بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش ، سالانه به طور متوسط ​​11000 سرقت در خانه های کالج اتفاق می افتد. در حالی که کالج ها و تالارهای اقامتی هر کاری که می توانند برای حفظ امنیت شما و اشیاء با ارزش شما انجام می دهند، آمارها نشان می دهد که دانشگاه ها باید به فکر حفظ امنیت هر چه بیشتر دانشجویان باشند. این موضوع در ایران نیز رایج است اما آمار دقیقی از تخلفات امنیتی و سرقت در منازل عمومی وجود ندارد. با این حال، در این مقاله می خواهیم در مورد نکات ایمنی برای مسکن دانشگاه صحبت کنیم.

نکات مهم ایمنی در خوابگاه های دانشگاه

در زیر موارد مهمی که برای حفظ ایمنی هاستل کشور ضروری است آورده شده است:

درب خود را بسته نگه دارید

حدود 40 درصد از ساکنان می گویند زمانی که در اتاق خود نیستند در را باز می گذارند. بیشتر سرقت های اتاق خواب در چند ثانیه اتفاق می افتد. این زمانی است که دزد مخفیانه وارد اتاق خواب می شود و گوشی هوشمند، لپ تاپ، تبلت، کیف پول و تعدادی کتاب را در کیف می گذارد. حتی زمانی که در اتاق خود هستید در را قفل نگه دارید. اگر غریبه ای در خانه شما را بزند، دستگیره محکم و سوراخ هایی برای ایمنی شما دارد. پس از آنها استفاده کنید.

پنجره ها را قفل کنید

هر زمان که اتاق شما بدون مراقبت است یا اگر خواب هستید، بهتر است پنجره ها را قفل نگه دارید. تصور نکنید اشیای با ارزش شما فقط به این دلیل که در طبقه دوم هستید امن هستند.

سیستم امنیتی هاستل خود را بشناسید

اکثر هاستل ها از کارت یا سیستم دیگری برای ایمن کردن ورود استفاده می کنند. این دروازه ها در زمان های خاصی بسته می شوند، معمولاً در شب. شما باید قوانینی را که برای محافظت از شما وجود دارد را بدانید و از آنها پیروی کنید. هرگز بعد از مدت زمان مشخصی درب ورودی را باز نگذارید، زیرا این امر می تواند شما و سایر افراد خوابگاه را در معرض خطر قرار دهد.

از صندوق امانات خوابگاه استفاده کنید

احتمالاً نمی خواهید تمام وسایل با ارزش خود را به هر یک از کلاس های خود بیاورید. این روزها، گاوصندوق های خوابگاه در مقایسه با مقدار وسایل الکترونیکی که یک دانش آموز معمولی دارد، نسبتاً ارزان است.

کلیدهای خود را نگه دارید

هرگز کلید اتاق خود را به کسی قرض ندهید. این موضوع در مورد کارت های شناسایی دانشجویی نیز صدق می کند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان این امکان را می دهند که برای استفاده از امکانات مختلف دانشگاه، مبلغ مشخصی را روی کارت خود بارگذاری کنند. می‌توانید برنامه‌ها را روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید یا از یک ردیاب کلید هوشمند برای گم کردن کلیدهایتان کمک بگیرید.

نکات مهم ایمنی در خوابگاه های دانشگاه

 

تهیه تجهیزات ایمنی برای خوابگاه

افزودن برخی محصولات امنیتی به خوابگاه ها می تواند محیط دانشگاه را ایمن تر کند. بیشتر دزدی‌های مسکونی خیلی سریع اتفاق می‌افتند، بنابراین اگر اقدامات امنیتی انجام دهید، چند دلار اضافی که خرج می‌کنید ارزشش را دارد. در اینجا برخی از محبوب ترین محصولاتی که والدین و دانش آموزان باید در نظر بگیرند آورده شده است.

قفل دیجیتالی درب

مدیران دانشگاه می توانند محل اقامت را با قفل دیجیتال ترتیب دهند. این می تواند به شکل کارت، اثر انگشت یا صفحه کلید مخفی باشد. اگرچه می تواند امنیت اقامتگاه را دوچندان کند و شما صرفا می توانید درب را با تشخیص چهره نیز باز کنید.

قفل الکترونیکی کمدی

دانش آموزان در اقامتگاه ها کمدهای اختصاصی دارند، بنابراین استفاده از کمدهای الکترونیکی می تواند به معنای افزایش امنیت برای محافظت از وسایل شخصی باشد. این کمدها معمولا در مکان های عمومی قرار می گیرند و برای تامین امنیت آنها مهم هستند.

کامپیوتر را قفل کنید

بسیاری از شرکت‌ها سیستم‌های قفل کابلی ساده را می‌فروشند که می‌توانند لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی را درست روی میز شما نگه دارند. قفل های کامپیوتری قابل حمل نیز موجود است تا بتوانید لپ تاپ خود را در مکان های دیگری مانند کتابخانه قفل کنید. همچنین می‌توانید سیستم‌های کابل قفلی که چندین دستگاه مانند رایانه، نمایشگر و چاپگر را به هم متصل می‌کنند، خریداری کنید.

زنگ درب

آنها نسبتاً ارزان هستند و با چسب به در وصل می شوند. اگر یک مزاحم در شب شما را باز کند، زنگ هشدار شما را بیدار می کند.

زنگ پنجره

آلارم های پنجره بسیاری وجود دارند که با باتری کار می کنند و مستقیماً به شیشه متصل می شوند. اگر کسی از پنجره عبور کند، زنگ هشدار فعال می شود. امنیت دیجیتال یک راه عالی برای محافظت از وسایل شما زمانی است که در اتاق خود نیستید.

کنترل برچسب

اینها دستگاه های امنیتی هستند که می توانید آنها را به رایانه یا سایر دستگاه های متوسط ​​متصل کنید. این دستگاه از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می شود و صدایی را منتشر می کند که تا فاصله 200 متری شنیده می شود. ردیابی GPS به دانش آموزان اجازه می دهد تا در صورت لزوم موارد گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنند.

تهیه تجهیزات ایمنی برای خوابگاه

امتیازدهی