اکثر مردم در ایام تعطیل جهت افزایش شادابی و کاهش استرس به نقاط مختلف و دوردست سفر می‌کنند. اما همواره نگرانی‌هایی بابت امنیت خانه و یا محل کار وجود دارد که ممکن است شیرینی سفر را برای آن‌ها تلخ نمایید. بنابراین اطلاع از اوضاع خانه در هنگام دور بودن از آن بسیار اهمیت دارد. سیستم‌های پیشرفته خانه هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که از هر جای دنیا از خانه و اموال ارزشمند خود محافظت نمایید. خانه هوشمند با امکان کنترل از راه دور محل کار یا زندگی شما را ایمن‌تر از قبل کرده و باعث می‌شود تا از تعطیلات خود در کنار خانواده لذت ببرید.

مزایای استفاده از سیستم‌های هوشمندسازی

در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم خانه هوشمند که راحتی و امنیت را برای محل کار یا زندگی شما به ارمغان آورده و خیال شما را از بابت امنیت وسایل ارزشمند داخل آن راحت می‌نماید، خواهیم پرداخت.

– کنترل از راه دور خانه هوشمند

با وجود سیستم‌های پیشرفته خانه هوشمند به راحتی می‌توان وسایل مختلف الکترونیکی موجود در خانه را از راه دور توسط تلفن همراه کنترل نمود. به‌عنوان مثال برای کاهش مصرف انرژی می‌توان سیستم‌های روشنایی و گرمایشی را از راه دور خاموش کرد. همچنین با روشن نمودن لامپ‌ها می‌توان سارقان را از خانه خود دور نگه داشت.

کنترل از راه دور وسایل الکترونیکی

– نظارت کامل و زنده بر خانه هوشمند

با نصب دوربین‌های نظارتی در نقاط مختلف خانه هوشمند می‌توانید از شرایط داخل و خارج از خانه، در هر جای دنیا به خوبی آگاه شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا مشکلات دیگر، پلیس و یا همسایگان خود را برای جلوگیری از حادثه در حال وقوع با خبر کنید. ممکن است حیوان خانگی شما نیاز به کمک داشته باشد!

نظارت کامل از راه دور توسط دوربین های امنیتی

– اتصال خانه هوشمند به اماکن امنیتی

در صورت بروز سرقت و یا آتش‌سوزی، بلافاصله پیام هشدار توسط سیستم‌های پیشرفته خانه هوشمند برای اماکن امنیتی مانند اداره پلیس و یا ایستگاه‌های آتش‌نشانی ارسال می‌گردد. به این ترتیب در سریع‌ترین زمان ممکن و در مراحل ابتدایی حادثه مورد نظر، نیروهای امنیتی جهت کنترل اوضاع به محل حادثه اعزام می‌گردند.

– کنترل ورود و خروج به خانه هوشمند

شما می‌توانید از راه دور درب ورودی را کنترل نمایید. به این ترتیب در صورت ورود غیر‌مجاز پیام هشدار برای شما ارسال می‌گردد. همچنین در صورتی که در نقطه‌ای بسیار دور از خانه، تعطیلات خود را سپری می‌کنید، می‌توانید درب را برای دوستان و آشنایان خود باز نمایید تا از پشت درب ماندن آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

بهترین مدل های قفل دیجیتال سازگار با Apple Homekit

سیستم‌های هوشمند و امنیتی به کار رفته در خانه هوشمند

خانه هوشمند شامل مجموعه‌ای از تجهیزات پیشرفته می‌باشد که هر کدام از آن‌ها بخشی از عملکرد هوشمند خانه را بر عهده می‌گیرند. تمامی این تجهیزات در کنار هم امنیت کامل کاربران را فراهم کرده و خیال شما را از بابت امنیت خانه یا محل کار در ایام تعطیل راحت می‌نماید.

– قفل دیجیتال

یکی از تجهیزات خانه هوشمند که استفاده از آن به شدت توصیه می‌شود، قفل دیجیتال است. همان‌طور که بیان شد با وارد شدن قفل دیجیتال در سیستم‌های هوشمند خانه، می‌توان ورود و خروج افراد مختلف را کنترل و درب را از راه دور باز و بسته نمود. از پرفروش‌ترین برندهای قفل دیجیتال می‌توان به سامسونگ، یال، Kwikset, August اشاره کرد.

