زندگی هوشمند امکانات بی پایانی را برای علاقه مندان به فناوری فراهم کرده است که امنیت و راحتی مهمترین آنهاست. اگر می‌خواهید در مورد زنگ‌های درب هوشمند، یکی از برجسته‌ترین و روبه‌رشدترین امنیت در زندگی دیجیتال بدانید، با ما همراه باشید.

زنگ درب هوشمند چیست؟

آیا تا به حال دوست داشته اید که بدانید وقتی در خانه نیستید، پشت در چه اتفاقی می افتد، مانند پست صوتی و صفحه نمایش تلفن اصلی خود؟ برای مثال، آیا به این معنی است که بدانید چه کسی زنگ در را زده است؟

زنگ درب هوشمند یک ابزار جذاب و پیشرفته است که تمام این انتخاب ها را که شاید رویاها و آرزوهای دست نیافتنی بشر بوده به حقیقت تبدیل کرده است. کافی است یک قفل دیجیتال بخرید تا بتوانید از تمامی این ویژگی ها بهره مند شوید.

این دستگاه هوشمند به راحتی درب منزل یا محل کار شما بدون نیاز به هیچ گونه اقدام پیچیده نصب می شود و با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود می توانید اتفاقات پشت درب خود را از هر نقطه دنیا زیر نظر داشته باشید.

این فرصتی هیجان انگیز که اینترنت اشیا در اختیار دستگاه های هوشمند خانه قرار می دهد به سیستم شبکه اینترنت منزل شما متصل می شود و با تلفن همراه شما ارتباط برقرار می کند.

صبر کن! این تمام ماجرا نیست. زنگ درب هوشمند دارای یک نمایشگر کوچک است که به شما امکان می دهد تصویر پشت در را بدون باز کردن آن مشاهده کنید یا می توانید به بیرون نگاه کنید تا افراد پشت در را به راحتی و از زاویه بازتر ببینید.

زنگ درب هوشمند چیست؟

زنگ درب هوشمند چگونه کار می کند؟

برخلاف آنچه به نظر می رسد، زنگ های درهای هوشمند مکانیسم های پیچیده ای ندارند. انرژی این دستگاه تنها از یک منبع تغذیه که معمولا باتری است تامین می شود و به محض اینکه فردی زنگ در را به صدا درآورد تصویر شخصی که پشت در است را به شما نشان می دهد.
مکانیزم این گجت همانند آیفون های تصویری رایج است که در اکثر خانه ها یافت می شود. اما این ابزار چند تفاوت اساسی با تصویر معمولی آیفون دارد.

ابتدا زنگ درب هوشمند می تواند تصویر افراد پشت در را ضبط کند و در صورت نیاز آن را بازیابی کند.
تفاوت دیگر در کارایی این ابزار است. با استفاده از زنگ درب هوشمند، می‌توانید آنچه را که پشت درب شما در هر نقطه از جهان اتفاق می‌افتد نظارت کنید.

یکی دیگر از تفاوت های جالب بین آیفون تصویری و زنگ در این است که بسیاری از انواع این گجت به شما امکان پاسخگویی از راه دور را می دهند. این بدان معناست که اگر آنلاین هستید، می توانید با شخصی که پشت در است ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید.

بسیاری از مدل های زنگ درب هوشمند مجهز به سنسور حرکت هستند. یعنی اگر شخصی پشت در راه می رود برای او تذکر می دهند تا در صورت احساس خطر از سوی افراد غریبه پیشقدم شود. این ویژگی برای کسانی که برای مدت طولانی از خانه دور هستند یا تنها زندگی می کنند بسیار مفید خواهد بود.

زنگ درب هوشمند چگونه کار می کند

منبع تغذیه زنگ درب هوشمند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، زنگ درب هوشمند معمولاً با باتری کار می کند. اما مدل هایی نیز وجود دارد که امکان استفاده از برق در خانه را برای محل کار فراهم می کند. قبل از خرید مدل های برقی، آنها منبع تغذیه اضافی نیز ارائه می دهند. اگر برق قطع شود، زنگ درب هوشمند از کار می افتد و تقریباً بی استفاده می شود. نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، عمر باتری این گجت هوشمند است. شاید وقتی نام باتری ها را می شنوید، فکر می کنید که باید هر بار برای خرید باتری هزینه اضافی پرداخت کنید اما اینگونه نیست.

