همانطور که می دانید امروزه یکی از بهترین قفل ها برای حفظ امنیت بیشتر درب های چوبی بدون شک قفل دیجیتال و یا هوشمند می باشد. تکنولوژی به کار رفته در ساخت و طراحی این مدل از قفل ها بسیار پیشرفته می باشد. از همین رو امنیت مناسبی برای درب های ورودی ایجاد می شود. در این مطلب از سایت کارن به بررسی انواع قفل درب چوبی برای شما عزیزان می پردازیم. برای آشنایی با انواع قفل ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 معرفی انواع قفل درب چوبی

قفل درب چوبی جزء پر استفاده ترین قفل ها می باشد و دارای مدل های مختلفی از بابت نوع سیلندر، زبانه و نوع کلید می باشد. اولین نکته ای که راجع به قفل چوبی باید بدانید این است که قفل درب چوبی بر اساس پهنا اندازه گیری و انتخاب می شود.

دومین نکته که باید به آن دقت کنید فاصله لبه ی قفل دیجیتال تا میل چهارسوی دستگیره است که این فاصله باید از 40 میلی متر به بالا باشد، در غیر این صورت دستگیره به چهارچوب درب گیر می کند. برای خرید بهترین قفل درب چوبی باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. یک یاز مهم ترین نکات کیفیت مناسب قفل می باشد. در ادامه به بررسی انواع قفل درب چوبی برای شما می پردازیم:

بهترین قفل درب چوبی

آشنایی با انواع قفل های درب چوبی

قفل معمولی برای درب های چوبی

برای بازگشایی قفل های معمولی و یا به اصطلاح باید از کلید استفاده کنید. در گذشته بیشتر مکان ها از این مدل قفل ها برای درب های ورودی استفاده می کردند. در واقع می توان گفت یکی از انواع قفل درب چوبی قفل های معمولی و یا مکانیکی می باشند. 

از ویژگی های این مدل از قفل ها می توان به سهولت در استفاده و پایین بودن قیمت این قفل ها اشاره کرد. امروزه از قفل های مکانیکی به عنوان بهترین قفل درب چوبی یاد نمی شود. چرا که با استفاده از این قفل ها امنیت مناسبی برای مکان ها به وجود نمی آید. از معایب استفاده از این مدل قفل ها می توان به کند باز شدن درب، احتمال گم شدن و فراموش کردن کلیدها و امنیت پایین به نسبت قفل های هوشمند اشاره کرد.

قفل دیجیتال درب چوبی

در بررسی انواع قفل درب چوبی بدون شک یکی از بهترین قفل ها قفل های دیجیتال و یا هوشمند می باشند. از بهترین خصوصیات این مدل از قفل ها می توان به سهولت به دسترسی آسان و بدون نیاز به عملیات تخصصی اشاره کرد. مدل های قفل و دستگیره هوشمند متنوع می باشد.

در ساخت و طراحی این مدل از قفل ها از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. که امنیت مناسبی را برای محیط ایجاد می کند. اگر قصد دارید بر روی درب های چوبی از بهترین و با کیفیت ترین قفل استفاده کنید بدون شک قفل دیجیتال بهترین انتخاب است. از بهترین خصوصیات قفل های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به سیستم هوشمند سازی
  • سیستم آلارم هشدار
  • مجهز به قفل اتوماتیک
  • رمزهای امنیتی قفل دیجیتال
  • روش های دسترسی متنوع
  • حفظ حریم خصوصی کاربران
  • مجهز به قفل کودک
 

انتخاب قفل هوشمند کارتی برای درب

کارت rfid در واقع سیستم قفل دیجیتال است. با استفاده از این کارت در مقابل قفل درب چوبی و با فعال شدن حسگرهای مخصوص درب ورودی باز و یا بسته خواهد شد. مراحل نصب و راه اندازی قفل هوشمند کارتی بسیار ساده می باشد.

از این رو می توانید از این مدل قفل ها برای افزایش امنیت برخی مکان ها از جمله اداره ها، هتل ها و… استفاده کنید. اگر نگرانی از بابت گم شدن کارت برای باز کردن قفل هوشمند دارید می توانید از مدل ها و دسترسی های دیگر قفل هوشمند برای درب های چوبی استفاده کنید.

قفل هوشمند رمزی برای درب های چوبی

در بررسی انواع قفل درب چوبی یکی دیگر از بهترین قفل ها برای حفظ امنیت بدون شک قفل های هوشمند رمزی می باشند. قفل هوشمند رمزی همانطور که از نامش پیداست برای بازگشایی درب ورودی باید از یک رمز و یا پین مشخصی استفاده کنید.

