کنترل خانه هوشمند با ساعت هوشمند کاری آسان است که می توانید انجام دهید. در واقع، این ویژگی است که بسیاری از مردم درباره آن بی‌خبرند و دائماً به دنبال تلفن‌های هوشمند داخلی، گجت‌های بزرگ یا کنترل‌کننده‌ها هستند تا تفاوت را جبران کنند. بخش بعدی به شما توضیح کاملی در مورد نحوه مدیریت خانه هوشمند خود با ساعت هوشمند و همچنین مزایا و معایب این ها و نحوه مدیریت آن ها را برای شما ارائه می دهد.

چگونه خانه هوشمند خود را با ساعت هوشمند متصل کنیم؟

آیا می دانستید که ساعت های هوشمند نه تنها ابزاری مفید برای ردیابی فعالیت بدنی هستند، بلکه برای کنترل خانه هوشمند شما نیز مفید هستند؟ اگر از اتوماسیون خانگی استفاده می کنید، استفاده از دستگاه های اندروید و iOS راه حل دیگری خواهد بود که به شما انعطاف پذیری می دهد. نیازی نیست به سراغ پنل های دیواری بروید. با لمس صفحه نمایش یا فشار دادن یک دکمه به راحتی می توانید همه چیز را از هر نقطه از خانه کنترل کنید.

البته شاید فکر کنید که در نهایت اگر ساعت از شما دور باشد نمی توانید کاری انجام دهید، باید بگوییم خیر، این روزها دستیارهای صوتی به طور پیش فرض در 99 درصد گوشی ها و ساعت های هوشمند فعال هستند. این کار استفاده از آنها را آسان می کند و اکنون می توانید خانه هوشمند خود را به راحتی از طریق ساعت هوشمند خود کنترل کنید. بدون فشار دادن دکمه های زیاد، می توانید به راحتی دستگاه های هوشمند خود را با صدای خود در هر کجا که هستید کنترل کنید.

چه دستگاه های هوشمندی را می توان با ساعت هوشمند کنترل کرد؟

چندین دستگاه هوشمند وجود دارد که می توانید با ساعت هوشمند خود کنترل کنید، مانند چراغ ها، قفل هوشمند، ترموستات های هوشمند و دوربین های امنیتی. کنترل خانه هوشمند با ساعت هوشمند به نسخه، نسخه اندروید، نسخه iOS یا حتی نوع ساعت محدود نمی شود. برای این کار می توانید از ساعت های قدیمی، اپل واچ و ساعت های هوشمند سامسونگ نیز استفاده کنید.

چه دستگاه های هوشمندی را می توان با ساعت هوشمند کنترل کرد

روشنایی خانه خود را با ساعت هوشمند کنترل کنید

به عنوان مثال، می توانید از ساعت هوشمند خود برای کنترل روشنایی هوشمند خود استفاده کنید. روشن و خاموش کردن لامپ ها، کم نور یا حتی روشن کردن آنها به راحتی با یک لمس ساده انگشت شما انجام می شود. با این سیستم نیازی به بیدار شدن ندارید، کنترلر چراغ ساعت هوشمند می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما این امکان را می دهد که وقتی در خانه نیستید همه چراغ ها خاموش هستند.

امنیت خانه را با ساعت هوشمند کنترل کنید

گزینه دیگر یک سیستم قفل هوشمند پیشرفته است و با اپلیکیشن مناسبی که توسط شرکت های توسعه دهنده در اپ استور و گوگل پلی منتشر شده است، می توانید از ساعت هوشمند خود برای قفل و باز کردن قفل درها استفاده کنید. به جای اینکه به دنبال سوئیچ، ریموت و سایر وسایل هنگام خروج از خانه یا هنگام پیاده روی باشید، نگران این هستید که آیا در را قفل کرده اید یا نه.

این سیستم به راحتی به شما این امکان را می دهد که باز یا بسته بودن درب را کنترل کنید یا در صورت لزوم به کاربر اجازه ورود به اتاق را می دهد. هنگامی که به سمت ماشین می روید ساعت هوشمند خود را بپوشید. آیا وقتی به خانه می رسید دستانتان پر از مواد غذایی است؟ قفل های هوشمند مانند مدل های آگوست به راحتی با هر سیستمی همگام می شوند. اگر اپل واچ دارید، می توانید به راحتی بدون اینکه کلیدهای خود را جستجو کنید وارد شوید.

