در بسیاری از مواقع، به‌ویژه در خانه‌های بزرگ، به دلیل وجود کارهای بسیار زیاد در خانه، مادران از مراقبت و توجه دائمی به کودکان خود عاجز می‌مانند. این امر گاهی اوقات باعث به خطر افتادن امنیت کودکان می‌گردد. خطراتی مانند گم شدن کودک به دلیل خارج شدن از منزل یا دست زدن به وسایل ممنوعه باعث آسیب جدی به کودک می‌شود. خوشبختانه در دنیای امروز برای این موضوع نیز راه حلی در نظر گرفته شده است. قفل امنیتی مجهز به قفل کودک از فرزندان شما در داخل خانه محافظت می‌نماید.

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای یک فرد بالغ طراحی شده است که باز نمودن آن نیاز به مهارت‌های حداقلی دارد. به همین دلیل یک کودک خردسال با مهارت‌های اولیه، قادر به باز نمودن این نوع قفل‌ها نیست.

دلایل استفاده از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای محافظت از کودکان در برابر تهدیدات محیطی

 

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک به طور خاص برای افزایش امنیت بچه‌های کنجکاو طراحی شده است. از آنجا که کودکان خردسال از خطرات آگاه نیستند، بهتر است وسایلی مانند چاقوهای آشپزخانه یا مواد شیمیایی از دسترس آن‌ها خارج شوند. همچنین این محدوده سنی، علاقه زیادی برای باز نمودن درب ورودی و خروج از منزل دارند.

به همین دلیل باید از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای افزایش امنیت محیط پیرامون کودکان استفاده کرد. این نوع سیستم قفل کردن، امکان دسترسی به یک بخش خاص از خانه را برای افرادی با مهارت بسیار پایین و اولیه، غیر‌ممکن می‌کند.

نکات مهم در هنگام نصب قفل امنیتی مجهز به قفل کودک

استفاده از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک محدودیت‌هایی نیز دارد که در هنگام نصب باید به آن‌ها توجه نمایید تا حداکثر سطح امنیتی برای کودکانتان فراهم گردد.

  • به هیچ عنوان از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای درب اتاق کودک استفاده نکنید. این کار بیشتر آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. در صورت بروز خطرات احتمالی، کودکان نمی‌توانند به موقع از خانه خارج شوند. به‌عنوان مثال در صورت آتش‌سوزی، کمک رسانی سازمان آتش نشانی با مشکل رو به رو خواهد شد.
  • گاهی اوقات بهتر است از وسایل امنیتی دیگری مانند دوربین کنترل کودک یا دروازه محافظ کودک برای محافظت از کودکان استفاده کرد.

کاربردهای مهم قفل امنیتی مجهز به قفل کودک

بچه‌ها کنجکاو هستند و این چیز خوبی است. آن‌ها دوست دارند تمام درب‌ها را باز کنند تا مکان‌های مخفی را کشف نمایند. این موضوع زیباست نه تا زمانی که با گم شدن یا آسیب رساندن به خودشان همراه باشد. در اطراف کودکان مکان‌های مختلفی وجود دارد که لازم است از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک استفاده شود. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

– درب ورودی

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای محافظت از کودکان در برابر تهدیدات محیطی

یکی از نقاط حساس امنیتی خانه، درب ورودی می‌باشد. تا زمانی که کودک شما با خطرات و تهدیدهای بیرون از خانه آشنا نشود، خارج شدن از خانه بسیار خطرناک می‌باشد. نصب قفل امنیتی مجهز به قفل کودک بر روی درب ورودی ضمن جلوگیری از خارج شدن کودکتان، از وارد شدن متجاوزان و افراد ناشناس به داخل خانه جلوگیری می‌کند.

– درب کمد

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای محافظت از کودکان در برابر تهدیدات محیطی

همان‌طور که بیان شد، کودکان کنجکاو هستند و هر مکان مخفی را برای پی بردن به داخل آن جستجو می‌کنند. یکی از مکان‌های خطرناک کمدها می‌باشند که در داخل آن‌ها وسایل خطرناکی مانند: چاقو، ابزارهای تیز و برنده، مواد شیمیایی و … وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به کودکان شما وارد نماید. بنابراین یکی از کاربردهای مهم قفل امنیتی مجهز به قفل کودک ، ایجاد محدودیت دسترسی به درب کمدها است.