در واقع میزان مصرف باتری این گجت چشمگیر نیست و می توانید سالی یک یا دو بار باتری را تعویض کنید. در هر صورت به شما این اطمینان را می دهیم که هزینه تعویض باتری ناچیز است و هیچ گونه فشار مالی بر شما ایجاد نخواهد کرد.

ذخیره عکس روی حافظه درب هوشمند

هرچه دوربین زنگ در هوشمند کیفیت بهتری داشته باشد، تصاویر و فیلم های گرفته شده قوی تر خواهد بود و در نتیجه باید فضای بیشتری را برای ذخیره فیلم ها و تصاویر اختصاص دهید.
در این مواقع کارت حافظه خانواده به طور خودکار عکس های قدیمی را حذف می کند تا فضا برای فیلم های جدید باز شود و ممکن است ویدیوهای مهم را از دست بدهید.

بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از این وضعیت انجام دهید این است که مطمئن شوید مدلی را انتخاب می کنید که فضای ابری کافی برای ذخیره فیلم ها و تصاویر در اختیار شما قرار می دهد تا هر بار به حافظه فیزیکی نیاز نداشته باشید. در حال حاضر بسیاری از مدل های زنگ در هوشمند چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

ذخیره عکس روی حافظه درب هوشمند

سوالات متداول

آیا برای نصب زنگ درب هوشمند به تجهیزات خاصی نیاز داریم؟

پاسخ ما به این سوال منفی است. اگرچه برای نصب زنگ درب هوشمند می توانید از کارشناسان فنی کمک بگیرید، اما به طور کلی نصب این گجت بر روی درب منزل کار ساده ای است. تنها چیزی که برای نصب این ابزار نیاز دارید درایور است و بقیه تجهیزات لازم معمولاً در کیت زنگ هوشمند در ارائه می شود.

تمامی دستورالعمل ها و مراحل نصب در کاتالوگ محصولات موجود است و حتی می توانید با جستجو در اینترنت فیلم هایی از مراحل نصب را بیابید. زنگ درب هوشمند قابلیت نصب بر روی انواع درب ها را دارد و با طی مراحل کوتاه می توانید از ویژگی های جذاب این گجت هوشمند بهره مند شوید.

آیا زنگ درب هوشمند را می توان هک کرد؟

بدون شک هر ابزار هوشمندی را می توان به صورت آنلاین مورد حمله قرار داد یا هک کرد. اما عمدتا سازندگان این ابزار تا حد امکان از روش های ضد هک استفاده می کنند تا آن را از حملات سایبری ایمن کنند.

برای افزایش امنیت این دستگاه، مطمئن شوید که از یک سیستم شبکه خانگی امن برای برقراری ارتباط و تنظیم رمزهای عبوری استفاده می‌کنید که قابل شناسایی نیستند و باید دارای کاراکترهای ویژه باشند تا از امنیت کافی برخوردار باشند.

قیمت زنگ هوشمند

قیمت زنگ درب های هوشمند بسیار گسترده است. این ابزار بسته به نوع سازنده، گزینه های ارائه شده توسط کاربر و مواد اولیه استفاده شده متفاوت است.

اما چیزی که باید در نظر بگیرید این است که برای افزایش سطح امنیت خود یک بار هزینه می کنید و واقعاً در حال سرمایه گذاری هستید. بدیهی است که با گذشت زمان این هزینه ها به شما بازپرداخت می کند و شما در چیزی سرمایه گذاری کرده اید که نمی توان قیمت گذاری کرد.
فقط تصمیم درست بگیرید تا برای همیشه از انتخاب خود سپاسگزار باشید. به عنوان مستاجر، می توانید به سادگی زنگ درب هوشمند را با خود ببرید و آن را در خانه جدید خود نصب کنید.

2/5 - (1 امتیاز)