… اشاره کرد. هدف اصلی این دستگاه در واقع افزایش امنیت، اطلاعات و مکان می باشد. این نکته مهم را فراموش نکنید برای خرید این دستگاه باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات بدون شک کیفیت و دوام بالا در این دستگاه می باشد. به طور کلی می توان گفت با استفاده از اکسس کنترل زمان و تعداد دسترسی افراد به یک محیط مشخص می شود. 

سیستم اکسس کنترل

اکسس کنترل اثرانگشتی

 معرفی انواع دستگاه های اکسس کنترل 

همانطور که گفته شد یکی از بهترین سیستم ها برای کنترل ورود و خروج افراد بدون شک دستگاه اکسس کنترل می باشد. سیستم به کار رفته در این دستگاه بسیار پیشرفته می باشد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. در ادامه با انواع دستگاه های اکسس کنترل آشنا خواهید شد:

  • تشخیص چهره
  • اثر انگشتی
  • سیم کارتی
  • وای فای
  • کارتی
  • ریموت

خصوصیات اکسس کنترل تشخیص چهره

این نوع از اکسس کنترل ها فناوری بسیار پیشرفته ای به همراه دارند. از این مدل دستگاه ها به راحتی می توانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید. در سیستم این دستگاه ها سنسورها و چشمی های ویژه ای برای تشخیص چهره افراد در نظر گرفته شده است. اگر قصد خرید دستگاه اکسس کنترل را دارید باید برخی نکات مهم را در حین خرید در نظر داشته باشید.

در این خصوص در مقاله تشخیص چهره بیومتریک در قفل دیجیتال بیشتر بخوانید.

اکسس کنترل تشخیص چهره

تشخیص چهره قفل الکترونیکی

معرفی اکسس کنترل سیم کارتی

یکی دیگر از انواع دستگاه اکسس کنترل مدل سیم کارتی می باشد. همانطور که از نامش پیداست با استفاده از تلفن همراه می توانید درب های ورودی را باز کنید. زمانی که در محل کار و یا خانه حضور ندارید با استفاده از گوشی تلفن همراه به راحتی می توانید درب ورودی را باز کنید. 

بررسی اکسس کنترل کارتی

یکی از انواع دستگاه اکسس کنترل مدل کارتی و یا به اصطلاح رمزی می باشد. امنیت این مدل از دستگاه ها بسیار بالا می باشد. همین موضوع باعث محبوبیت این مدل از دستگاه ها در بین خریداران شده است. در سیستم این دستگاه برای عبور افراد باید از رمز و یا کارت استفاده شود. از این مدل دستگاه ها به راحتی می توانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید.

اکسس کنترل کارتی

اکسس کنترل کارتی قفل الکترونیکی

کاربرد اکسس کنترل در شرکت ها و موسسات

یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه های امنیتی بدون شک دستگاه اکسس کنترل می باشد. برای امنیت بیشتر سازمان ها و شرکت ها بهتر است از این دستگاه استفاده کنید.

با استفاده از این دستگاه می توانید زمان ورود و خروج کارمندان را کنترل کنید. علاوه بر مکان های خصوصی می توانید در مکان های عمومی نیز از اکسس کنترل استفاده کنید مکان هایی از قبیل فرودگاه ها، متروها و… با استفاده از این دستگاه از عبور افراد در برخی محیط ها نیز جلوگیری می شود.

که این یک نکته مثبت در اکسس کنترل ها می باشد. سیستم اکسس کنترل ها بسیار پیشرفته می باشد. همین موضوع باعث محبوبیت این مدل از دستگاه ها در بین خریداران شده است.

انواع سیستم های کنترل تردد

با خصوصیات و کاربرد دستگاه اکسس کنترل به طور کامل آشنا شدید. برای امنیت بیشتر مکان ها بهتر است از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه های این سیستم متفاوت می باشد. در واقع با استفاده از این دستگاه می توانید ورود و خروج افراد را کنترل کنید. در ادامه با انواع سیستم های اکسس کنترل آشنا خواهید شد:

  • منع کننده
  • اکسس کنترل اصلاح کننده
  • ترمیمی یا بازیافتی
  • پیشگیری کننده
  • اکسس کنترل شناسایی
  • کنترل فیزیکی
  • مدیریتی

مراحل راه اندازی اکسس کنترل

برای راه اندازی دستگاه اکسس کنترل و یا به اصطلاح دستگاه کنترل تردد باید برخی نکات مهم را در حین راه اندازی در نظر داشته باشید. برای راه اندازی این دستگاه به برخی تجهیزات نیاز دارید. اگر قصد دارید از این دستگاه برای درب ورودی استفاده کنید.

باید از قفل برقی در کنار اکسس کنترل استفاده کنید. قفل برقی بر روی چارچوب درب نصب می شود. و در زمان باز شدن لبه ی متحرک باز می شود. برای راه اندازی اکسس کنترل و قفل برقی به منبع تغذیه نیاز دارید باید از آداپتور 13 ولت و 2 آمپر با کیفیت استفاده کنید. برای راه اندازی اکسس کنترل باید نسبت به این موارد توجه کافی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با خصوصیات دستگاه اکسس کنترل قفل دیجیتال به طور کامل آشنا شدید. یکی از جدید ترین فناوری های روز دنیا سیستم کنترل تردد افراد می باشد. در واقع از این دستگاه جهت کنترل ورود و خروج افراد استفاده می شود.

هدف اصلی این دستگاه در واقع افزایش امنیت، اطلاعات و مکان می باشد. این نکته مهم را فراموش نکنید برای خرید این دستگاه باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات بدون شک کیفیت و دوام بالا در این دستگاه می باشد.

سوالات متداول دستگاه اکسس کنترل

  1. مراحل راه اندازی اکسس کنترل به چه صورت است؟
    برای راه اندازی این دستگاه به برخی تجهیزات نیاز دارید. اگر قصد دارید از این دستگاه برای درب ورودی استفاده کنید. باید از قفل برقی در کنار اکسس کنترل استفاده کنید. قفل برقی بر روی چارچوب درب نصب می شود. و در زمان باز شدن لبه ی متحرک باز می شود. برای راه اندازی اکسس کنترل و قفل برقی به منبع تغذیه نیاز دارید باید از آداپتور 13 ولت و 2 آمپر با کیفیت استفاده کنید.
  2. خصوصیات اکسس کنترل تشخیص چهره به چه صورت است؟
    ین نوع از اکسس کنترل ها فناوری بسیار پیشرفته ای به همراه دارند. از این مدل دستگاه ها به راحتی می توانید برای تمامی مکان ها استفاده کنید. در سیستم این دستگاه ها سنسورها و چشمی های ویژه ای بیرا تشخیص چهره افراد در نظر گرفته شده است.
  3. انواع سیستم های کنترل تردد به چه صورت است؟
    انواع سیستم های اکسس کنترل شامل منع کننده، اکسس کنترل اصلاح کننده، ترمیمی یا بازیافتی، پیشگیری کننده، اکسس کنترل شناسایی، کنترل فیزیکی و مدیریتی می باشد.
4/5 - (2 امتیاز)