دزدگیر هوشمند یکی از مهم ترین وسایل ساختمان است که برای امنیت ساکنین چه از نظر مالی و چه از نظر شخصی بسیار مهم است. در این سیستم اطلاعیه های سرقت هوشمند ایجاد می شود و می توان نقاط مختلف و خواسته های مهم را از سایر نقاط تشخیص داد و به صورت جداگانه مدیریت کرد. در این سیستم هوشمند به محض ورود سارق به محوطه مورد نظر به راحتی می توان حضور سارق را پیدا کرد و در نتیجه هوشمند سازی ساختمان را انجام داده و امنیت ساختمان هوشمند خود را تضمین کرد.

با توجه به نوع کاربری خانگی، دزدگیر هوشمند را می توان به روش های مختلفی نصب کرد. یکی از ویژگی های مهم دزدگیر هوشمند اتصال دزدگیر به دوربین مداربسته و مشاهده اعمال و فعالیت های سارق و همچنین ثبت تصاویر می باشد.

همچنین شما می توانید توسط کیت های هوشمند دزدگیر را به قفل دیجیتال منزل خود متصل و از راه دور آن را کنترل کنید.

انواع دزدگیر هوشمند

این دزدگیرها دارای سنسورهای امنیتی مختلفی هستند که بسته به شرایط محیطی و نیاز پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. این سنسورها شامل سنسور حرکت یا چشم، سنسور یا آهنربا در و پنجره، سنسور تشخیص پرتو، سنسور لرزش، سنسور اعلام حریق، سنسور نشت گاز، سنسور نشت آب، آژیر و ریموت کنترل می باشد که با توجه به نیاز کاربر استفاده می شود.

این سنسورها در دو مدل با سیم و بی سیم موجود هستند. بسته به مدل زنگ هوشمند، ممکن است از تعداد معینی حسگر سیمی یا بی سیم استفاده شود. سنسورهای حرکتی در مناطقی که حرکت انسان نیاز به نظارت دارد استفاده می شود.

سنسور در و پنجره همانطور که از نامش پیداست بر روی درب ورودی واحد و همچنین بر روی پنجره های رو به فضای بیرون نصب می شود. با باز شدن درب به کاربر اطلاع می دهد که باز شده است.

سنسور پرتو یک سنسور دو بخشی است. این دو قسمت در فاصله مشخصی از یکدیگر قرار می گیرند. این حسگر مسیر یک جسم را بین این دو نیمه با فرکانس منتشر شده تشخیص می دهد. از این متریال برای دیوارهای حیاط استفاده می شود.

سنسور لرزش روی پنجره نصب شده است. آلارم با صدای بلندی به صدا در می آید و پنجره را می شکند. همچنین یک پیام هشدار برای کاربر ارسال می کند.

سنسور اعلام حریق، سنسور نشت گاز و سنسور نشت آب همانطور که از نامشان پیداست نشان دهنده خطر ناشی از آتش سوزی و دود، نشت گاز است.

انواع دزدگیر هوشمند

یک دزدگیر هوشمند چه اجزایی دارد؟

سنسورها یکی از مهم ترین قطعات هر دزدگیر یا به عبارتی هر سیستم امنیتی هستند و دزدگیرهای هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سنسورها انواع مختلفی دارند، از جمله آشکارسازهای دود، آشکارسازهای حرارت، آشکارسازهای حرکت، آشکارسازهای اولتراسونیک و آشکارسازهای مایکروویو.

بلندگو با صدای بلند نیز یکی از اجزای جدایی ناپذیر دزدگیر است که برای جلوگیری از ضربه باید در محفظه فلزی بادوام قرار گیرد. نکته حائز اهمیت این است که اسپیکر باید در مکانی مرتفع و دور و همچنین در مکانی باز قرار گیرد تا صدای آژیر به خوبی در اتاق پخش شود. از دیگر اجزای دزدگیر می توان به پنل کنترل دزدگیر، صفحه کلید، اتصال داخلی، واحد کنترل ساختمان و تجهیزات هشدار دهنده اشاره کرد.

یک دزدگیر هوشمند چه اجزایی دارد؟

امکانات دزدگیر هوشمند

دزدگیر هوشمند دارای یک اپلیکیشن موبایل است که به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی حسگرهای مختلف را به پنل آلارم اضافه کند.

دزدگیر هوشمند به روش های مختلفی کاربر را از خطر آگاه می کند. اگر یکی از حسگرها چیزی را تشخیص دهد، بلافاصله هشدار داده و اطلاعات را از طریق اپلیکیشن موبایل، پیامک و تماس برای کاربر ارسال می کند.

کاربران می توانند با اتصال دزدگیر هوشمند به اینترنت، قرار دادن سیم کارت و حتی اتصال به خطوط شهری خاص در برخی مدل ها، از امکانات فوق به طور کامل استفاده کنند.

مزایای نصب دزدگیر هوشمند

مزایای نصب دزدگیر هوشمند در منزل چیست؟

یکی از مزیت های ویژه استفاده از این سیستم امنیتی در منزل کاهش دزدی و سرقت منازل است زیرا سارقان با اطلاع از وجود دزدگیر هوشمند نمی خواهند برای خود مشکلی ایجاد کنند و سعی می کنند منازل را در اولویت قرار دهند. با ریسک کمتر یکی دیگر از مزایای این سیستم این است که فرد مورد نظر می تواند به راحتی دوربین های خانگی خود را بر روی تلفن همراه یا تلویزیون خود نصب کند و از این طریق خانه خود را از راه دور کنترل کند، زنگ هشدار را به همان صورت به صدا درآورد و خلع سلاح کند و همچنین امکان تشخیص و اعلام خرابی را دارد. 

امتیازدهی