تفاوت خانه هوشمند و خانه معمولی در چه چیزهایی است؟ عبارت Active House به میزان صحیح انرژی در ساختمان و همچنین کاهش تاثیر آن بر محیط زیست اشاره دارد. این ساختمان ها انرژی کمتری مصرف می کنند و به انرژی کمتری برای گرم کردن فضا نیاز دارند. اصطلاح خانه هوشمند به اتوماسیون خانگی یا کنترل از راه دور تلفن همراه یا دستگاه دیگر اشاره دارد.

بسیاری از فناوری‌های لوازم خانگی هوشمند مانند کنترل سیستم‌های سرگرمی خانگی، سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های امنیتی هوشمند و سایر دستگاه‌ها وجود دارد. اگر تا به حال نام خانه هوشمند نشنیده اید، این ابزارهایی هستند که اگر خانه خود را هوشمند کنید، می توانید از آنها لذت ببرید.

تجهیزات هوشمندسازی خانه

1- استفاده از تلویزیون و سیستم های روشنایی هوشمند

امروزه باید هوشمند سازی ساختمان خود را جدی بگیرید. فناوری‌های خانه‌های هوشمند (لامپ‌ها، ماشین‌های ظرفشویی و غیره) تقریباً در هر بخش از زندگی انسان که فناوری وجود دارد نفوذ کرده است. برای مثال تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل می شود و از طریق برنامه نویسی می توانید به فیلم ها و موسیقی های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. برخی از تلویزیون های هوشمند قادر به تشخیص صدا یا حالات چهره شما هستند.

به عنوان مثال، Philips Lighting Holding B.V سیستم روشنایی هوشمند Hue می تواند افرادی را که وارد اتاق می شوند شناسایی کند و به طور خودکار نور را بر اساس نیاز فرد بدون دخالت دست تغییر دهد. اگر نور روز در خانه کافی باشد، لامپ های هوشمند به طور خودکار نور خود را تنظیم می کنند.

تجهیزات هوشمندسازی خانه

2- استفاده از ترموستات هوشمند

تفاوت خانه هوشمند با خانه معمولی بسیار مهم است. در خانه های معمولی ممکن است در گرمای تابستان به خانه بیایید و منتظر بمانید تا کولر روشن شود و دمای خانه را به حد مطلوب برساند. در عوض، ترموستات‌های خانگی هوشمند با قابلیت Wi-Fi مانند Nest Labs Inc. به کاربران اجازه می دهد تا دمای خانه را از راه دور کنترل و برنامه ریزی کنند.

علاوه بر این، یک ترموستات هوشمند این توانایی را دارد که عادات کاربر خود را بیاموزد و تنظیمات خود را تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که کاربرانش کاملاً راحت هستند. از دیگر عملکردهای بخاری هوشمند می توان به ارائه گزارش مصرف برق و یادآوری تعویض فیلترها به کاربران اشاره کرد.

3- از یک سیستم امنیتی هوشمند بهره مند شوید

یکی دیگر از تفاوت های خانه هوشمند با خانه معمولی بحث امنیت است. چه در خانه باشید و چه خارج از خانه، کنترلی بر امنیت خانه و فعالیت های مشکوک در محیط زندگی خود ندارید. اما در خانه‌های هوشمند، قفل دیجیتال درب به مالک اجازه می‌دهد تا ورود و خروج مهمان‌ها را کنترل کند و زمانی که اعضای خانواده به درب هوشمند گاراژ نزدیک می‌شوند، به‌طور خودکار در را باز می‌کند.

صاحبان خانه ها از طریق دوربین های مداربسته هوشمند خانه های خود را کنترل می کنند، اگر فردی مشکوک وارد شود، سنسورهای هوشمند با پلیس تماس می گیرند. در عین حال این سنسور می تواند افراد و حیوانات آشنا را از سارق تشخیص دهد.

سیستم امنیتی هوشمند

4- استفاده از وسایل هوشمند آشپزخانه

برای کسانی که در طول روز زمان کمی را در خانه می گذرانند، داشتن خانه و آشپزخانه با وسایل هوشمند یک موهبت الهی است. فرض کنید بعد از یک روز طولانی به خانه می آیید و یک قهوه ساز هوشمند طبق برنامه ای که از قبل تعیین کرده اید یک فنجان قهوه برای شما دم می کند.

یخچال‌های هوشمند زمان انقضای محصول را کنترل می‌کنند، فهرست‌های خرید ایجاد می‌کنند یا ایده‌هایی را بر اساس مواد اولیه موجود در یخچال پیشنهاد می‌کنند. از دیگر لوازم خانگی مدرن می توان به آرام پز، توستر، ماشین لباسشویی و خشک کن اشاره کرد که همگی می توانند در صورت برق گرفتگی وسایل برقی را خاموش کرده و از آسیب احتمالی جلوگیری کنند.

چگونه یک خانه معمولی را به یک خانه هوشمند تبدیل کنیم؟

اولین قدم این است که اطمینان حاصل شود که همه دستگاه ها می توانند از طریق یک اتصال اینترنتی امن و قابل اعتماد به یکدیگر متصل شوند. از تمام داده های خود در برابر هکرها و تهدیدات سایبری از طریق یک شبکه Wi-Fi بی سیم بدون نیاز به کابل محافظت کنید.

شما می توانید خانه خود را در هر زمانی از شبانه روز از طریق تلفن همراه و سیستم امنیتی هوشمند خود نظارت و مدیریت کنید. اگر در خانه نیستید، اگر مشکلی پیش آمد، می توانید در هر کجای دنیا نسبت به آن اقدام کنید. دمای خانه، روشنایی نور و پخش موسیقی مورد علاقه شما و غیره. وقتی به خانه می روید، می توانید تنظیمات را تغییر دهید و همه چیز را تنظیم کنید.

چگونه یک خانه معمولی را به یک خانه هوشمند تبدیل کنیم؟

امتیازدهی