بهترین خانه های هوشمند با بهترین سخت افزار و دستگاه های هوشمند طراحی و اجرا می شوند. نه تنها در خانه، بلکه با استفاده از بهترین تجهیزات؛ اما شما می توانید اموال و دارایی های خود را حتی زمانی که از خانه دور هستید نظارت و مدیریت کنید. این امر منجر به مدیریت مصرف انرژی و در نهایت کاهش هزینه خواهد شد. طیف گسترده ای از ابزارهای اتوماسیون خانگی در سال های اخیر وارد بازار شده اند. انتخاب بهترین تجهیزات ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. در ادامه این مقاله بهترین تجهیزات خانه هوشمند را معرفی می کنیم.

فناوری خانه هوشمند چیست؟

شرایطی را تصور کنید که همه وسایل خانه شما از لپ تاپ و موبایل گرفته تا ساعت، بلندگو، لامپ، سیستم تهویه مطبوع، زنگ در، دوربین، پنجره، آبگرمکن، انواع لوازم، ظروف و بسیاری موارد دیگر به هم متصل می شوند. در این صورت تمامی دستگاه های موجود در خانه شما می توانند از طریق پروتکل خانه هوشمند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را برای کاربر ارسال کنند. این دستگاه ها پس از ارسال اطلاعات، دستوراتی را که کاربر صادر می کند، دریافت و اجرا می کنند.

خبر خوب این است که پیاده سازی این سیستم در سال 2021 با استفاده از اینترنت اشیا (IOT) انجام شده است و دیگر مورد بحث نیست. اینترنت اشیا بخش اصلی برنامه خانه هوشمند در نظر گرفته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، اتوماسیون خانگی به کنترل لوازم خانگی اشاره دارد. به این ترتیب از کنترل سیستم های صوتی و تصویری خانه هوشمند گرفته تا بستن پرده های پنجره اتاق نشیمن، همه چیز با یک دکمه یا فرمان صوتی ساده امکان پذیر است.

برخی از تجهیزات هوشمند، مانند سیستم های روشنایی و تهویه، نصب ساده و نسبتا ارزان هستند. اما تجهیزات دیگر مانند دوربین های نظارتی پیشرفته به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند. در زیر ویژگی های بهترین خانه های هوشمند را توضیح می دهیم:

معرفی تجهیزات و وسایل خانه هوشمند

امروزه تقریباً هر دستگاه خانگی یک نسخه هوشمند دارد. به طور معمول، این دستگاه ها به اینترنت متصل هستند و می توان آنها را از راه دور با استفاده از تلفن همراه یا لپ تاپ کنترل کرد. به این ترتیب می توانید به راحتی با استفاده از پروتکل خانه هوشمند فعالیت های مختلف را برنامه ریزی کنید تا اقدامات خاصی در زمان مشخص شده انجام شود.

بهترین دستیارهای صوتی در خانه هوشمند

با دستیارهایی مانند Google Assistant و Amazon Alexa می توانید به راحتی کارهای روزانه را مدیریت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دستیارهای صوتی را طوری برنامه‌ریزی کنید که با دستگاه‌های هوشمند مختلف کار کنند و چندین کار مانند روشن کردن چراغ‌ها و دما هنگام بازگشت ساکنان به خانه انجام دهند. با استفاده از Apple HomeKit می توانید به راحتی دستگاه های خانه هوشمند را با دستورات صوتی کنترل کنید. سرویس دیگری که توسط بسیاری از برندهای برتر لوازم خانگی پشتیبانی می شود IFTTT نام دارد. با استفاده از IFTTT، دستگاه های متصل به اینترنت می توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند. این دستگاه ها اقدامات مورد نیاز را در زمان های تعیین شده بر اساس برنامه زمانی کاربر انجام می دهند. مثلاً وقتی هوا تاریک می شود، به طور خودکار چراغ های خانه شما را روشن می کنند.

