قفل آژیردار درب ضد سرقت به محض ورود یک شخص غریبه به صدا در می آید. در واقع عملکرد اصلی این قفل همین موضوعی است که باید مدنظر قرار بگیرد. قفل آژیردار درب ضد سرقت از دسته قفل های مخصوص محسوب می شود که به واسطه آژیر مخصوصی که دارد می تواند افراد ناشناس را شناسایی کند و در نهایت ایمنی ساختمان را بیشتر کند. قفل آژیردار در سایز و جنس و مدل های متنوع عرضه می شود. اگر به ظاهر قفل آژیردار درب ضد سرقت دقت کنید مشابه با قفل های درب است اما دارای یک سیستم هشدار دهنده مخصوص است.

عملکرد قفل آژیردار درب ضد سرقت

در بخش داخلی قفل آژیردار درب ضد سرقت نوعی هشدار دهنده اجرا شده است. در واقع صفحه کلیدی تعبیه شده که در زمان فعال شدن سیستم پس از باز کردن درب به شما ده ثانیه فرصت می کند تا از طریق صفحه کلید مورد نظر کد امنیتی درست را وارد کنید. اگر این کار صورت نگیرد آژیر قفل به صدا در می آید و در نهایت پیام اخطار ورود غیر مجاز به صاحب خانه ارسال می شود. وجود قفل دیجیتال سبب می شود تا حجم قابل توجهی از سرقت ساختمان ها کاهش یابد.

عملکرد قفل آژیردار درب ضد سرقت

ویژگی های قفل آژیردار درب ضد سرقت

یکی از مهمترین ویژگی های قفل آژیردار درب ضد سرقت این است که قابلیت اعلام خطر باز شدن درب به واسطه آژیر صورت می گیرد. این قفل ها قابلیت نصب روی درب ها از جنس و سبک متفاوت را دارند. همینطور شرایط ارسال پیام اخطار ورود افراد متفرقه نیز برای شماره های ذخیره شده در دستگاه وجود دارد. شما می توانید از میزان توان باتری دستگاه به واسطه پیامک اطلاع کسب نمایید. از سوی دیگر می توانید مدت زمان ورودی کد امنیتی را تنظیم کنید. سطح آژیر نیز قابل تنظیم است یعنی صدای آژیر در دو سطح بالا و پایین طبق نیاز افراد تنظیم می شود و شاخص مربوط به خود را دارد.

ویژگی های قفل آژیردار درب ضد سرقت

خصوصیات فنی قفل آژیردار درب ضد سرقت

معمولاً جنسی که برای قفل آژیردار درب ضد سرقت گالوانیزه و استیل و مقداری فولاد ضد زنگ برای مقاومت بیشتر است. برای این سری از قفل ها از دو باتری آلکالاین استفاده می شود و عمر باطری ها حدوداً سه سال در نظر گرفته شده است. این قفل ها از نظر سازگاری با همه درب ها سازگار هستند. یک سری سنسورهای شوم و سوئیچ مگنت دار برای این قفل ها اجرا شده است. سنسورها به طور کلی بر اساس موقعیت تعیین شده عمل می کنند. نوع نصب قفل درب ضد سرقت مانند سایر قفل ها است و نیاز به تجهیزات خاص اضافه ای ندارد. در واقع این سبک قفل برای شما هزینه اضافی به همراه نخواهد داشت.

یکی دیگر از آپشن های جالب قفل آژیردار درب ضد سرقت وجود کنترلر هایی است که روی کلیدها و دستگیره درب اجرا شده است و سبب می شود که درب به طور دقیق و اصولی باز شود و مشکلی وجود نداشته باشد.

خصوصیات فنی قفل آژیردار درب ضد سرقت

اطلاعات تکمیلی در مورد قفل آژیردار درب ضد سرقت

قفل آژیردار درب ضد سرقت دارای یک دزدگیر در بخش داخلی است به طوری که به ضربه حساس است. یکی از مهمترین مزایای این قفل نصب آسان آن است. در واقع به سادگی جایگزین سایر قفل ها می شود. قفل آژیردار درب ضد سرقت روی درب های ضد سرقت و به واسطه یک پیچ مخصوص وصل می شود. البته نیاز به کمی برش است. سیستم هشدار یا آژیر قفل زمانی فعال می شود که زبانه قفل از سمت داخلی یا بیرون سه بار چرخیده باشد. فعال شدن آژیر به واسطه یک بوق به شخص اطلاع داده می شود. به طور کلی سیستم هشدار نسبت به دو موضوع از خود واکنش نشان می دهد.

در صورتی که به بدنه قفل ضربه وارد شود، درب دچار شکستگی می شود. مورد بعدی نیز در خصوص باز شدن درب توسط افراد غریبه است که در هر دو مورد آژیر قفل به صدا در می آید و حسگرها فعال می شوند. قفل آژیردار درب ضد سرقت دارای دو باتری قلمی است که به شکل استاندارد کار می کنند. یعنی نیازی به تعویض سریع باتری وجود ندارد. باتری ها تا مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند. زمانی که باتری ها ضعیف میشوند، قفل هشداری به کاربران می دهد که برای تعویض باتری اقدام نمایند. صدای آژیر قفل ها نیز در سطح بالا و پایین تنظیم می شود که بسته به موقعیت اجرایی آن قابل قبول است.

اطلاعات تکمیلی در مورد قفل آژیردار درب ضد سرقت

سوالات رایج

نصب قفل آژیردار درب ضد سرقت به چه صورت است؟

نصب قفل آژیردار درب ضد سرقت روی درب ها شرایط خاص خود را دارد. یعنی از یک قاعده مهم پیروی می کند. به طور کلی روی درب های ایرانی و ترک می توان از قفل آژیردار استفاده کرد. برخی از دب ها چینی هستند که بهترین گزینه برای این درب ها قفل هایی است که دستگیره ندارند. با نصب قفل دیجیتال با دستگیره سیستم مرکزی قفل آژیر دار درب ضد سرقت کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین در زمان نصب باید به این موارد دقت ویژه ای شود.

بهترین سبک قفل آژیردار درب ضد سرقت کدام است؟

به هر حال کارایی و ایمنی دو اصل مهم برای قفل آژیردار درب ضد سرقت محسوب می شوند. قفلی که مورد استفاده قرار می گیرد اهمیت زیادی دارد. مدل های مختلفی از درب های ضد سرقت طراحی و ساخته شده است که طرفداران زیادی دارند و به صورت دیجیتالی نیز اجرا می شوند. امنیت این قفل ها بالاتر است. برند انتخابی نیز بر اساس نوع بودجه شما در نظر گرفته می شود. قیمت قفل آژیردار شاید کمی گران باشد اما به طور کلی سطح امنیت بی نظیری ایجاد می کند.

جمع بندی

قفل آژیردار درب ضد سرقت برای کارخانجات، شرکت ها و محیط های مسکونی و تجاری اعم از بانک ها، صرافی و … یک انتخاب کاملاً هوشمندانه محسوب می شود و تاثیر زیادی خواهد داشت. این درب ها بر اساس سبک و مدل اجرایی که دارند دسته بندی می شوند و شاخص گذاری برای آنها نیز به بهترین نحو صورت می گیرد. قفل های آژیردار می توانند برای منازل نیز مناسب باشند.

امتیازدهی