این مدل از قفل های هوشمند قابلیت تنظیم و ارائه چندین کد به عنوان رمز عبور را به همراه دارند. از این رو به راحتی می توانید کد های به خصوصی را با چندین افراد به اشتراک بگذارید. همین قابلیت باعث محبوبیت این مدل از قفل ها در بین خریداران شده است. برای استفاده از قفل هوشمند رمزی تنها کافی است رمز و یا پین مشخص را به خاطر بسپارید.

قفل هوشمند رمزی

قفل هوشمند مدل رمزی برای درب های چوبی

نکات مهم برای خرید قفل درب چوبی

همانطور که گفته شد به بررسی انواع قفل درب چوبی برای شما عزیزان پرداختیم. در ساخت و طراحی قفل های هوشمند از بهترین تکنولوژی و تجهیزات استفاده شده است. اگر قصد دارید از بهترین قفل برای درب چوبی استفاده کنید در نظر داشته باشید در هنگام خرید و انتخاب بهترین قفل باید به برخی موارد توجه داشته باشید. در ادامه با نکات مهم برای خرید قفل درب چوبی آشنا خواهید شد:

  • قبل از انتخاب قفل درب چوبی توجه کنید ابتدا باید پهنای درب را اندازه گیری کنید. چرا که در صورت بی توجهی به این موضوع قفل خریداری شده بر روی درب قرار نخواهد گرفت.
  • توجه به جنس زبانه قفل درب چوبی در زمان خرید بسیار مهم می باشد. هر چه کیفیت زبانه بالا تر باشد به مرور زمان کمتر دچار آسیب و فرسودگی خواهد شد.
  • در هنگام خرید قفل درب چوبی حتما به قیمت قفل توجه داشته باشید. عوامل مختلفی از جمله مدل قفل، جنس زبانه، برند، اندازه و.. بر روی قیمت قفل تاثیرگذار می باشند.
خرید قفل برای درب های چوبی

نکات مهم جهت خرید قفل درب چوبی

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد به بررسی انواع قفل درب چوبی پرداختیم. به طور کلی، مزایای قفل های الکترونیکی بیش از قفل های مکانیکی هستند. این قفل ها آینده انواع قفل درب چوبی هستند و برای هوشمند سازی ساختمان ها مهمترین نقش را ایفا می کنند.

با این حال استفاده از هر نوع قفل برای درب های چوبی به طور قطع بستگی به نوع فضا و میزان ارزش مالی لوازم داخل محیط شما دارد. در هر صورت، نوع مکانیکی قفل ها ارزان تر از نوع الکترونیکی هستند، ولی امنیت پایین تری دارد.

سوالات متداول بررسی انواع قفل درب چوبی

  1. نکات مهم برای خرید قفل درب چوبی به چه صورت است؟
    قبل از انتخاب قفل درب چوبی توجه کنید ابتدا باید پهنای درب را اندازه گیری کنید. چرا که در صورت بی توجهی به این موضوع قفل خریداری شده بر روی درب قرار نخواهد گرفت. توجه به جنس زبانه قفل درب چوبی در زمان خرید بسیار مهم می باشد. هر چه کیفیت زبانه بالا تر باشد به مرور زمان کمتر دچار آسیب و فرسودگی خواهد شد. در هنگام خرید قفل درب چوبی حتما به قیمت قفل توجه داشته باشید. عوامل مختلفی از جمله مدل قفل، جنس زبانه، برند، اندازه و.. بر روی قیمت قفل تاثیرگذار می باشند.

  2. خصوصیات قفل هوشمند رمزی برای درب های چوبی به چه صورت است؟
    قفل هوشمند رمزی همانطور که از نامش پیداست برای بازگشایی درب ورودی باید از یک رمز و یا پین مشخصی استفاده کنید. این مدل از قفل های هوشمند قابلیت تنظیم و ارائه چندین کد به عنوان رمز عبور را به همراه دارند. از این رو به راحتی می توانید کد های به خصوصی را با چندین افراد به اشتراک بگذارید.
  3. خصوصیات قفل دیجیتال درب چوبی به چه صورت است؟
    مجهز به سیستم هوشمند سازی، سیستم آلارم هشدار، مجهز به قفل اتوماتیک، رمزهای امنیتی قفل دیجیتال، حفظ حریم خصوصی کاربران و…
5/5 - (1 امتیاز)