بهترین دستیارهای صوتی در خانه هوشمند

بهترین سیستم روشنایی برای خانه هوشمند

برای روشنایی فضای نشیمن، علاوه بر سیستم روشنایی داخلی، به لامپ های هوشمند مناسب برای فضاهای بیرونی نیاز دارید. معمولاً سیستمی که با باتری کار می‌کند بهترین سیستم روشنایی است، زیرا راه‌اندازی چراغ‌ها بسیار آسان و سریع است. بهترین گزینه استفاده از سیستم روشنایی Ring Smart است. این برنامه به شما این امکان را می دهد که شبکه ای از چراغ های امنیتی مبتنی بر حرکت را برای نمای بیرونی خانه خود طراحی و اجرا کنید و در صورت لزوم می توانید اجزای اضافی مانند چراغ ها، چراغ های زیر زمینی، چراغ های مسیر و غیره را به محیط اضافه کنید. اکثر وسایل روشنایی هوشمند Ring با باتری کار می کنند و به راحتی نصب می شوند. هر جزء از سیستم روشنایی دایره ای به طور مستقل توسط یک سنسور حرکت روشن می شود. اما برای هوشمند سازی این لوازم جانبی باید آنها را به پل حلقه ای وصل کنید. در نهایت، پس از راه اندازی سیستم های روشنایی داخلی و خارجی خانه، می توانید هر نور را از طریق دستورات صوتی الکسا یا نرم افزار موبایل سازنده سیستم روشنایی کنترل کنید.

بهترین سیستم روشنایی برای خانه هوشمند

دوربین های امنیتی در بهترین خانه هوشمند

یکی از مزایای خانه هوشمند افزایش راحتی و امنیت مالی برای مستاجران است. موثرترین راه حل برای افزایش امنیت اموال و دارایی ها نصب دوربین های امنیتی است و بنابراین مهم ترین نکته ای که در طراحی بهترین خانه هوشمند باید در نظر گرفت برند و نوع دوربین های امنیتی است. نصب دوربین های امنیتی در داخل و خارج از خانه امکان نظارت ساده و از راه دور تمامی فعالیت ها را فراهم می کند. دوربین Spotlight Arlo Pro 4 یکی از بهترین گزینه های دوربین امنیتی موجود در بازار جهانی است. برای صرفه جویی در هزینه، می توانید گزینه های مناسب دیگری مانند Wyze Cam V3 را نیز در نظر بگیرید. یک دوربین امنیتی مناسب مانند دوربین آرلو پرو 4 اسپات لایت، علاوه بر وضوح بالا، می تواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران و نور مستقیم خورشید مقاومت کند. با نصب آسان و بدون دردسر، این دوربین های امنیتی فقط تصاویر متحرک را نمی گیرند. در عوض، هر جسمی را که در اطراف جسم حرکت می کند، روشن می کند.

دوربین های امنیتی در بهترین خانه هوشمند

سایر ویژگی های یک دوربین امنیتی خوب عبارتند از:

  • بهتر است دوربین امنیتی بی سیم را انتخاب کنید
  • کیفیت ضبط ویدیو را در نظر بگیرید
  • توجه داشته باشید که دوربینی که انتخاب می کنید دارای قابلیت تشخیص حرکت هوشمند است
  • در شب دیده می شود
  • از پروتکل خانه هوشمند پشتیبانی می کند
  • و در نهایت یک تصویر رنگی با وضوح بالا در اختیار کاربر قرار دهد

نصب آیفون تصویری هوشمند در خانه هوشمند

نصب آیفون تصویری بر روی درب ورودی خانه به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان را قبل از باز کردن درب ورودی شناسایی کنید. اما برای بهره مندی از ویژگی های اضافی مانند هشدارهای هوشمند، وضوح بالا، عکاسی از مشتری و سایر موارد مشابه، باید هزینه بیشتری بپردازید. با نصب آیفون های هوشمند، حتی زمانی که در خانه نیستید، می توانید مشتریان را از طریق تلفن همراه آنها ببینید و با آنها صحبت کنید.