اهمیت استفاده از سیستم های پیشرفته خانه هوشمند در ایام تعطیل

– لامپ هوشمند

با خاموش نمودن لامپ‌ها در ایام تعطیل می‌توان هزینه‌های برق را کاهش داد. اما گاهی اوقات بنا به دلایلی فراموش می‌کنیم که لامپ‌ها را خاموش نماییم. از طرف دیگر گاهی اوقات برای دور نگه داشتن سارقان لازم است که برخی از لامپ‌های خانه را روشن بگذاریم. با استفاده از لامپ‌های هوشمند تمامی این مشکلات از بین رفته و می‌توان از راه دور روشنایی داخل یا بیرون از منزل را کنترل نمود. همچنین با روشن و خاموش کردن مرتب و برنامه ریزی شده لامپ‌ها، می‌توان سارقانی که در کمین خانه‌های خالی در ایام تعطیل هستند را از خانه خود دور کرد.

اهمیت استفاده از سیستم های پیشرفته خانه هوشمند در ایام تعطیل

– چشمی دیجیتال

در ایام تعطیل ممکن است افرادی بنابه دلایلی مانند آوردن بسته‌های پستی به خانه شما مراجعه نمایند. با وارد نمودن چشمی دیجیتال در سیستم‌های پیشرفته خانه هوشمند، می‌توانید با مراجعه کنندگان به صورت دو طرفه ارتباط صوتی و تصویری برقرار نمایید. حتی در صورتی که در دورترین نقطه ممکن از محل زندگی خود قرار داشته باشید. تمام رویدادهای بیرون از منزل را نیز می‌توان به صورت زنده رویت و در صورت مشاهده موارد مشکوک، افراد ذی صلاح را برای مراقبت از خانه با خبر نمود.

اهمیت استفاده از سیستم های پیشرفته خانه هوشمند در ایام تعطیل

– سنسورهای اعلام حریق

در ایام تعطیل احتمال آتش‌سوزی خانه‌ها افزایش می‌یابد و دلیل آن نیز حضور نداشتن در منزل برای جلوگیری از حوادث طبیعی و یا انسانی برای وقوع آن می‌باشد. با نصب سنسورهای اعلام حریق و وارد نمودن آن به خانه هوشمند، بلافاصله با مشاهده اولین آثار دود، پیام هشدار برای شما ارسال شده و می‌توانید برای کمک با نیروهای آتش‌نشانی تماس بگیرید. از پرفروش‌ترین مدل‌های سنسورهای حریق می‌توان به برند Nest اشاره کرد.

اهمیت استفاده از سیستم های پیشرفته خانه هوشمند در ایام تعطیل

– دستیارهای صوتی

اگرچه در نگاه اول دستیار صوتی یک وسیله غیر ضروری به شمار می‌رود اما می‌تواند کمک بسیار زیادی در برنامه ریزی سفر به شما نماید. یادآوری برنامه سفر و زمان بلیت‌‌ها، هشدار جهت تحویل بسته پستی و کادو، شرایط آب و هوایی و …. از مزایای استفاده از دستیارهای صوتی در خانه هوشمند می‌باشد. از معروف‌ترین دستیارهای صوتی در حال حاضر می‌توان به Google Assistant و آمازون-الکسا اشاره کرد.

اهمیت استفاده از سیستم های پیشرفته خانه هوشمند در ایام تعطیل

شما به راحتی می‌توانید در سیستم‌های هوشمند، حتی در ایام تعطیل و دور از خانه، حالت دلخواه خود را در خانه اجرا و از آن محافظت نمایید. این کار با اتصال لوازم هوشمند با سیستم‌های مرکزی هوشمند مقدور می‌باشد. این‌که شما در کشوری دیگر و دور از خانه قادر به کنترل و حفاظت از محل زندگی یا کار خود باشید، یک دارایی واقعی برای شما به حساب می‌آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کارن را در اینستاگرام نیز پیگیری نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی