با افزایش ترافیک، زندگی در شهرهای بزرگ بسیار سخت شده است، اکنون ترافیک یک مشکل اساسی است. اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد تخمین زده است که با افزایش جمعیت جهان، همه مردم در شهرها زندگی خواهند کرد. طبق آمار، نرخ شهرنشینی تا سال 2050 به 68 درصد خواهد رسید. رشد جمعیت نه تنها برای دولت بلکه برای اکثر شهروندان موضوع مهمی است. اینترنت اشیا یک راه حل عملی برای ایجاد پارکینگ هوشمند است

آیا پارکینگ هوشمند اعتبار جدید شهرنشینی است یا یک نیاز اجتماعی؟

مشکلات پارکینگ برای شهرهای بزرگ غیرعادی یا جدید نیست. بازار ساخت و ساز و سرمایه گذاری برای پارکینگ هوشمند شهری و حتی پارکینگ هوشمند خانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. خوب، این خبر خوبی است و نشان می دهد که مشکل ترافیک و پارکینگ در شرف حل شدن است. اما سوال مهم این است که چگونه و از چه طریق می خواهید مشکل پارکینگ در شهرهای بزرگ را حل کنید؟

قفل هوشمند پارکینگ منزل

علاوه بر شیوه های نوین هوشمندسازی پارکینگ های شهری، شما می توانید درب پارکینگ ساختمان خود را نیز هوشمندسازی نمایید. با خرید یک قفل هوشمند ضد سرقت و ایمن با انواع روش های دسترسی منحصر به فرد اثر انگشتی و تشخیص چهره از ورود افراد ناشناس و سارقین جلوگیری نمایید. همچنین با اضافه کردن یک عدد ریموت کنترل به گجت های قفل دیجیتال می توانید از راه دور نیز درب را باز و بسته نمایید. امروزه هوشمند سازی ساختمان امری ضروری است.

قفل هوشمند پارکینگ منزل

راه اندازی پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند یک سیستم برنامه ریزی شده مبتنی بر اینترنت است. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که پارکینگ هوشمند وظیفه تحویل آن را بر عهده دارد، خالی یا پر بودن پارکینگ است. اکنون می توان این اطلاعات را به صورت آنلاین (در گوگل مپ) یا از طریق یک برنامه ویژه از تلفن همراه به امیدوارکننده ترین روش دریافت کرد. دستگاه های اصلی IoT (اینترنت اشیا فعال) در پارکینگ ها شامل سنسورها و میکروکنترلرها هستند.
این به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمام فضاهای پارکینگ را با به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ در مورد در دسترس بودن آن‌ها دریافت کنند و بهترین را انتخاب کنند. اکنون معرفی پارکینگ هوشمند از پارکینگ های ویژه ساختمان ها و برج های عمومی و مسکونی آغاز شده و با توسعه به انواع فضاهای پارک هوشمند در شهرها رسیده است.

پارکینگ هوشمند شهری چیست؟

چه خوب، وقتی از ترافیک خارج می شوید و به مقصد خود نزدیک می شوید، می توانید با آرامش، نزدیک ترین جای پارک را با توجه به اندازه ماشین خود از موبایل خود بیابید، بدون اینکه نگران چند بار دور زدن و اتلاف وقت و انرژی باشید. در جای مناسب پارک کنید و بس یا قبل از حرکت، یک جای پارک نزدیک مقصد خود رزرو کنید، این در شرایط فعلی شهر یک معجزه است.

پارکینگ هوشمند شهری چیست؟

اینترنت اشیا و سیستم پارکینگ هوشمند

با ظهور اینترنت اشیا، این معجزه دور از دسترس نیست. هر ایستگاه دارای حسگری است که به کاربران کمک می کند با ارسال داده های خود به Google Maps یا از طریق یک برنامه تلفن همراه به ایستگاه مورد نظر خود برسند. بنابراین طراحی هوشمندانه پارکینگ راه حل مناسبی برای کاهش اضطراب رانندگان و به عبارتی راهی برای آرامش شهر است. راننده ماشین به جای دعوا با نگهبان و اتلاف وقت و انرژی، با نشان دادن موبایلش با آرامش جای پارک مناسب را پیدا می کند.

مانند سایر خدمات ارائه شده توسط اینترنت اشیا، پارکینگ هوشمند می تواند بسیار پیشرفته یا بر اساس نیاز کاربران محدود شود. برای مثال، برای ساختمان‌های مسکونی یا ساختمان‌های اداری یا ساختمان‌هایی با تردد دائمی عابر پیاده، می‌توان با تعریف کاربر اختصاصی از سایر کاربران (در همین زمینه) که به طور کلی از پارکینگ استفاده می‌کنند، کمی خاص‌تر شد.

پارکینگ هوشمند rfid

در پارکینگ های خصوصی و مسکونی (یا برای مشتریان عادی در مناطق تجاری) مدیریت و نظارت بر خودروها بر اساس برچسب های RFID صورت می گیرد، به گونه ای که با اتصال برچسب ها به شیشه جلوی خودرو و خواندن آن ها به مرور زمان انجام می شود. زمان دقیق ورود و خروج، پرداخت آنلاین هزینه پارکینگ و همه چیز به راحتی قابل تنظیم است. این روش راهکار مناسبی برای هوشمندسازی پارکینگ مدارس و ادارات می باشد. زیرا زمان ورود و خروج کاربر حتی با احتساب هزینه پارکینگ مشابه زمان کاری است.

زمان دقیق ورود و خروج، پرداخت آنلاین هزینه پارکینگ، محل پارک و همه چیز به راحتی مدیریت می شود. این روش راه حل مناسبی برای بهبود پارکینگ برج ها و ادارات می باشد. زیرا امکان تطبیق زمان ورود و خروج کاربر با ساعت کاری آنها و همچنین درج هزینه پارکینگ وجود دارد.

پارکینگ هوشمند rfid

 

امتیازدهی