– ورودی استخر

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای محافظت از کودکان در برابر تهدیدات محیطی

طبق گزارشات، کودکان نوپا بین 1 الی 4 سال، بیشترین میزان غرق شدن را دارند. در ایالات متحده، غرق شدن کودکان در استخر، دومین علت مرگ و میر غیر عمدی به شمار می‌رود. بنابراین ورودی استخر یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در خانه است که باید از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک استفاده کرد. در بسیاری از کشورها استفاده از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای ورودی استخر، یک الزام و قانون به حساب می‌آید.

– درب وسایل الکترونیکی

قفل امنیتی مجهز به قفل کودک برای محافظت از کودکان در برابر تهدیدات محیطی

ایجاد محدودیت دسترسی برای وسایلی مانند: یخچال، ماشین لباس‌شویی و … بسیار مهم می‌باشد. زیرا ممکن است آسیب‌های جدی را به کودکان وارد نماید. آسیب‌هایی مانند زندانی شدن کودک در یخچال یا ماشین لباس شویی و مرگ بر اثر خفگی، سقوط اجسام داخل آن بر روی کودک، برق گرفتگی و … که می‌تواند شما را یک عمر پشیمان کند. بنابراین بهترین راه برای محدود کردن دسترسی به این وسایل استفاده از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک می‌باشد.

– درب خودرو

جلوگیری از باز شدن درب خودرو توسط بچه های خردسال

اگر با کودکان خود در حال رانندگی هستید، توصیه می‌شود از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک استفاده کنید. باز شدن تصادفی درب در حال رانندگی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای شما و کودکتان به دنبال داشته باشد. حتی اگر کودک شما در صندلی مناسب خود نشسته باشد.

وسایل امنیتی جایگزین به جای استفاده از قفل امنیتی مجهز به قفل کودک

قفل کودک دستگیره هوشمند

قفل دیجیتال

یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای محافظت از اعضای خانواده به ویژه کودکان قفل دیجیتال می‌باشد. این نوع قفل‌ها با داشتن ویژگی‌هایی امنیتی مانند مکانیزم قفل کودک و سیستم امنیت خروج، از کودکان شما در برابر تهدیدات داخل خانه محافظت می‌نماید. همچنین در صورت حریق درب به صورت خودکار باز می‌گردد.

قفل کودک

دروازه محافظ کودک

اگر می‌خواهید بدون ایجاد محدودیت برای ورود و خروج به اتاق کودک، مانع از خروج کودک شوید، بهترین گزینه استفاده از دروازه محافظ کودک است. به این ترتیب می‌توانید درب را باز نگه دارید بدون آن که کودک بتواند از اتاق خارج شود.

دوربین کنترل کودک

دوربین کنترل کودک

با داشتن دوربین کنترل کودک می‌توانید هنگام خارج شدن کودک از اتاق هشیار باشید. این وسیله بهترین راه حل برای کنترل کودک نوپای شما است و نیازی به مسدود کردن راه ورود و خروج کودک با قفل امنیتی مجهز به قفل کودک نیست. برخی از مدل‌های این نوع دوربین‌ها نیز دارای آلارم می‌باشند که به محض خارج شدن کودک از اتاق به شما هشدار می‌دهد.

درب هلندی محافظ کودک

درب هلندی

درب هلندی نوعی درب دو تکه است که هر تکه به صورت جداگانه بسته می‌شود. شما می‌توانید قسمت پایینی را ببندید و قسمت بالایی را باز نگه دارید. این نوع درب امکان برقراری ارتباط با افراد طرف دیگر درب را ممکن می‌سازد. این وسیله گزینه بسیار عالی برای جلوگیری از دسترسی کودکان به آشپزخانه یا بیرون از منزل می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیگر محصولات قفل دیجیتال کارن می‌توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی