آشپزخانه هوشمند به آشپزخانه ای اطلاق می شود که در مقایسه با آشپزخانه های سنتی با عملکرد عالی طراحی شده است تا در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی شود. هدف اصلی آنها کارآمد و پایدار بودن است. یک آشپز خانه هوشمند با طراحی مدرن از ترکیبی از وسایل الکترونیکی کاربر پسند و در عین حال عناصر دوستدار محیط زیست ساخته شده است. با توجه به علاقه روزافزون به آشپزی سالم، آشپزخانه های هوشمند می توانند دستور العمل ها و لیست های مواد غذایی سالم را بپذیرند. دیگر ویژگی های قابل توجه هوشمندی در آشپزخانه، اتصال به شبکه خانگی (Wi-Fi، بلوتوث) و دوربین های داخلی در وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز است که به کاربران اجازه می دهد روند پخت و پز را از راه دور نظارت کنند.

سیستم آشپزخانه هوشمند

وقتی در مورد خانه هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و آشپزخانه هوشمند می شنوید، معمولاً منظور چیزی است که روی اینترنت اشیا، بلوتوث یا فناوری Wi-Fi کار می کند. قیمت آشپزخانه هوشمند بسته به نوع تاسیسات و تجهیزات بسیار متغیر است. قیمت یک آشپزخانه هوشمند می تواند بسیار ارزان تر از آنچه فکر می کنید یا بسیار گران باشد! از آنجایی که یک دستگاه هوشمند به فناوری IoT متصل است، کنترل آن از راه دور از طریق برنامه های تلفن همراه یا پلتفرم های خانه هوشمند مانند Amazon Alexa یا Google Assistant آسان می شود. وقتی صحبت از آشپزخانه های هوشمند به میان می آید، به این معنی است که کارها می توانند کارآمدتر، دقیق تر و ایمن تر انجام شوند.

آشپزخانه هوشمند منزل

 

لوازم آشپزخانه هوشمند

برای اینکه بدانید در آشپزخانه هوشمند چه چیزی وجود دارد، وقت آن است که لیست خواسته های خود را بررسی کنید:

از خرید یک اسپیکر هوشمند یا نمایشگر هوشمند، می توانید با صدای خود تمامی لوازم آشپزخانه خود را کنترل کنید و یک آشپزخانه هوشمند پیشرفته و یکپارچه بسازید. سپس شیرهای هوشمند با کنترل صدا و اجاق گازهای متصل با تکنولوژی بالا را اضافه کنید. با ترکیب دستگاه های هوشمند گران قیمت تر (مانند قهوه ساز یا آرام پز) با دستگاه های هوشمند گران قیمت، زندگی خود را به رویایی تبدیل کنید!

ویژگی های آشپزخانه هوشمند

اکنون که بیش از هر زمان دیگری در داخل خانه وقت می گذرانیم، زمان آن رسیده است که به این فکر کنیم که چگونه می توانیم زندگی خود را کمی جالب تر کنیم. این تغییر بهتر است در قلب خانه، در آشپزخانه شروع شود. با تجزیه و تحلیل داده‌های اخیر گوگل، تا دسامبر 2020، حجم جستجو برای «آشپزخانه‌های هوشمند» سالانه نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است و جستجو برای «لوازم هوشمند» 22 درصد افزایش در سال 2020 داشته است. معرفی لوازم خانگی هوشمند و محصولات متصل اولین قدم برای ایجاد یک محیط فعال تر مانند آشپزخانه است. البته این به معنای بازسازی کامل فضای فعلی شما نیست. زیرا اکثر لوازم هوشمند آشپز خانه نصب ساده و مستقلی دارند. در زیر به مزایای اصلی تبدیل یک آشپزخانه معمولی به آشپزخانه هوشمند می پردازیم.

مزایای آشپزخانه هوشمند

مزایای آشپزخانه هوشمند

مزیت بارز فناوری هوشمند در آشپزخانه خدماتی است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه، شادی و آرامش را به ارمغان می آورد. اجاق گاز هوشمند; مایکروویو یا یخچال هوشمند؛ یا نصب دستگاه های متصل و سایر دستگاه ها. وقتی نگرانی های بی موردی مثل ترکیدگی لوله آب، خرابی ماشین لباسشویی یا فراموشی خاموش کردن گاز که حداقل 8 خانواده از هر 10 خانواده با آن مواجه هستند نداشته باشید، متوجه خواهید شد که چه نعمتی است. شما. آشپزخانه هوشمند.

کنترل از راه دور آشپزخانه

همانند قفل دیجیتال که یکی از سیستم های هوشمندسازی منزل است و می توانید آن را با اپلیکیشن روی موبایل از راه دور کنترل کنید، آشپزخانه هوشمند نیز این قابلیت را داراست. در این قسمت می خواهیم آشپزخانه های هوشمند را فقط از منظر تهیه غذا بررسی کنیم. طراحی هوشمندانه فضای اطراف دستگاه به شما این امکان را می دهد که به راحتی غذای خود را در فر بپزید، نه اینکه آن را از حرارت زیاد بسوزانید یا از آب خام خارج شوند! نور خوب و گرمای متوسط!

اجاق های هوشمند یکی دیگر از تجهیزات مفید برای هر آشپزخانه مدرنی است که با عملکردهای مختلف شما را به داشتن یک آشپزی دلپذیر دعوت می کند. برای بررسی طیف کامل اجاق گازهای هوشمند موجود در بازار وقت بگذارید و اجاق‌هایی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهند شام را شارژ کنید و عصرانه را بدون نگرانی پیاده‌روی کنید! زیرا غذا را در دمای یکنواخت و ثابت می پزد و هنگام تهیه سفره غذای شما گرم و براق آماده است.

کنترل از راه دور آشپزخانه

تنظیمات لوازم آشپزخانه هوشمند در دست شما

زیبایی آشپز خانه های هوشمند و به طور کلی کار در آشپزخانه های هوشمند دسترسی آسان و مستقیم به هر وسیله ای با گوشی هوشمند شماست. این فقط چهره آشپزی و کار در آشپزخانه را تغییر می دهد. با وجود گجت های آشپزخانه، دیگر نیازی به صرف زمان برای جوشاندن آب و قهوه یا جستجوی غذا در یخچال نخواهید داشت! در عوض، تنظیمات پیش گرم کردن را مطابق روال خود تنظیم کنید و برای دم کردن و آماده کردن قهوه خود در حالی که زیر دوش هستید یا جلوی تلویزیون استراحت می کنید، یا زمانی که به آخرین فشار برای پختن وعده های غذایی خود نیاز دارید، به آشپزخانه بروید. از طرف دیگر، می توانید همه مواد را از قبل در قابلمه آماده کنید، آن را در فر با دمای گرم قرار دهید و از راه دور درجه حرارت را در زمان مناسب تنظیم کنید تا وقتی وارد آشپزخانه می شوید تنها چیزی که می توانید طعم غذای لذیذ را بچشید.

امتیازدهی