سیستم امنیتی زنگ هشدار یا آلارم هشداردهنده چیست و چگونه کار می‌کند؟ قبل از خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟ آیا سیستم امنیتی زنگ هشدار از محل کار یا زندگی شما محافظت می‌نماید؟ و چندین سوال دیگر که در این مقاله به آن می‌پردازیم و شما را بیشتر با این محصولات امنیتی آشنا می‌نماییم.

این محصولات، سیستم‌های امنیتی می‌باشند که امنیت محل کار یا زندگی شما را به شدت افزایش می‌دهند. این نوع سیستم‌های امنیتی با نصب روی ورودی‌های خانه مانند درب‌ها و پنجره‌ها، هرگونه حرکت غیر‌مجاز را در کسری از ثانیه به کاربر اطلاع رسانی می‌نماید. همچنین این نوع سیستم امنیتی با اتصال به تلفن همراه، تمام اتفاقات امنیتی را به صورت 24 ساعته به شما گزارش داده و در صورت مشاهده حرکت غیرمجاز، پیام هشدار به تلفن همراه شما و یا اماکن امنیتی مانند اداره پلیس ارسال می‌نماید.

نحوه عملکرد سیستم امنیتی آلارم هشدار دهنده

اگر تاکنون یک سیستم امنیتی زنگ را خریداری نکرده و با آن آشنا نیستید، ما قصد داریم به شما یک نمای کلی از اجزای تشکیل دهنده این محصولات و نحوه کار با آن‌ها برای حفاظت از خانه و یا محل کار را ارائه نماییم.

آشنایی با سیستم امنیتی زنگ هشدار و ضرورت استفاده از آن

  • کنترل پنل سیستم امنیتی زنگ هشدار: واحد کنترل مرکزی یا PCU در واقع مغز سیستم امنیتی آلارم هشداردهنده می‌باشد که جهت برنامه‌ریزی و یا راه اندازی کل سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سنسورهای آشکارساز نفوذ: این نوع سنسورها هرگونه حرکت غیرمجاز را شناسایی و به اطلاع کاربران می‌رساند. سنسورهای سیستم هشدار دارای انواع مختلفی مانند سنسور درب ورودی و پنجره (تشخیص ورود غیرمجاز)، سنسور شکست شیشه و یا سنسورهای صدا، حرکت و ارتعاش (تشخیص حرکت غیرمجاز در داخل خانه) می‌باشد.
  • هشدار دهنده‌ها: بخش اصلی سیستم امنیتی زنگ هشدار،‌‌ هشدار دهنده‌ها (شامل آژیر و یا آشکارسازهای نوری) می‌باشند. در صورت ورود یا مشاهده حرکت غیر‌مجاز در داخل خانه، این قسمت وارد عمل شده و با به صدا در آمدن آژیر، همسایگان و گشت‌های پلیس را مطلع می‌سازد. همچنین برخی از آن‌ها با اتصال از طریق WiFi، پیام هشدار به اماکن امنیتی مانند اداره پلیس ارسال می‌نماید.
  • زنگ پنهان هشدار (option): در برخی از مکان‌ها مانند بانک‌ها می‌توان از این دکمه برای ارسال پیام هشدار به اداره پلیس و جلوگیری از سرقت استفاده نمود. همچنین در صورت وجود افراد بیمار در خانه می‌توان از این دکمه در مواقع اضطراری برای ارسال پیام هشدار به بخش خدمات اورژانس استفاده نمود تا افراد متخصص برای نجات جان بیمار سریعا به منطقه اعزام شوند.

نکات مهم در هنگام خرید سیستم امنیتی آلارم هشدار دهنده

شما می‌توانید با انتخاب مناسب سیستم امنیتی زنگ هشدار متناسب با امنیت محل زندگی یا کار خود، حداکثر بازدهی را از این محصولات امنیتی دریافت نمایید. نکات زیر شما را برای انتخاب صحیح این نوع سیستم‌های امنیتی راهنمایی می‌کند.

– بررسی تعداد ورودی‌های خانه

پیش از خرید سیستم امنیتی تعداد ورودی‌های خانه خود را که شامل درب‌های ورودی و پنجره‌ها می‌باشد، به دقت چک نمایید. اگر تنها یکی از ورودی‌ها در نظر گرفته نشود، این نوع سیستم‌های امنیتی تاثیری در افزایش امنیت خانه شما نخواهند داشت.

– آماده کردن محیط اطراف برای نصب سیستم امنیتی زنگ هشدار

درختان و یا درختچه‌هایی را که باعث کاهش کارایی این نوع سیستم‌های امنیتی می‌شوند را قطع نمایید. نقاط تاریک اطراف خانه را با نصب چراغ‌های روشنایی مناسب از بین ببرید. همچنین جهت افزایش امنیت این محصولات بهتر است در کنار آن‌ها از دیگر وسایل امنیتی مانند دوربین‌های مدار بسته و یا قفل‌های دیجیتال استفاده نمایید.

آشنایی با سیستم امنیتی زنگ هشدار و ضرورت استفاده از آن

– آموزش کامل و تمرین جهت آمادگی برای استفاده از زنگ هشدار

پیش از خرید سیستم امنیتی زنگ هشدار، کار با آن ‌را با خانواده خود تمرین نمایید. به‌عنوان مثال بر روی یک تکه کاغذ، پنل کنترل این نوع سیستم‌های امنیتی را کشیده و در جلوی درب قرار دهید. از اعضای خانواده خود بخواهید که پس از هر بار ورود و خروج به خانه، از آن استفاده نمایند. با این کار خود را آماده نصب پنل واقعی می‌کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از سیستم امنیتی زنگ هشدار

استفاده نادرست از سیستم امنیتی زنگ، باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای شما و اطرافیان می‌گردد. ارسال هشدارهای دروغ و اشتباه، نه تنها باعث خشم همسایگان و نیز تامین کنندگان امنیت (پلیس) می‌گردد، بلکه بعدها در صورت بروز حوادث امنیتی و هشدار صحیح، توسط اورژانس‌های امنیتی و همسایگان جدی گرفته نمی‌شود. به همین دلیل هنگام استفاده از آن باید به نکات زیر توجه نمود.

– آموزش صحیح به اعضای خانواده

برخی اوقات این هشدارها ناشی از بازیگوشی فرزندان و بی اطلاعی از نحوه کار با سیستم امنیتی زنگ هشدار توسط اعضای خانواده و دوستان شما می‌باشد. سعی کنید روش صحیح استفاده از این محصولات را به افراد مورد نظر و مطمئن خود توضیح دهید.

– معرفی چندین کاربر به سیستم امنیتی آلارم هشداردهنده

همان‌طور که بیان شد این محصولات را می‌توان به تلفن همراه متصل نمود. برای کارایی بهتر پیشنهاد می‌گردد چندین شماره از کاربران مختلف را به سیستم امنیتی زنگ هشدار معرفی نمایید تا با در دسترس نبودن شما، سایر افراد هشدار ارسال شده را سریعا بررسی نمایند.

– چک نمودن دوره‌ای سیستم امنیتی زنگ هشدار

بهتر است جهت اطمینان از کارایی صحیح سیستم امنیتی زنگ هشدار به صورت دوره‌ای توسط متخصصان و یا خود شخص، کارکرد صحیح آن به دقت چک شود تا از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری گردد.

برای کسب اطلاعات جدید از قفل‌های دیجیتالی می‌توانید پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)