قفل الکترونیکی یکی از محصولات باکیفیت کارن است که می تواند حس امنیت و راحتی را برای تمامی اعضای خانواده به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال تجهیزات مناسب برای حفاظت از ساختمان مسکونی یا تجاری خود هستید با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کاربرد دیمر چیست؟

در سال های اخیر، پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها را برای ما آسان کرده است از پخش خودکار موسیقی تا باز و بسته شدن نمایشگرهای هوشمند، همه چیز با هدف افزایش راحتی و آسایش مردم به بازار عرضه شده است. اکنون افراد بیشتری ترجیح می دهند به جای قفل های قدیمی گزینه های هوشمندی مانند قفل دیجیتال را انتخاب کنند دیمر وسیله جالبی است که می تواند فضای دلپذیری را در خانه شما ایجاد کند.

دیمر یک دستگاه الکترونیکی ساده است که برای کنترل سطح روشنایی نور در خانه استفاده می شود و بسیاری از مردم از این وسایل غیر معمول برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده می کنند. اکنون مدل های زیادی از دیمر در فروشگاه های مختلف یافت می شود و نصب آنها بسیار آسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد آن ها و مزایای آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

دیمر چیست

نحوه عملکرد دیمر

دیمرها از اصول ساده الکتریکی برای اجرای دستورات مختلف استفاده می کنند. به عبارت بسیار ساده، دیمر مقدار جریان الکتریکی عبوری از مدار را کاهش می دهد تا روشنایی لامپ را کاهش دهد. با این حال، مدل های پیشرفته متفاوت عمل می کنند. دیمرهای امروزی برق را از مدار می گیرند و آن را روشن و خاموش می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، جریان الکتریکی از لامپ حذف می شود و مقدار انرژی الکتریکی در لامپ کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که فرآیند روشن یا خاموش کردن برق مدار AC خانه را کنترل می کند. در واقع دیمر جهت جریان الکتریسیته را برای کاهش یا افزایش روشنایی لامپ تغییر می دهد. یک جریان الکتریکی دائماً بین جریان های مثبت و منفی تغییر می کند که به طور خودکار مدار الکتریکی را خاموش و روشن می کند.

مزایای استفاده از دیمر در سیستم های روشنایی خانه

دیمر یکی از وسایلی است که با قیمت پایین مزایای زیادی برای رفاه اعضای خانواده دارد. در اینجا برخی از مزایای استفاده از دیمر وجود دارد:

ذخیره انرژی

با کاهش روشنایی نور، مطمئناً می توان انتظار داشت که مصرف برق خانه تا حد زیادی کاهش یابد. این به دلیل کاهش جریان الکتریکی و کاهش میزان وات مصرفی لامپ ها است. صرفه جویی در مصرف انرژی یک دیمر در خانه های مختلف متفاوت است، اما بسته به تعداد اتاق های دارای دیمر و سایر تنظیمات، 18 تا 20 درصد در هزینه های روشنایی خانه صرفه جویی می شود.

قابلیت ادغام با سایر دستگاه های هوشمند

بسیاری از مدل های جدید دیمر به صورت هوشمند تولید می شوند و می توانند با سایر تجهیزات هوشمند ادغام شوند. به عنوان مثال، نور اتاق خواب را می توان طوری تنظیم کرد که هنگام بیدار شدن از خواب روشن تر و زمانی که می خواهید بخوابید کم نور باشد تا یک تجربه خوشایند قبل از خواب داشته باشید. دیمر را می توان با تجهیزات امنیتی مانند قفل لمسی نیز ادغام کرد تا هنگام استفاده از قفل، نور اطراف ورودی خانه را افزایش دهد.

عمر لامپ ها را افزایش دهید

چراغ های کم نور جریان مدار را کاهش می دهند و در نتیجه عمر آن را افزایش می دهند. برای همه لامپ ها کار نمی کند، اما می تواند عمر مناسب ترین لامپ ها را دو یا سه برابر کند.

ظاهر و احساس اتاق های خانه را کنترل کنید

یکی از دلایل اصلی استفاده از دیمرها این است که کنترل کاملی بر فضای خانه به شما می دهند. معمولا همه ما دوست داریم هنگام آشپزی خانه روشنی داشته باشیم، اما اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری متفاوت است. کم کردن نور هنگام تماشای فیلم حس جالبی به ما می دهد، اما برای مطالعه و کارهای دیگر به نور بیشتری نیاز داریم. به طور کلی اتاق نشیمن، غذاخوری و اتاق خواب بهترین مکان برای نصب نور هستند.

مزایای استفاده از دیمر

انواع مدل های دیمر

در چند سال گذشته انواع دیمر اختراع و به بازار عرضه شده است. این دستگاه‌ها اکنون به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند کاهش مصرف برق و راحتی برای اعضای خانواده، جایگاه بسیار بهتری در میان لوازم خانگی دارند. دیمرها به طور کلی به چهار نوع هوشمند، لمسی، کشویی و چرخشی تقسیم می شوند.

دیمر هوشمند

این دیمر اغلب با فناوری بی سیم کنترل می شود، اما به صورت دستی نیز قابل تنظیم است. دیمر هوشمند معمولاً با دستگاه های خانه هوشمند ادغام می شود و در یک سیستم تعبیه شده قرار می گیرد. به همین ترتیب، کنترل این دستگاه ها با دستیارهای صوتی هوشمند مانند الکسا و سیری امکان پذیر است.

دیمر لمسی

این نوع دیمر محبوب ترین است. دیمر لمسی اغلب نزدیک درب خروجی نصب می شود و استفاده از آن بسیار آسان است. علاوه بر این، دیمر لمسی به اتاق شما ظاهری مدرن می دهد.

دیمر کشویی

این سوئیچ دیمر نیز بسیار رایج است و به شما این امکان را می دهد تا با چرخاندن سوئیچ به عقب و جلو یا بالا و پایین، روشنایی خانه خود را تنظیم کنید. برخی از مدل های کشویی دیمر دارای دکمه ای هستند که می تواند به طور خودکار سوئیچ را حرکت دهد.

دیمر چرخشی

همانطور که از نامش پیداست، این دیمر نور خانه را با زدن کلید تنظیم می کند. استفاده از دیمر چرخشی بسیار آسان است و در عین حال عمر طولانی دارد.

انواع مدل های دیمر

استفاده از دیمر در لامپ های معمولی

پس از خواندن پیام بالا ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید از یک دیمر با لامپ های معمولی استفاده کنید. دیمرها دو نوع هستند: لامپ های LED که با سوئیچ های دیمر کار می کنند و دیمرهایی که با لامپ های LED استاندارد کار می کنند.

امتیازدهی