دمای خانه خود را با ساعت هوشمند تنظیم کنید

علاوه بر کنترل چراغ ها و قفل کردن درها، می توانید از ساعت هوشمند خود برای تسهیل دمای اتاق و مدیریت هوشمند خانه استفاده کنید. در واقع می توانید ساعت هوشمند خود را به ترموستات هوشمند خود متصل کنید. به این ترتیب می توانید دمای هر اتاق خانه را از راه دور کنترل کنید، چه در محل کار باشید و چه فقط در خانه. این عملکرد برای خنک یا گرم نگه داشتن اتاق برای شما در دسترس است و اگر کولر گازی شما هوشمند است از این عملکرد استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای کنترل خانه هوشمند با ساعت هوشمند، امکان اجرای دستورات حتی اگر در شهر یا کشور دیگری هستید، است. به عنوان مقدمه ای برای مدل ترموستات می توان به Google Nest نیز اشاره کرد. Google Nest یکی از محبوب ترین ترموستات های هوشمند است که توسط ساعت هوشمند قابل کنترل است.

امنیت خانه را با ساعت هوشمند کنترل کنید

دوربین های امنیتی را با ساعت هوشمند خود نظارت کنید

علاوه بر این، شما همچنین می توانید به راحتی دوربین های امنیتی خود را با تلفن هوشمند خود نظارت کنید. می توانید یک جریان زنده را دنبال کنید یا تصاویر متحرک مهم را مشاهده کنید. برنامه رایگان Innings Home به شما این امکان را می دهد که یک پخش زنده را از مانیتور یا دوربین کودکتان مستقیماً روی ساعت اپل تماشا کنید و همیشه مراقب کودک خود باشید.

اعلان‌ها مانند باز کردن درها و چراغ‌ها را کنترل کنید

گاهی اوقات به دنبال نظارت بیشتر هستید و البته ویژگی های خارق العاده و ویژه بیشتری می خواهید. بحث فقط در مورد کنترل خانه های هوشمند با ساعت های هوشمند نیست، گاهی اوقات در مورد مسائل امنیتی یا موضوعات مرتبط با مدیریت هزینه و بهینه سازی مصرف انرژی است. به عنوان مثال، می توانید ساعت هوشمند خود را طوری تنظیم کنید که اگر شخصی بعد از ساعت 11 شب وارد خانه شما شود، زنگ هشدار دریافت کند. یا اگر چراغ روشن بماند، این هشدار برای شما ارسال می شود. می‌توانید از هشدارهای امنیتی، قفل‌های هوشمند، سنسورهای حرکت، ترموستات‌ها و موارد دیگر در ساعت هوشمند خود هشدار دریافت کنید.

چگونه اتوماسیون خانگی را به ساعت هوشمند متصل کنیم؟

کنترل خانه هوشمند با ساعت هوشمند مزیتی است که در این دستگاه های محبوب و پرفروش وجود دارد. ساعت هوشمند شما می تواند به مرکز کنترل کاملی برای خانه هوشمند شما تبدیل شود و به شما امکان می دهد روشنایی، گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، لوازم خانگی و قفل های امنیتی خود را از مچ دست خود کنترل کنید. پس از بررسی این تعاریف، سوال مهم این است که چگونه؟ چگونه ساعت هوشمند خود را به خانه هوشمند خود متصل کنیم؟

سرور خانه هوشمند خود را به دستیار هوشمند متصل کنید، سپس برنامه دستیار هوشمند را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و این تنظیمات را دنبال کنید:

برنامه Amazon Alexa را برای Alexa، برنامه Google Home برای Google و برنامه Home برای Siri را دانلود و نصب کنید. ساعت هوشمند خود (که با دستیار هوشمند شما سازگار است) را به تلفن هوشمند خود وصل کنید. اکنون اولین دستور خود را امتحان کنید، مانند “الکسا، در را ببندید” و ببینید که آیا کار می کند یا خیر.

چگونه اتوماسیون خانگی را به ساعت هوشمند متصل کنیم؟

نتیجه گیری

ساعت هوشمند شما نه تنها برای ردیابی اطلاعات قدم ها، ضربان قلب یا تناسب اندام مفید است، بلکه ابزار مفیدی برای نگهداری از خانه هوشمند شما نیز خواهد بود. در واقع می توانید بدون مراجعه به کنترلر مرکزی خانه هوشمند خود به راحتی همه چیز را در ساعت کنترل کنید. اگر ساعت هوشمند خود را به درستی به این سیستم متصل کنید، می توانید چراغ، ترموستات، دوربین امنیتی، قفل های هوشمند آنها را از راه دور مدیریت کنید، اعلان های آنها را به عنوان زنگ هشدار تنظیم کنید یا در صورت نیاز از دستیارهای صوتی استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که دستیار باید از قبل روی دستگاه شما نصب شده باشد. با Apple Siri Assistant برای کسب و کار و دستگاه های Google، می توانید به Alexa و Google Assistant دسترسی داشته باشید. در دستگاه های جدید، تمام نرم افزارها به طور پیش فرض نصب می شوند. در موبایل های اپل به Settings و Siri بروید و در موبایل یا تبلت های اندرویدی در قسمت تنظیمات Google Assistant را جستجو کنید یا اگر در دسترس نبود آن را نصب کنید.

امتیازدهی