انواع قفل درب ورودی ساختمان در این جا منظور انواع قفل دیجیتال درب ورودی ساختمان است. قفل دیجیتال را می توانید به جای دستگیره های معمولی درب های ورودی استفاده کنید. در این جا به جایی شما امنیت، راحتی و زیبایی را به خانه و یا محل کارتان می آورید. امنیت از بابت کلیه آپشن های امنیتی است که یک قفل درب ورودی هوشمند به شما ارائه می کند. این قابلیت ها شامل قفل کودک، قفل اتوماتیک، چشمی دیجیتال آنلاین و آلارم ضد سرقت و حریق می باشد. راحتی به دلیل استفاده از دسترسی های جایگزین کلید مکانیکی است. البته شما با استفاده از این دسترسی ها هم امنیت و هم راحتی را با هم دارید. چرا که علاوه بر نداشتن چالش های استفاده از کلید مانند حمل و گم شدن غیر قابل کپی نیز هستند. به لحاظ زیبایی با نصب قفل درب ورودی دیجیتال دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک شما بسته به نوع قفل تکمیل می شود. همچنین دیگر نیازی نیست صحنه درب به همراه یک کلید آویزان را تحمل کنید در این مقاله بر آنیم تا انواع قفل دیجیتال درب ورودی ساختمان را نام ببریم.

انواع قفل دیجیتال به لحاظ دسترسی

قفل درب ورودی هوشمند انواع دسترسی های کارت، رمز و اثر انگشت را به جای کلید مکانیکی ارائه می کند. انواع قفل دیجیتال بر اساس داشتن انواع این دسترسی ها نامگذاری می شوند. قفل درب ورودی با دسترسی های سه گانه را فول آپشن می گوییم. به طور مثال قفل با کیفیت و لوکس VULCAN FR یال؛ این قفل به خانه هوشمند متصل می شود. همچنین امکان اتصال به ریموت و آیفون را دارد. شما می توانید از طریق اپلیکیشن این قفل بسیار زیبا از هر جایی که باشید درب خانه را از راه دور باز کنید. 

قفل

قفل درب ورودی دیجیتال با دسترسی رمز و کارت را قفل کارتی می گویند. از مثال های این نوع قفل می توان به مدل 6020 سامسونگ اشاره کرد. قفل 6020 امکان اتصال به ریموت و خانه هوشمند را دارد و برای ورود رمز اعداد را به شکل تصادفی نمایش می دهد. قفل اثر انگشتی به گونه ای است که دسترسی های رمز و اثر انگشت را دارد که مثال بسیار با کیفیت این قفل مدل 4109 یال می باشد. این قفل تمام عیار کلیه آپشن های یک قفل دیجیتال را دارد و در کنار این ها مجهز به قفل کودک است. به طوریکه با فعال کردن آن کودک و یا سالمند شما امکان خروج از خانه را نخواهد داشت.

 

انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دستگیره 

قفل درب ورودی دیجیتالی با دستگیره های مختلفی روانه بازار شده اند. از انواع این دستگیره ها می توان به دستگیره اهرمی دیجیتال اشاره کرد. از نمونه های با کیفیت قفل دستگیره اهرمی می توان به مدل 3168 یال اشاره کرد. این قفل بسیار محکم است و تنها قفل دیجیتال ضد آب موجود در بازار می باشد. قابلیت های یک قفل هوشمند را به طور کامل دارد و دارای آپشن امنیتی قفل کودک نیز می باشد. نوع دیگر دستگیره های دیجیتالی در قفل درب ورودی پول و پوش و یا خلبانی است. این نوع از دستگیره را می توانید در قفل دیجیتالی DP728 سامسونگ ببینید. این قفل دارای دسترسی های فول آپشن است و به ریموت متصل می شود. به طور کلی قفل های سامسونگ امکان گزارشگیری را به کار نمی دهند و اپلیکیشن آن ها تنها روی برخی از گوشی ها فعال است.

قفل سامسونگ

جدیدترین نوع تکنولوژی دستگیره دیجیتال در قفل درب ورودی به دستگیره های تمام اتوماتیک ارتباط دارد. این نوع دستگیره به لحاظ استفاده راحت ترین نوع دستگیره دیجیتال است. از نمونه های آن می توان به قفل های سری P برند روک اشاره کرد. این قفل های اقتصادی دارای بهترین و کاربردی ترین مزیت های یک قفل هوشمند هستند. چشمی دیجیتال آنلاین، گزارشگیری، اتصال به خانه هوشمند و … تنها برخی از آپشن های کاربردی قفل درب ورودی روک می باشند. کارکرد دستگیره دیجیتالی تمام اتوماتیک به گونه ای است که برای باز کردن درب نیازی به استفاده از دستگیره نخواهید داشت. برخی از قفل های درب ورودی بدون دستگیره هستند و به شب بند دیجیتال معروفند. نمونه این قفل را در مدل DS700 سامسونگ مشاهده می کنید.

انواع قفل دیجیتال روی انواع درب

قفل دیجیتالی بسته به اینکه روی چه نوع درب هایی نصب می شوند دارای انواع مختلفی هستند. به طور مثال قفل هایی که روی درب شیشه سکوریت نصب می شوند به قفل شیشه سکوریت در بازار شناخته می شوند. از نمونه های این نوع قفل می توان به G510 سامسونگ، 668 روک و LH600 اورنت اشاره کرد. برای نصب قفل درب ورودی روی شیشه سکوریت می بایست اندازه ها را به کارخانه جهت سوراخ کاری بدهید. در غیر اینصورت نصب قفل تنها به شکل چسب کاری برایتان مقدور است. جنس شیشه سکوریت اجازه سوراخ کاری را نمی دهد و شیشه در این فرایند خورد می شود.

قفل هوشمند مخصوص درب UPVC را قفل PVC و یا PVC LOCK می گویند و مثال این قفا درب ورودی مدل H100 روک است. این دستگیره دیجیتالی دسترسی های فول آپشن دارد و برای درب هایی با بائوی کم نیز مناسب است. قفل درب ضد سرقت مولتی مدل H30 سامسونگ است که زبانه های عمودی آن را ساپورت می کند. به طور کلی سایر قفل های دیجیتال روی انواع درب از جمله چوبی، فلزی و ضد سرقت قابل نصب می باشند.

قفل دیجیتال

نکات مهم در نصب قفل درب ورودی

برای نصب قفل دیجیتال چندین نکته را می بایست در نظر بگیرید. یکی اینکه در زمان خرید دستگیره های اهرمی برای درب های راست و چپ بازشو به ترتیب قفل راست و چپ گرد مناسبند. به طور مشابه برای درب های داخل باشو قفل فشاری کششی و برای بیرون بازشو از بالعکس آن می بایست استفاده کنید. اندازه هایی مثل ضخامت درب، بائوی درب و فاصله پایین قفل تا پایین درب برای سوراخ کاری نصب مهمند. برای نصب توصیه می شود از نیروی فنی و متخصص استفاده کنید زیرا تنها در این صورت کارایی حداکثری قفل هوشمند را دارید. در زمان نصب از کارکرد درست مغزی ها و رگلاژ بودن درب اطمینان حاصل نمایید. در غیر اینصورت در زمان باز و بستن قفل صداهای اضافی می شنوید.

 

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی