آیا تا به حال می دانستید برای این که یک درب ضد سرقت خوب عمل کند باید از بهترین قفل و مغزی استفاده کنید؟ در تمامی مدل های درب ضد سرقت در صورتی که شما از قفل و رمزی خوبی استفاده نکنید درب شما تبدیل به درب ضد سرقت نخواهد شد. در این مطلب از سایت کارن با مغزی قفل درب ضد سرقت به طور کامل آشنا خواهید شد.

به طور کلی می توان گفت قفل و مغزی درب ضد سرقت جزو اصلی ترین و مهم ترین بخش ها در این مدل از درب ها می باشند. با انتخاب بهترین مغزی و قفل برای درب ضد سرقت بدون شک امنیت مناسبی را در محل ایجاد خواهید کرد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا بیشتر با خصوصیات مغزی این درب ها آشنا شوید.

آشنایی با خصوصیات مغزی قفل درب های ضد سرقت

همانطور که گفته شد قفل و مغزی های درب ضد سرقت از مهم ترین بخش های این درب ها می باشند. تفاوت اصلی این درب ها با درب های معمولی هم در انواع آن ها می باشد. مغزی قفل درب ضد سرقت چند زبانه می باشد از همین رو برای امنیت بیشتر می توانید از این مدل درب ها استفاده کنید. توجه داشته باشید هر چقدر تعداد مغزی ها بیشتر باشد امنیت بیشتری نیز فراهم می شود. مغزی درب های ضد سرقت در واقع همان توپی قفل درب می باشد.

شما عزیزان می توانید برای درب های ضد سرقت خود از مغزی های مختلفی استفاده کنید که با توجه به نوع ساخت و کیفیت آن با قیمت های مختلفی عرضه می شود. برای امنیت بیشتر نیازی به تعویض درب نیست بلکه به راحتی با تعویض مغزی قفل می توانید از بروز برخی مشکلات و حوادث جلوگیری نمایید.

به طور کلی می توان گفت امروزه برای تامین امنیت بیشتر از درب های ضد سرقت در ساختمان های مسکونی و اداری به جای درب های معمولی استفاده می شود. فراموش نکنید درب ضد سرقت اگر سیلندر مناسبی نداشته باشد تفاوت چندانی با درب معمولی ندارد. از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم از بهترین مغزی برای درب ضد سرقت استفاده کنید.

خصوصیات مغزی قفل

خصوصیات مغزی درب ضد سرقت

نحوه تعویض مغزی درب ضد سرقت

قفل درب های ضد سرقت به صورت کامپیوتری طراحی شده است از این رو امکان کپی کردن از روی این قفل ها وجود ندارد. برای اطمینان و حفظ امنیت بیشتر ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم مغزی قفل درب را تعویض کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. در درب های ضد سرقت با قرار داشتن کلید درون مغزی زبانه قفل باز و بسته می گردد پس در ابتدا برای تعویض مغزی کلید را بیرون آورده و پیچ های مغزی را از داخل خانه باز کنید.

پس از باز کردن پیچ مغزی را از داخل قفل بیرون آورده و می توانید مغزی جدید را جایگزین کنید. سپس مجددا کلید را درون قفل قرار داده و آن را امتحان کنید این روش جزو ساده ترین روش های تعویض مغزی درب محسوب می شود که بدون نیاز به کارشناس می توان به راحتی آن را انجام داد.

درب های ضد سرقت دارای دو مغزی هستند. مغزی قسمت بالا به شب بند و مغزی قسمت پایین که مغزی ساده معروف می باشد برای تعویض هر کدام از این مغزی ها باید مراحل مختلفی را طی کرد که در ادامه به طور کامل با این مراحل آشنا خواهید شد:

تعویض مغزی شب بند درب ضد سرقت

برای تعویض مغزی شب بند درب های ضد سرقت باید برخی نکات را در نظر داشته باشید مراحل تعویض مغزی شب بند طبق مراحل زیر می باشد.

  •  باید پیچ های مغزی قسمت بالا قفل را باز نمایید.
  • سپس باید پوکی و کاسه رزت را خارج کنید.
  •  رزت را از قسمت پشت درب ضد سرقت بیرون آورده تا به مغزی قفل برسید.
  • باید پیچ مغزی را باز کنید تا مغزی آزاد گردد.

تعویض مغزی ساده درب ضد سرقت

برای تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت باید مراحل زیر را به درستی و با دقت انجام دهید.

  • در ابتدا باید پیچ های قسمتی که کلید را درون مغزی می اندازید از داخل خانه باز کنید تا پیچ های پشت درب هم باز شوند.
  • در مرحله بعدی در قسمت زبانه درب که اغلب سه پیچ دارد پیچ وسط را باز کرده و به راجتی مغزی قفل و توپی را دربیاورید.
روش تعویض مغزی درب

نحوه تعویض مغزی درب ضد سرقت

روش تعویض قفل درب ضد سرقت

برای تعویض قفل این درب ها نیز مانند تعویض مغزی باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. تمامی مراحل را باید با دقت کامل انجام دهید تا از خراب شدن قفل جلوگیری نمایید. شما عزیزان می توانید برای حفظ امنیت بیشتر از قفل های دیجیتال و یا هوشمند بر روی درب های ضد سرقت استفاده کنید. این مدل از قفل ها با خصوصیات منحصر به فردی که به همراه دارند باعث می شود هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید از بهترین خصوصیات قفل های دیجیتال می توان به دسترسی های متنوع، ضد حریق بودن، امنیت بیشتر و… اشاره کرد.

به شما توصیه می شود در صورت عدم آشنایی به امور فنی تعویض قفل را به متخصصین با تجربه بسپارید. در بیشتر مواقع فاصله مغزی قفل نسبت به قسمت جلویی و پشتی درب به یک اندازه نیست بنابراین در ابتدا باید این فاصله را به طور دقیقی اندازه گیری کنید. برای باز کردن قسمت داخلی دستگیره باید همه پیچ های را باز نموده و بیرون بیاورید برای انجام این کار می توانید از دو روش زیر استفاده کنید. در ادامه با این دو روش آشنا خواهید شد:

  • درب های قدیمی که امکان مشاهده پیچ وجود دارد از یک پیچ گوشتی برای باز کردن قفل درب ضد سرقت استفاده کنید. با یک دست بدنه دستگیره را گرفته و سپس اقدام به باز کردن پیچ ها نمایید.
  •  دستگیره و درب های جدید که امکان دیدن پیچ ها وجود ندارد بنابراین برای باز کردن پیچ ها باید از آچار الن استفاده کنید.

در مرحله ی بعدی پس از باز کردن پیچ ها چررخ لنگر قفل را بیرون آورده و آن را تعویض کنید توجه داشته باشید چرخ لنگر قفل جدید به درستی در جای خود قرار گیرد و پیچ های آن را محکم ببندید. در آخر نیز باید اقدام به بستن دستگیره نمایید. پس از اتمام مراحل قفل جدید را امتحان و بررسی کنید. و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

نکات مهم جهت تعویض مغزی درب ضد سرقت

برای تعویض مغزی قفل درب سرقت باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشد. تعویض مغزی باید با دقت کامل انجام شود تا هیچ گونه آسیبی برای قفل به وجود نیاید. در ادامه با نکات مهم جهت تعویض مغزی آشنا خواهید شد:

  1. مغزی جدیدی که خریداری می کنید باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشد.
  2. در زمان تعویض از فشار بیش از حد به قفل خودداری نمایید.
  3. مغزی و قفل جدید را با توجه به ضخامت درب، جنس درب و… انتخاب کنید.
  4. پس از اتمام تعویض مغزی به خوبی قفل را روغن کاری کنید تا عملکرد درستی را داشته باشد.
تعویض مغزی درب

نکات مهم تعویض مغزی درب ضد سرقت

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با خصوصیات و مراحل تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت به طور کامل آشنا شدید. قفل و مغزی درب ضد سرقت جزو اصلی ترین و مهم ترین بخش ها در این مدل از درب ها می باشند. با انتخاب بهترین مغززی و قفل برای درب ضد سرقت بدون شک امنیت مناسبی را در محل ایجاد خواهید کرد.

سوالات متداول مغزی قفل درب ضد سرقت

  1. جهت تعویض مغزی درب ضد سرقت باید به چه نکاتی توجه کرد؟
    مغزی جدیدی که خریداری می کنید باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشد. در زمان تعویض از فشار بیش از حد به قفل خودداری نمایید. مغزی و قفل جدید را با توجه به ضخامت درب، جنس درب و… انتخاب کنید. پس از اتمام تعویض مغزی به خوبی قفل را روغن کاری کنید تا عملکرد درستی را داشته باشد.
  2. روش تعویض قفل درب ضد سرقت به چند روش انجام می شود؟
     درب های قدیمی که امکان مشاهده پیچ وجود دارد از یک پیچ گوشتی برای باز کردن قفل درب ضد سرقت استفاده کنید. با یک دست بدنه دستگیره را گرفته و سپس اقدام به باز کردن پیچ ها نمایید. دستگیره و درب های جدید که امکان دیدن پیچ ها وجود ندارد بنابراین برای باز کردن پیچ ها باید از آچار الن استفاده کنید.
  3. نحوه تعویض مغزی شب بند درب ضد سرقت به چه صورت است؟
     باید پیچ های مغزی قسمت بالا قفل را باز نمایید. باید پوکی و کاسه رزت را خارج کنید. رزت را از قسمت پشت درب ضد سرقت بیرون آورده تا به مغزی قفل برسید. باید پیچ مغزی را باز کنید تا مغزی آزاد گردد.
5/5 - (1 امتیاز)