با پیشرفت تکنولوژی و خانه های هوشمند در جهان، شرکت های مختلفی در تلاش هستند تا تجهیزات مورد نیاز خانه هوشمند را ارزیابی کنند. و شما به عنوان یک مصرف کننده باید اطلاعات خوبی در مورد تجهیزات و بهترین مارک ها داشته باشید. امروزه برای اتصال به شبکه مجبور به استفاده از روترها هستید. وظیفه یک روتر را می توان از نام آن دریافت که ارسال داده از یک شبکه به شبکه دیگر است. در این مقاله در مورد بهترین مودم و روتر برای خانه هوشمند صحبت خواهیم کرد.

روتر چیست؟

برای درک بهتر برندهایی که تجهیزات مورد نیاز یک ساختمان هوشمند را فراهم می کنند، ابتدا باید بدانیم روتر چیست و دقیقاً هدف و عملکرد آن در یک ساختمان هوشمند چیست. روترها وظیفه مسیریابی و انتقال داده ها بین شبکه های مختلف را بر عهده دارند. اگر فقط یک شبکه داشته باشیم که در محدوده IP کار می کند و اگر فعالیت کاربر در داخل شبکه باشد و با خارج ارتباط نداشته باشد، نیازی به استفاده از روتر نیست. روتر یک دستگاه سخت افزاری است که عملکرد یک روتر فیزیکی را با برخی نرم افزارها شبیه سازی می کند. تفاوت روترهای سخت افزاری و نرم افزاری در این است که روترهای نرم افزاری فاقد قدرت و پایداری روترهای سخت افزاری هستند.

روتر چیست؟

 

نکات مهم برای انتخاب مودم و روتر برای خانه هوشمند

درست است که بسیاری از مدل ها و روترهای جدید برای ساخت و ساز هوشمند و خانه های هوشمند مناسب هستند و البته مودم ها و روترهای قدیمی زیادی وجود ندارند. برای سهولت در انتخاب و یافتن بهترین گزینه برای هوشمند سازی ساختمان خود، از نکات زیر برای انتخاب مودم یا روتر استفاده کنید. مودم یا روتری که خریداری می کنید باید حداقل دو باند داشته باشد، ترجیحا یک روتر سه باند. از آنجایی که خانه زیبایی دارید، به روتری نیاز دارید که بتواند بدون هیچ مشکلی همه دستگاه ها را مدیریت کند. یک روتر سه باند دارای یک اتصال 5 گیگاهرتز اضافی به باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز یک روتر تک باند است. از آنجایی که باند 5 گیگاهرتز سریعتر کار می کند، تداخل کمتری دارد، اما برد کمتری دارد، دستگاه شما با اتصال به روتر سرعت بیشتری خواهد داشت. اگر یک روتر سه باند دارید، تنظیم باند و فرکانس اتصال بهتری به شما می دهد. با این حال، اگر یک روتر دو بانده خوب دارید و خانه شما برای داشتن یک خانه زیبا به چیزی بیشتر از اینترنت نیاز ندارد، می توانید روتر یا مودم دو بانده خود را نگه دارید. شما می توانید با اتصال تلفن همراه به روتر و یا مودم های خانه هوشمند به قفل دیجیتال منزل خود متصل شوید و ورود و خروج ها را کنترل کنید.

Wi-Fi 6 استاندارد جدید Wi-Fi است. ستون قبلی نیز به عنوان استاندارد 802.11AX نامیده می شود. استاندارد Wi-Fi 6 شامل سرعت Wi-Fi بهتر، اتصال چند دستگاه و ویژگی های امنیتی بهتر از جمله ویژگی هایی است که تمام نیازهای یک خانه هوشمند را برآورده می کند. این استاندارد آینده برای اتصالات Wi-Fi است. این به شما این امکان را می دهد که چندین دستگاه برای آپلود و دانلود داده ها به طور همزمان، یکپارچه و با بالاترین امنیت داشته باشید. بزرگ‌ترین شرکت‌های خانه‌های هوشمند به این استاندارد توجه دارند، با این حال، همه دستگاه‌ها در حال حاضر با Wi-Fi 6 سازگار نیستند. بنابراین، اگر یک روتر 802.11ac دارید، و اگر دستگاه‌های زیادی ندارید (بالای 50)، همچنان می‌توانید مودم را فعلاً در دسترس داشته باشید. در مرحله بعد، ما 3 مورد از بهترین گزینه های موجود در بازار را به شما نشان خواهیم داد.

روتر دو حالته TP-Link Archer C9

Archer C9 یک روتر با پهنای باند دوگانه با حداکثر پهنای باند 1900 مگابیت بر ثانیه است. این روتر از 3 آنتن خارجی بزرگ، یک پردازنده دو هسته ای 1 گیگاهرتزی و یک پورت USB 3.0 استفاده می کند. همچنین این روتر دارای چهار پورت شبکه گیگابیتی می باشد.

این روتر علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، از فناوری Beamforming برای پوشش بهتر شبکه بی سیم استفاده می کند. به طور کلی، Archer C9 انتخاب خوبی برای خانه های بزرگ، بازی های آنلاین و پخش محتوای با کیفیت بالا است. همچنین این روتر با رابط کاربری ساده از قابلیت های مدیریتی و نظارتی پیشرفته ای برخوردار است.

مشخصات فنی

  • باند: 2.4 گیگاهرتز – 5.0 گیگاهرتز
  • پوشش: خانه متوسط
  • نوع محصول: AC1900
  • حداکثر سرعت: 1900 مگابیت بر ثانیه
  • پورت 100 مگابایت: خیر
  • پورت گیگابیت: 4 کامپیوتر

روتر دو حالته TP-Link Archer C9

روتر Asus AX 6000

مشخصات

  • حداکثر سرعت 6000 مگابیت بر ثانیه است
  • فناوری دو باند (بدون سه باند – در روترهای گران‌تر یافت می‌شود)
  • پشتیبانی داخلی VPN
  • QoS (کیفیت خدمات) برای اولویت بندی انواع ترافیک شبکه
  • کنترل والدین
  • دارای ویژگی های امنیتی برای مسدود کردن بدافزارها است

روتر Asus ROG Rapture GT-AX11000

روترهای بازی فقط برای بازی نیستند، این روترها دارای فناوری پیشرفته هستند. کنترلرهای بازی دسته بندی و سخت افزار خاص خود را دارند. یک روتر با کیفیت برای بازی گران است. Huawei ROG Rapture GT-AX11000 یک جانور مطلق است، روتری با آخرین فناوری پیشرفته. این روتر نسخه برتر Huashu RT-AX88U است و تمامی امکانات این روتر را دارد. GT-AX11000 دارای پشتیبانی از سه باند است، با حداکثر سرعت 11000 مگابیت بر ثانیه روی سخت افزار دو باند و سرعت 6000 مگابیت در ثانیه. این روترها نیز ظاهری تهاجمی دارند. این روتر همچنین دارای یک ویژگی نوآورانه به نام VPN Fusion است که به شما امکان می دهد دستگاه های خاصی را برای اتصال از طریق اتصالات مختلف روی روتر به صورت دستی انتخاب کنید. می توانید لپ تاپ خود را از طریق رابط روتر به VPN متصل کنید و کنسول بازی شما VPN را دور زده و مستقیماً به اینترنت متصل می شود.

روتر Asus ROG Rapture GT-AX11000

امتیازدهی