کدام را ترجیح می دهید، یک کلبه ساده یا یک هتل هوشمند البته پیدا کردن یک کلبه چوبی ساده و قدیمی (و اگر خوش شانس باشید، کمی مدرن!) در وسط جنگل های شمال اروپا جستجوی آسان تری است. اگر بدانید هتل هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد، احتمالا برای سفر بعدی خود اتاقی در یک هتل هوشمند رزرو خواهید کرد. پیشرفت تکنولوژی تقریبا همه چیز را به ما داده است. این امر در مورد صنعت هتلداری و مسافرتی نیز صدق می کند. پیشرفت فناوری با نوآوری های مختلفی همراه است که در میان آنها هتل هوشمند برجسته است و مزایایی مانند کاهش مصرف انرژی، بهبود استفاده از نیروی انسانی، ارائه خدمات بهتر به مهمانان و به طور کلی افزایش بهره وری را به همراه داشته است.

پیشرفت تکنولوژی و هتل های هوشمند

هتل های هوشمند باید آینده تقریباً همه هتل ها باشد. اگرچه در حال حاضر تعداد این هتل ها کم است، اما در آینده تعداد زیادی از هتل ها هوشمند و مدرن خواهند شد و با این جهش مدیریت هتل سریعتر و آسانتر از قبل خواهد شد. صنعت گردشگری به نوعی با مدیریت هتلداری مرتبط است. در اینجا علاوه بر مکان‌های گردشگری و آثار تاریخی-تفریحی، هتل‌هایی وجود دارد که با ارائه خدمات متنوع رضایت مهمانان را جلب می‌کند. به این ترتیب هتلداری یک فعالیت صنعتی یا اقتصادی/فرهنگی تلقی می شود و صرفاً یک فعالیت تجاری نیست.

اگرچه برخی از ما به دنبال سنت و سادگی هستیم و ممکن است ترجیح دهیم کلبه داشته باشیم، اما استفاده از هاستل ها حتی در سفر نیز می تواند تجربه جالبی باشد. همچنین تصمیم داریم در ادامه این مقاله در مورد هتل های هوشمند و ویژگی ها و مزایای آنها صحبت کنیم.

پیشرفت تکنولوژی و هتل های هوشمند

هتل هوشمند چیست؟

یک هتل هوشمند منعکس کننده پیشرفته ترین هنر در صنعت مهمان نوازی است و به مهمانان خود تجربه اقامت منحصر به فردی را ارائه می دهد. هتل های سنتی با افزودن اتوماسیون و هوش مصنوعی می توانند به هتل های هوشمند تبدیل شوند. در اکثر هتل‌های هوشمند، پذیرش توسط ربات‌ها انجام می‌شود یا مهمانان می‌توانند به صورت آنلاین اتاق رزرو کنند. مهمانان هتل هوشمند می توانند جنبه های مختلف اتاق های خود را از طریق اپلیکیشن های موبایل کنترل کنند. در هتل‌های هوشمند پیشرفته‌تر، غذا و نوشیدنی توسط ربات‌ها برای مهمانان سرو می‌شود و رزرو و ورود با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل یا ربات‌ها انجام می‌شود.

فناوری هتل هوشمند مزایای تعامل انسان و ربات را به ارمغان می آورد و اگر می خواهید بهترین ها را در جدیدترین فناوری تجربه کنید، هتل های مجهز به اینترنت اشیا (IoT) بهترین انتخاب برای شما هستند. در سال 2021، غافلگیر کردن مهمانان با ایجاد یک تجربه کار آسانی نیست. اگر واقعاً به دنبال یک تجربه خاص هستید، یک هتل هوشمند چیزی است که برای تجربه فناوری در بهترین حالت به آن نیاز دارید.

آیا باید یک هتل هوشمند انتخاب کرد یا یک هتل معمولی؟

در قسمت آخر این سوال را مطرح کردیم که چرا به جای هتل معمولی یک هتل هوشمند را انتخاب می کنید؟ مهمترین دلیل ممکن است تجربه مشتری باشد. اقامت در یک هتل مدرن با سرویس اتاق که توسط یک ربات با استفاده از آسانسور ارائه می شود یک لذت واقعی است. تا سال 2021، فن‌آوری هتل‌ها و رستوران‌ها و عادات مسافران دیجیتالی باهوش تغییر کرده است. مسافران دیگر به دنبال اتاقی با منظره و زیبایی منحصر به فرد نیستند.

استفاده از قفل هوشمند روی درب هتل های هوشمند که نوعی قفل هتلی است نیز امنیت را برای شما از قبل بیشتر فراهم می کند و شما آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت. چرا که با وجود دسترسی های ایمن تشخیص چهره و اثر انگشت، از ورود افراد ناشناس به طور حتمی جلوگیری می شود.

قفل هوشمند

تجربه یک طراحی مدرن و آینده نگر یکی از چیزهای جالب در مورد اتاق خواب های هوشمند است. فضای داخلی یک هتل هوشمند با هتل های معمولی کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، یک اتاق هتل هوشمند مفهوم بازتری دارد. این به این معنی است که کمد وجود ندارد، فقط چند کشو وجود دارد و همه چیز به سبک کاملا مینیمالیستی طراحی شده است. همچنین، در بسیاری از هتل های هوشمند، اتاق ها ممکن است کوچکتر از حد معمول باشند تا در فضا صرفه جویی شود. پس زیاد نگران نباشید اگر اتاق کوچکی دارید ارزشش را دارد!

در زمانی که این مقاله را می خوانید، اینترنت هتل ها در صنعت هتلداری در حال رشد است. مسافرانی که به خانه های هوشمند عادت دارند به راحتی با اتاق های هوشمند هتل سازگار می شوند. در برخی از هتل های هوشمند، مشتریان می توانند ارتفاع تخت را تنظیم کرده و بین حالت خوابیده و نشسته (به نام تختخواب هوشمند) جابجا شوند. علاوه بر این، مهمانان می توانند یادداشت هایی را روی آینه حمام بنویسند که می توانند بعداً ایمیل شوند یا از آینه به عنوان ماسک پوست استفاده کنند. بدون شک درک این چیزهای عجیب در ابتدا دشوار است! اما ما آن را پیشرفت می نامیم.

هتل هوشمند ارمغان تحول تکنولوژی است

موفقیت در کسب و کار هتل یک چالش بزرگ در هر سنی است. به خصوص در شرایطی که اپیدمی کرونا همه مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه مشتریان خواهان تجربه‌ای منحصر به فرد هستند و هتل‌های هوشمند می‌خواهند این خدمات را ارائه دهند و تیم‌های صوتی Amazon Echo یا Tmall همه این کارها را برای شما انجام خواهند داد. از بستن پرده‌ها تا توصیه بهترین مکان برای خوردن سوشی، فناوری پیشرفته در هتل‌های هوشمند بهترین‌ها را برای مهمانانشان به ارمغان می‌آورد.

با تمام مطالب و چیزهایی که در این مقاله آموخته اید، می دانید که در پاسخ به سوال “هتل هوشمند چیست؟” پاسخ شما چیست؟ به طور کلی صنعت هتل های هوشمند در چین، ژاپن و آمریکا بدون شک در حال تلاش و رشد است و مهمانان آنها نیز از آن استقبال خواهند کرد.

هتل هوشمند

امتیازدهی