شاید در نگاه اول تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند (کلید و پریز هوشمند) برای شما کاملاً بی معنی باشد و ممکن است فکر کنید که هر دو بخشی از وسایل خانه هوشمند هستند و برای نصب سیستم روشنایی هوشمند باید در کنار هم باشند. . . . با این حال، در واقعیت، استفاده از آنها با هم در یک گروه باعث نمی شود آنها عملکرد خوبی داشته باشند. در چنین شرایطی چه راه بهتری برای هوشمند سازی چراغ های خانه چیست؟ هر کدام از آنها مزایای خود را دارند. برخی از کارشناسان به دلایل مختلف سوئیچ های هوشمند را انتخاب می کنند و بسیاری از چراغ های هوشمند را به دلیل سهولت نصب و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری انتخاب می کنند.

لامپ هوشمند چیست؟

لامپ‌های هوشمند لامپ‌های ال‌ای‌دی هستند، مهم‌ترین نکته این است که می‌توان آن‌ها را از راه دور با یک برنامه از راه دور و گوشی خود کنترل کرد. نورها را کم و زیاد کنید، رنگ ها را تغییر دهید و حتی می توانید صحنه ها را برنامه ریزی و تنظیم کنید. به عنوان مثال، زمان سفر باید به محض غروب خورشید روشن شود و چراغ ها در شب روشن یا خاموش شوند.

لامپ هوشمند چیست؟

کلید هوشمند چیست؟

کلید های هوشمند وظیفه کنترل روشنایی ساختمان های هوشمند بر اساس BMS و تاچ پد را بر عهده دارند. البته در توسعه آن می توان از راه دور توسط تلفن همراه کنترل کرد. خوبی سوئیچ های هوشمند این است که با هر نوع لامپی سازگار بوده و پایداری بالایی دارند. دکمه های لمسی بدون نیاز به هاب مرکزی به تلفن همراه متصل می شوند، عملکرد دکمه های هوشمند محدود به نور نیست و می توان پرده های زیبا، عینک هوشمند و حتی سیستم آبیاری را کنترل کرد.

نصب لامپ هوشمند و کلید هوشمند

مهم ترین نکته برای مقایسه کلید هوشمند با لامپ هوشمند نصب آنهاست. وقتی نوبت به نصب می رسد، معمولاً لامپ هوشمند برنده است. برای نصب اکثر لامپ های هوشمند کافی است که اتصالات نوری را به داخل ساختمان هوشمند پیچ ​​کنید و این کار ساده تمام مراحل نصب است! اما قیمت لامپ هوشمند بالاست و ساخت سیستم روشنایی هوشمند برای کل ساختمان اصلا مقرون به صرفه نیست. اما بسیاری از کلیدهای هوشمند برای نصب پیچیده هستند و باید به جای روشن کردن همیشه چراغ ها، توسط یک متخصص حرفه ای مانند یک برقکار ماهر نصب شوند. زیرا این کلیدها باید به فضا یا مرکز متصل شوند.

کلید هوشمند

کنترل نور و روشنایی هوشمند

نصب و راه اندازی چراغ ها و سوئیچ های هوشمند واقعاً به شرایط بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید با استفاده از یک چراغ هوشمند تمام چراغ های خانه را به صورت هوشمند کنترل کنید، باید هر کدام را جداگانه پیکربندی کنید. برخی از چراغ ها را می توان مستقیماً از طریق تلفن هوشمند یا تبلت که به قفل دیجیتال هم وصل می شوند کنترل کرد. به یاد داشته باشید که روی لامپ های هوشمند ارزان قیمت حساب نکنید، زیرا به زودی از کنترل کل سیستم روشنایی هوشمند خارج می شوند و هر از گاهی نیاز به پیکربندی مجدد دارند و درست زمانی که چیزی را در یک منطقه تاریک می خواهید جستجو کنید، لامپ هوشمند چشمک می زند.

تبدیل کلیدهای معمولی به سوئیچ های هوشمند شامل انجام برخی کارهای الکتریکی خاص است که همه مالکان به دلیل هزینه نصب به راحتی نمی توانند با آن موافقت کنند. به عنوان مثال، برخی از سوئیچ های هوشمند به منبع برق اضطراری نیاز دارند، اما برخی دیگر نیازی ندارند.

مدیریت لامپ هوشمند و کلید هوشمند کدام یک راحت تر است؟

برای دسترسی به عملکرد یک لامپ هوشمند، لازم است آن را با یک برنامه، دستیار صوتی، الکسا یا نوعی هاب کنترل کنید. لامپ هوشمند توسط یک کلید معمولی قابل کنترل است و هیچ کلید دیگری نباید نصب شود. اگر سوئیچ خاموش باشد، برنامه نمی‌تواند لامپ هوشمند را از راه دور کنترل کند. برای استفاده از لامپ هوشمند، سوئیچ باید به طور دائم در وضعیت “روشن” باشد. اگر از یک لامپ هوشمند برای تنظیم یک سناریو (مانند روشن و خاموش شدن خودکار) استفاده می کنید، ممکن است شما را راضی کند، اما برای استفاده روزانه اصلا خوب نیست.

سوئیچ های هوشمند با لامپ های استاندارد کار می کنند و با لامپ های استاندارد سازگار هستند (اگرچه امیدواریم در این مرحله از لامپ های LED کم مصرف استفاده کنیم) و باید تمام ویژگی هایی را داشته باشند که از چراغ های هوشمند انتظار می رفت، مانند توانایی. به عنوان بخشی از یک سیستم روشنایی هوشمند گسترده تر، سوئیچ های هوشمند مانند طرح های روشنایی انسان محور هستند.

مدیریت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

لامپ هوشمند گرانتر است یا کلید هوشمند؟

سوئیچ هوشمند معمولاً ارزانتر از لامپ هوشمند است. البته لامپ های هوشمند ارزان قیمت در بازار وجود دارد اما چندان پایدار نیستند! می توانید یک کلید هوشمند و جا کلیدی مطابق با 10 دلار خریداری کنید. اما در حالی که شیک ترین سوئیچ های هوشمند با قیمت 100 دلار به فروش می رسند، لامپ های هوشمند خوب را می توان با قیمت 20 تا 40 دلار خریداری کرد! این مدل های کلید هوشمند اغلب دارای ویژگی هایی مانند بلندگوها و میکروفون های داخلی هستند، بنابراین می توانید از دستیارهای صوتی مانند الکسا استفاده کنید.

امتیازدهی