نصب آیفون تصویری هوشمند در خانه هوشمند

قفل هوشمند برای درب ورودی خانه هوشمند

قفل هوشمند امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می کنند. قفل های هوشمند به راحتی به تلفن همراه شما متصل می شوند و می توانید همه چیز را تنها با تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید. به عنوان مثال، درب ورودی را با نرم افزار موبایل یا یک فرمان صوتی از راه دور قفل کنید. بهترین خانه هوشمند معمولا از قفل های هوشمند مانند آگوست، یال، سامسونگ و … استفاده می کند اما به طور کلی در انتخاب بهترین قفل هوشمند باید به چند نکته مهم توجه کرد.

  • نحوه برنامه ریزی قفل هوشمند
  • تعداد کدهای کاربر را محدود کنید
  • انتخاب قفل هوشمند قابل نصب بر روی درب سنتی
  • ویژگی های هوشمند مانند مسدود کردن خودکار را ارائه می دهد
  • پشتیبانی از خانه هوشمند
  • قفلی را انتخاب کنید که با سیستم امنیتی خانه فعلی شما سازگار باشد

قفل هوشمند برای درب ورودی خانه هوشمند

بهترین سیستم گرمایش و سرمایش منزل مدرن

به طور کلی، امکانات ارائه شده توسط یک ترموستات هوشمند فراتر از مدیریت سیستم گرمایش و سرمایش داخلی خانه شما است. شما می توانید هر کجا که هستید؛ با اتصال تلفن همراه خود به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه، دمای خانه خود را از راه دور تنظیم کنید. برند Nest یکی از اولین شرکت هایی است که سیستم های سرمایش و گرمایش خانه های هوشمند را تولید می کند. از آن زمان، این برند به عنوان بهترین سازنده ترموستات هوشمند شناخته شده است. یکی از مدل های مقرون به صرفه این برند Nest Thermostat E است. نکات مهم در انتخاب بهترین ترموستات خانه هوشمند عبارتند از:

  • ارائه نرم افزار مناسب و با کاربری آسان
  • پشتیبانی مستقیم از اتوماسیون خانه هوشمند
  • سهولت فرآیند نصب
  • برخی از سیستم های ترموستات هوشمند به سنسورها و حسگرهای حرکتی مجهز هستند.
  • می تواند گرمایش و سرمایش کافی را بدون نیاز به استفاده از کولر فراهم کند
  • برخی از سیستم های هوشمند به طور خودکار خود را در حالت از راه دور قرار می دهند و در صورتی که کاربر از خانه و حالت خانه خیلی دور باشد، دما را بر اساس آن تنظیم می کنند.
  • در نهایت یک سیستم ترموستات هوشمند که برای صرفه جویی در انرژی ایده آل است، میزان مصرف انرژی در خانه را اندازه گیری کرده و به کاربر گزارش می دهد.

بهترین سیستم گرمایش و سرمایش منزل مدرن

بهترین پریز هوشمند برای خانه هوشمند

یکی از ساده ترین مراحل برای هوشمندسازی خانه، نصب دوشاخه هوشمند است. بهترین دوشاخه های هوشمند مانند Eve Energy ویژگی های جالب بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهند. دوشاخه های هوشمند راهی برای نظارت بر مصرف انرژی و برآورد هزینه ها هستند. اگر می خواهید برق را کنترل و صرفه جویی کنید، استفاده از دوشاخه هوشمند بهترین راه حل است.

بهترین پریز هوشمند برای خانه هوشمند

نتیجه

اصولا در بهترین خانه هوشمند از بهترین امکانات و تجهیزات استفاده می شود. دستگاه های خانه هوشمند دارای ویژگی ها و کیفیت های متفاوتی هستند. اما به طور کلی مهم است که دستگاه های هوشمند انتخاب شده با پروتکل خانه هوشمند شما سازگار باشند. فرآیند هوشمند سازی خانه و همچنین افزایش سطح آسایش و راحتی ساکنان خانه؛ همچنین باعث افزایش قیمت خانه می شود.

امتیازدهی