استفاده از کلیدهای مکانیکی همواره دردسرهای بسیاری مانند پشت درب ماندن به دلیل گم نمودن یا فراموش کردن کلیدها، برای افراد مختلف ایجاد می‌کند. اما نگران نباشید! شما از طریق روش‌های مختلفی مانند استفاده از طریق کارت اعتباری می‌توانید درب ورودی را باز نمایید. فقط توجه داشته باشید این تکنیک تنها بر روی درب‌هایی با یک قفل معمولی کارساز می‌باشد. جهت باز نمودن قفل بدون کلید و از طریق کارت اعتباری به روش زیر عمل می‌کنیم:

مرحله اول: قرار دادن کارت اعتباری در شکاف میان درب و چارچوب درب

جهت باز نمودن قفل بدون کلید و از طریق کارت اعتباری، ابتدا باید کارت را در داخل شکاف میان درب و چارچوب و در نزدیکی زبانه قفل قرار دهید. بهتر است از عابر بانک و یا کارت مترو که انعطاف پذیری بیشتری دارد، برای این کار استفاده کنید. کارت را تا آن‌جا که زاویه 90 درجه با درب تشکیل می‌دهد، فشار دهید. برای راحتی کار بهتر است با دست دیگر درب را به سمت داخل فشار دهید.

 

 

مرحله دوم: نزدیک کردن کارت به دستگیره درب

طرف دیگر کارت را به سمت دستگیره درب حرکت دهید به طوری که تقریبا کارت با دستگیره تماس داشته باشد. برای باز نمودن قفل بدون کلید و از طریق کارت اعتباری، هم‌زمان با نزدیک کردن کارت به دستگیره باید آن را به درب و چارچوب نیز فشار دهید.

 

مرحله سوم: خم کردن کارت در جهت مخالف

برای باز شدن قفل بدون کلید، کارت را در جهت مخالف (عکس حرکت مرحله دوم) خم نمایید. این کار باعث می‌شود تا کارت، انتهای زاویه دار ضامن را بلغزاند.

مرحله چهارم: بالا و پایین بردن کارت

در این مرحله برای باز نمودن درب بدون کلید کافی است کارت را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. برای این‌که این کار راحت‌تر انجام گیرد بهتر است در حالی که کارت خم شده است، آن‌ را چند بار عقب و جلو کشیده و هم‌زمان دستگیره را به سمت پایین هل دهید. این کار با ایجاد فشار بر روی ضامن باعث باز شدن قفل بدون کلید می‌شود.

 

راه حل‌های جایگزین جهت باز نمودن درب بدون نیاز به کلید

در صورتی که استفاده از کارت اعتباری برای باز نمودن قفل بدون کلید موثر نباشد بهتر است از روش‌های جایگزین با کم‌ترین هزینه و خرابی استفاده نمایید.

– بررسی پنجره‌های ساختمان

پیش از هر چیزی باید پنجره‌های ساختمان را بررسی نمود. باز بودن پنجره‌ها به شما در باز کردن قفل بدون کلید کمک می‌نماید. اگر ساختمان شما دارای درب پشتی نیز باشد، حتما آن را نیز بررسی نمایید. شاید فراموش نموده‌اید آن ‌را قفل کنید.

روش های مختلف باز نمودن قفل بدون کلید

– تماس با سایر دوستان و اعضای خانواده

اگر با دوستان خود زندگی می‌کنید بهتر است قبل از هرکاری با آن‌ها تماس بگیرید. ممکن است یکی از دوستان و یا اعضای خانواده شما در منزل حضور داشته و شما از آن بی‌خبر باشید. همچنین ممکن است بیرون از منزل و در نزدیکی خانه حضور داشته باشند که در این صورت ممکن است کلید درب ورودی را همراه خود داشته باشند.

روش های مختلف باز نمودن قفل بدون کلید

– تماس با صاحب خانه

در صورتی که خانه شما به‌صورت استیجاری باشد، بهترین روش برای باز نمودن قفل بدون کلید، تماس با صاحب خانه می‌باشد. به احتمال زیاد یک نسخه از کلید درب ورودی را داشته باشد.

– استفاده از یک قفل‌ساز جهت باز نمودن قفل بدون کلید

آخرین راه‌کار جهت باز نمودن قفل بدون کلید، تماس با قفل‌ساز می‌باشد. این روش به دلیل احتمال تعویض کل قفل و تخریب آن مقداری پر هزینه است اما روشی موثر برای جلوگیری از پشت درب ماندن شما می‌باشد. در این مواقع پیشنهاد می‌گردد جهت افزایش امنیت قفل جدید را بر روی درب ورودی خانه خود نصب نمایید.

روش های مختلف باز نمودن قفل بدون کلید

شرکت کارن برای رهایی از تمام مشکلات استفاده از کلیدها و راحتی در رفت و آمد، قفل‌های دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌دهد. این نوع قفل‌ها با دسترسی‌های پیشرفته مانند: رمز عبوری، کارت و یا اثر انگشت برای همیشه شما را از شر دسته کلیدها راحت می‌نماید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی