چقدر خوب است که بتوانید پرده های خانه را با لمس یک دکمه یا با استفاده از تلفن خود جابجا کنید. پرده هوشمند به ساکنین خانه این امکان را می دهد که به راحتی پرده ها را جدا کنند. پرده های هوشمند کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال، این یک انتخاب عالی برای بیمارستان های هوشمند، هتل ها و حتی مراکز داده هوشمند است. امروزه برای هوشمند سازی ساختمان و منزل از انواع تجهیزات هوشمندسازی ایمن استفاده می شود که از ساده ترین وسایل آن می توان به قفل هوشمند، پرده هوشمند و لامپ هوشمند و … اشاره کرد که ما در این مقاله با پرده های هوشمند شما را آشنا می کنیم.

پرده هوشمند چگونه کار می کند؟

عملکرد پرده هوشمند با برق کار می کند. با قرار دادن موتورهای کوچک در بالای پرده می توانید باز و بسته شدن پرده را کنترل کنید. موتورها انرژی بسیار کمی مصرف می کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به کنترلر ارسال می شوند. واحد کنترل با ارسال یک سیگنال جهت حرکت موتور را تعیین می کند. بسته به ساختار پرده (عمودی یا افقی)، نحوه حرکت موتور متفاوت است.

پرده هوشمند

 

ویژگی ها و مزایای پرده های هوشمند

هدف از خانه هوشمند ایجاد راحتی برای ساکنین خانه است. با هوشمند سازی پرده ها می توانید به افزایش راحتی ساکنین کمک کنید.

1. راحتی: حرکت سریع پرده به چرخ های کوچک روی قسمت متحرک آسیب می رساند. اگر چندین بار این اتفاق بیفتد، حتی ممکن است بیفتد و شما نیاز به تعویض آن داشته باشید. بسیار عالی خواهد بود که بتوانید از راه دور حرکت پرده ها را کنترل کنید. با کمک رابط کاربری موجود در خانه یا اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی به راحتی می توانید پرده ها را جابجا کنید.

2. قابلیت برنامه ریزی: یکی از ویژگی های فوق العاده پرده هوشمند، قابلیت برنامه ریزی آن است. پس از برنامه ریزی، واحد کنترل به موتور فرمان می دهد تا در زمان مشخصی کار کند. به عنوان مثال، پرده ها را می توان با طلوع خورشید باز کرد و در هنگام غروب خورشید بسته شد.

3. افزایش امنیت در خانه: پرده ها یکی از قابل مشاهده ترین وسایل بیرون از خانه هستند. اگر قصد سفر دارید، می توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند، امنیت خانه خود را افزایش دهید. این باعث می شود به نظر برسد که شخصی در داخل است و پرده ها را می کشد.

4. هماهنگی با دستگاه های دیگر: هنگام هوشمند سازی وسایل دیگر مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … دقت کنید که پرده های خانه را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در خانه باعث افزایش حس آرامش می شود. به اصطلاح کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

5. صرفه جویی در انرژی: زمانی که هوا آفتابی است، با بازکردن پرده ها، می توان از نور خورشید برای روشن کردن خانه استفاده کرد. با این عملیات ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می شود.

6. افزایش ارزش ریالی خانه: ارزش پولی خانه قطعا با هوشمند بودن خانه و لوازم خانگی افزایش می یابد.

ویژگی ها و مزایای پرده های هوشمند

عملکرد پرده هوشمند

باز و بسته کردن پرده های معمولی کمی سخت است. به خصوص پرده های بلند. بسته به جنس سیم یا سفتی آن، پرده ممکن است پاره شود. اکثر مردم از باز و بسته کردن چنین پرده هایی خودداری می کنند. آنها نمی توانند از نور روز خلاص شوند و از منظره بیرون ساختمان لذت ببرند. امروزه با استفاده از موتور پرده برقی و ریل می توانید این مشکلات را به راحتی حل کنید. هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی پرده های خود را باز کنید و حتی در فاصله دور و تنها با لمس یک دکمه از نور بهره ببرید.

چگونه پرده را هوشمند کنیم؟

ابتدا پرده ریل نصب می شود. از ریل های مخصوص برای پرده استفاده می شود. بعداً هنگام قرار دادن موتور در مسیر و اقدام به نصب پرده می شود. در مرحله پایانی با نصب واحد کنترل و رابط کاربری به پایان می رسد بله! شما به راحتی می توانید از پرده های هوشمند نصب شده در منزل خود لذت ببرید.

عملکرد پرده هوشمند

آیا پرده های قدیمی را می توان هوشمند ساخت؟

بله، هوشمندسازی پرده های قدیمی به راحتی نیاز به تغییراتی در ارتفاع و فاصله پرده از دیوار دارد. کار هوشمند با تعویض ریل و نصب رابط کاربری انجام می شود.

امتیازدهی