اگر می خواهید خانه شما از سایر خانه ها متمایز باشد، یک سری تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدنظر است که می بایست رعایت کنید. برای مثال کلیدهای هوشمند و عملگرها به همراه پنل های هوشمند از مواردی است که می تواند برای پروتکل های خانه هوشمند به درستی اجرا شود. دقت کنید که تعامل بین تجهیزات هوشمند نیز از مواردی است که برای خانه هوشمند ارزیابی شود.

مثلاً اگر بخواهید عملی مثل روشن و خاموش چراغ ها را ارزیابی کنید، پروتکل های تعیین کننده ای وجود دارد که می تواند سیگنال های انجام این عمل را از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارزیابی کنید. وقتی دستگاه هوشمند برای اکوسیستم اتوماتیک نیز اجرا می شود. تفاوت پروتکل های مختلف به طور کلی به شکلی است که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

پروتکل های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند وابسته به پروتکل های بی ام اس است و می تواند ارتباط درستی بین تجهیزات هوشمند ایجاد نماید. تجهیزات هوشمند خانه به طور کلی می توانند به واسطه زبان هوشمند سنجیده می شود. پروتکل های ساختمان در واقع زبان مشترک بین تجهیزات هوشمند یک خانه می تواند اصول خاص خود را شامل شود. پروتکل های خانه هوشمند مدل های متنوعی دارند و بر اساس یک سری سیستم های ارتباطی بین دو دستگاه به صورت یکسان اجرا می شوند. به طور کلی این پروتکل ها به صورتی هستند که به شکل چند زبانه نیز اجرا می شوند. مصداق بارز ارتباط بیم تجهیزات هوشمند نیز وابسته به پروتکل های ارتباطی بین دو وسیله است.

پروتکل های خانه هوشمند به چه صورت است؟

انواع پروتکل های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند در دو سبک سیمی و بدون سیم اجرا می شوند. پروتکل های ارتباط سیمی از مواردی است که بهتر است اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید. این پروتکل ها می توانند تفاوت خانه هوشمند و سنتی را مشخص نمایند. سیستم هوشمندی که به واسطه ارتباط سیمی کار می کند، نیاز به کابل کشی و تابلوی برق اختصاصی دارد. از سوی دیگر این سیستم ها به شکل جداگانه ای سیم کشی شده اند. در این سیستم انتقال اطلاعات بین دستگاه ها و تجهیزات هوشمند توسط یک سری کابل های مخصوص صورت می گیرد. در واقع تفاوت اصلی پروتکل های خانه هوشمند سیمی مربوط به نوع کابل مورد نظر است که باید ارزیابی شود.

پروتکل های هوشمند سیمی برعکس مدل های بی سیم، برای بیمارستان هوشمند و هتل ها نیز کاربرد دارد و حتی برای محیط های صنعتی هم مناسب است این موضوع سبب می شود که اجرای این سیستم به درستی صورت بگیرد.

یکی دیگر از پروتکل های سیمی که برای سیستم های هوشمند وجود دارد پروتکل ایکس ده است. به طور کلی این پروتکل نسبتاً قدیمی توانسته یکی از رایج ترین گزینه هایی باشد که می تواند مدنظر افراد قرار بگیرد. این پروتکل بر اساس قابلیت ارتباط دو طرفه اجرا می شود. قیمت آن نیز به مراتب گرانتر است و نوعی سیستم مهم و اصولی خواهد بود. سیگنال های الکتریکی با فرکانس رادیویی پایین بخش مهمی از اطلاعات دیجیتالی به واسطه سیم کشی های برق موجود در خانه ها هستند. سیم کشی برق خانه ها می بایست به شکلی باشد که از یک سری پروتکل های قابل اعتماد تبعیت نماید.

انواع پروتکل های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یکی از مهمترین مزایای پروتکل های خانه هوشمند این است که تداخلی در نویزها ایجاد نمی کند. در واقع این پروتکل ها به شکلی طراحی شده اند که سیم کشی های جداگانه ای دارند. سیم کشی در این پروتکل ها به واسطه سیم زوج های تابیده صورت می گیرد و سبب عدم قطع برق می شود. این پروتکل ها دستورات شما را بسیار سریع و بدون هیچ تداخلی اجرا می کنند. یک سری تجهیزات و مدار ها وجود دارد که سبب کنترل سیستم هوشمند منزل شما می شود. به هر صورت می توان گفت که بسیاری از سیستم های اجرایی برای خانه های هوشمند وابسته به همین پروتکل ها هستند و یک عملکرد خاص به شمار می آیند.

پروتکل های خانه هوشمند به شکلی طراحی شده اند که شامل تجهیزات و مدارهای بی شماری هستند. همه تجهیزات در این زمینه می توانند به منزل شما کمک کنند. البته که باید این نکته را مدنظر قرار دهید که بسیاری از پروتکل های خانه هوشمند در سال های اخیر دستخوش یک سری تغییرات بوده است و این موضوع می تواند برای شما اثر بخش و قابل قبول باشد. در دنیای امروز برای رسیدن به موقعیت درست اجرایی باید بتوانید از جدیدترین ایده های پیشرفته در دنیا کمک بگیرید.

ایده هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. قابلیت کنترل روی بخش های مختلف خانه از مواردی است که می تواند موقعیت مناسبی ایجاد نماید. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که خانه هوشمند به واسطه قفل های دیجیتال نیز اجرا می شود. قفل های دیجیتال می توانند کمک زیادی به اجرای درست این قفل ها نمایند. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که همیشه نوع قفل باید بر اساس سبک اجرایی منزل انتخاب شود.

پروتکل های خانه هوشمند باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

شما چطور میتوانید بهترین نوع قفل را انتخاب کنید؟

برای انتخاب بهترین قفل باید یک سری اصول سنجیده شود. مثلاً نیاز است که قفل را بر اساس سبک و طرح اجرایی ارزیابی کنید. بسیار مهم است که قفلی که انتخاب می کنید از نظر نوع حسگر قوی باشد. حسگرهای به کار رفته برای قفل ها گاه به قدری مشکل ساز هستند که سبب می شود تا اجرای درستی نداشته باشد. قفل هایی که برای بخش های مختلف منزل استفاده می شود باید با کیفیت باشد. قابلیت کنترل روی قفل باید دقیق و اصولی باشد.

شما می توانید برندی را انتخاب کنید که هم سیستم اجرایی قوی داشته باشد و هم از نظر نوع اجرا بسیار عالی باشد. البته که قفل ها از نظر عملکرد متفاوت هستند. برخی از قفل ها دارای ساختار مخصوص به خود بوده و برخی نیز از نظر سبک اجرایی کمی متفاوت هستند اما می توانند برای پروتکل های خانه هوشمند بهترین گزینه محسوب شوند و سیستم اجرایی خوبی داشته باشند. در خرید خود به برند دقت کنید و همه تجهیزات را بسنجید.

شما چطور میتوانید بهترین نوع قفل را انتخاب کنید؟

امتیازدهی