نکته بسیار مهمی که در خرید خانه جدید نباید فراموش شود تعویض قفل درب ملک شخصی است. هیچ کدام از ما نمی توانیم پس از خرید خانه مطمئن شویم که آیا صاحبان قبلی یک کپی از کلید درب ورودی دارند یا خیر. یا چند کلید درب ورودی کپی شده و در دست دیگران است. به همین دلیل تعویض قفل ورودی ملک (آپارتمان، اداری) ضروری است.

بهترین زمان برای تعویض قفل درب ملک شخصی چه زمانی است؟

توصیه ما این است که هر زمان که ایمنی و امنیت خانه شما به خطر افتاد، قفل خود را عوض کنید یا آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید. اینها رایج ترین موقعیت هایی هستند که شما نیاز به تعویض قفل دارید.

هنگام خرید ملک جدید
زمانی که دارایی شما به سرقت می رود.
زمانی که مستاجر محل اقامت شما را ترک می کند.
اگر یک کلید گم یا دزدیده شود.
وقتی کارمندی که کلید را در دست دارد شرکت یا کسب و کار شما را ترک می کند.
زمانی که باید جدا شوید و طلاق بگیرید.
اگر قفل شکسته باشد.
زمانی که قفل درب چند سالی است که عوض نشده است.
وقتی دزدها به راحتی قفل سوراخ کلید را باز می کنند.
زمانی که باید اتاق نشیمن و کار خود را با فناوری جدید تطبیق دهید.

تعویض قفل درب ملک شخصی

نکات مهم هنگام تعویض قفل درب ملک خصوصی

قبل از تعویض قفل اموال شخصی خود باید چندین نکته را در نظر بگیرید. دو موضوع زیر موضوعات مهمی هستند که نباید از آنها غافل شد.

تعداد قفل درب

تعداد درهایی را که قفل برای آنها عوض می شود وارد کنید. برخی از خانه ها دارای درهای ورودی متعدد هستند (درب ورودی، درب پارکینگ و غیره) و بسیاری از درهای داخلی مهم باید محافظت شوند.

نوع قفل

به دنبال چه نوع قفلی هستید؟ قفل کلید یا قفل دیجیتال؟ قفل کلید ارزان تر است اما امنیت کمتری دارد، قفل دیجیتال گران تر است اما امنیت بیشتری را ارائه می دهد. هنگام انتخاب نوع قفل، میزان بودجه و فضای داخلی مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه تعویض قفل درب شخصی

وقتی نوبت به تخمین هزینه کل تعویض قفل در یک ملک خصوصی می‌رسد، باید چندین عامل را در نظر گرفت:

یک قفل جدید بخرید

صاحبان املاک می توانند قفل و سخت افزار درب خود را انتخاب و خریداری کنند و قفل ساز فقط هزینه نصب را پرداخت می کند. گزینه دیگری که دارید این است که با یک قفل ساز صحبت کنید، در مورد بهترین ابزار برای ایمن سازی خانه مشاوره بگیرید و مواد لازم را تهیه یا سفارش دهید. بدیهی است که در این صورت باید تمامی قطعات و هزینه های نصب را بپردازید.

نکات مهم هنگام تعویض قفل

پیچیدگی قفل ها

امروزه انواع مختلفی از قفل ها و سخت افزارهای امنیتی در بازار وجود دارد. شما می توانید از بین گزینه های مختلف پیش روی خود انتخاب کنید. قیمت قفل بسته به جنس، برند و پیچیدگی آن متفاوت خواهد بود. نوع قفل، اعم از قفل معمولی یا الکترونیکی، از عواملی است که بر امنیت و قیمت نهایی قفل تأثیر می گذارد.

تعمیر درب

اگر طرح و اندازه قفل برای درب مناسب نیست، باید تغییرات خاصی در درب ایجاد کنید. این تغییرات ممکن است شامل بریدن درب، افزودن پیچ و سایر قسمت ها به درب باشد. انجام همه این کارها هزینه بر است.

تعداد قفل گنجانده شده

معمولاً قفل جدیدی روی در تعبیه می شود که برای امنیت مالک مهم است. برای فضاهای مسکونی می توان قفل جدید را روی درب ورودی، پارکینگ و حیاط خانه نصب کرد. هزینه نهایی تعویض قفل به تعداد قفل هایی که باید تعویض شوند بستگی دارد. سعی کنید انواع قفل های مورد نظر خود را با توجه به فضا و اهمیت آن برای شما انتخاب و برنامه ریزی کنید.

تعداد کپی کلید مورد نیاز

در قفل های سنتی نکته مهمی که باید در نظر گرفت تعداد کلیدهای کپی است. این مشکل در تعیین هزینه نهایی تعویض قفل نیز موثر خواهد بود. در یک اداره، افراد زیادی به ساختمان ها و فضاهای مختلف نیاز دارند. هزینه ارائه کلید به کارکنان افزایش می‌یابد که در صورت گم شدن کلیدها به هزینه‌های مداوم می‌افزاید.

تعداد کپی کلید مورد نیاز

آخرین کلمه

وقتی نوبت به تعویض قفل های درب ورودی ملک می رسد، باید به نوع قفلی که انتخاب می کنید فکر کنید. دو راه دارید، یا باید کلید بخرید یا قفل دیجیتال! اگر ملکی بزرگ و پر از ابزار و تجهیزات گران قیمت دارید و امنیت آنها برای شما مهم است، خرید قفل دیجیتال را به شما توصیه می کنیم.

در این شرایط قفل دیجیتال بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر ملک شما خالی است و در حال حاضر از آن استفاده نمی کنید، یک قفل معمولی انتخاب کنید. با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و افزایش روزافزون قیمت، به همه شهروندان پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از امنیت مکان خود برای همیشه به سراغ قفل های الکترونیکی بروند.

امتیازدهی