با روش های متفاوتی امور خانه را می توان کنترل کرد یکی از این روش ها، هوشمند سازی ساختمان بیسیم است. با این روش می توان در دنیای امروز برای کنترل فرزندان، عبور و مرور، امنیت، نظافت ، پخش و کنترل موسیقی، امور مربوط به نظافت، اعلام حریق و …. نظارت کرد و همه این ها مواردی هستند که قابلیت انجام آن ها در هوشمند سازی ساختمان ها انجام می شود.

نحوه هوشمند سازی ساختمان بیسیم

با سه عامل شناسایی، دستور، عملکرد هایی به وسیله سیستم های هوشمند می توان با نحوه هوشمند سازی ساختمان آشنا شد. انجام امور توسط عملگر ها، حسگر ها و پردازنده ها صورت می گیرد. برای هوشمند سازی ساختمان ها چه بیسیم باشند چه با سیم نیاز است که تمام وسایلی که می خواهید به سیستم اتصال داشته باشند، هوشمند باشند. برای مثال ممکن است شما بخواهید هنگامی که خانه نیستید ماشین لباسشویی خود را روشن کنید، برای این کار نیاز است که ماشین لباسشویی شما هوشمند باشد.

هوشمند سازی ساختمان بیسیم در کارن

هوشمند سازی با سیم یا بی سیم؟

هوشمند سازی ساختمان های باسیم و بیسیم هرکدام دارای مزایا و معایبی است و نمی توان گفت که کدام بهترین است زیرا هر کدام کاربرد هایی در مکان های خاص دارد.

سیستم های هوشمند سازی چه معایبی دارند؟

تکنولوژی های جدیدی که به بازار وارد می شوند ممکن نقاط ضعفی داشته باشند، در این هنگام شرکتی برنده است که بتواند نقص ها را برطرف کند. برخی از مشکلات و معایب سیستم هوشمند سازی ساختمان را در ادامه برای شما شرح می دهیم.

  • موانع و مشکلات معمماری
  • پهنای باند اشغال شده
  • امنیت

هوشمند سازی ساختمان ها چه مزایایی دارد؟

هر وسیله ای که تولید می شود و به بازار عرضه می شود برای کاهش و یا رفع مشکلات مردم است. هوشمند سازی ساختمان ها هم به همین شکل کار می کنند. در قدیم افرادی که در خانه سکونت داشتند وظایفی را برعهده داشتند، اما امروزه دیگر نگرانی به لطف سیستم های هوشمند سازی وجود ندارد. در ادامه برای شما می گوییم که هوشمند سازی ساختمان بیسیم چه برتری هایی دارد؟

هوشمند سازی و امنیت

سیستم های هوشمند سازی ساختمان ها برتری هایی دارند که می توان به امنیت و کنترلی که به وسیله این سیستم ها ایجاد می شود اشاره کرد. سیستم های نظارتی هوشمند توسط دوربین ها، اطلاعات را می گیرند و یه سری پردازش هایی را روی اطلاعات انجام می دهد. در مرحله بعد اعلام و یا حتی اقدام هایی صورت می گیرد.

امکان اطلاع رسانی

از جمله مواردی که در اطلاع رسانی نحوه هوشمند سازی ساختمان بیسیم می توان به آن ها اشاره کرد اعمم از اعلام سرقت، اعلام ورود افراد به محوطه ساختمان ها، اعلام و اطفای حریق و … است. گاهی می توان یه سری از این موارد را طبق درخواست کننده اضافه و یا حتی حذف کرد.

امکان کنترل از راه دور

سیستم های هوشمند سازی مزیت هایی دارند که می توان به این اشاره کرد که با سیستم های هوشمند سازی بر روی مشکلاتی که ممکن است دور از شما اتفاق بیافتد کنترل داشته باشد. در نهایت سیستم های هوشمند سازی به مرکز کنترلی وصل می شوند و با اتصالی که به اینترنت دارند، امکان کنترل از راه دور فراهم می شود. از جمله این کنترل ها میتوان به قفل کارتی اشاره نمود.

امکان کنترل از راه دور

امکان کنترل از راه دور

سرعت هوشمند سازی ساختمان های بیسیم بالا تر است یا ساختمان های باسیم؟

سرعت هوشمند کردن ساختمان های بیسیم هر روز رو به افزایش است و باید با صراحت تمام بگوییم که خانه های هوشمند سیمی عملکرد بالایی دارند و سیستم های هوشمند سازی ساختمان های بسیار با تاخیر عمل می کنند که سیستم های سیمی این تاخیر را ندارند. ارتباط بین سیستم های هوشمند سازی باسیم به خوبی برقرار است.

متداول ترین سیستم های هوشمند سازی بیسیم ساختمان کدام است؟

تعدادی از سیستم های هوشمند سازی از ضعیف ترین تا قوی ترین تقسیم بندی شده اند در ادامه به معروف ترین این موارد می پردازیم.

  • زیگ بی(ZigBEE)
  • بلوتوث(Bluetooth)
  • زد وی(Zway)
  • و مو( Wemo)
  • وای فای(Wi-Fi)
  • نست(Nest)

سیستم وای فای نسبت به سایر سیستم هایی که گفته شده است، هزینه کمتری دارد و دسترسی به آن بیشتر و آسان تر است. از این سیستم در هوشمند سازی بیسیم ساختمان ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

قابلیت ها و امکانت هوشمند سازی ساختمان بیسیم

  1. سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوسمند ساختمان ها
  2. هوشمند سازی سیستم آبیاری گیاهان ساختمان
  3. سیستم هوشمند روشنایی ساختمان
  4. اعلام سرقت و دزدگیر سیستم هوشمند سازی
  5. سیستم دوربین مدار بسته هوشمند
  6. سیستم اعلام حریق ساختمان هوشمند.
خلاصه

اگر می خواهید امنیت را به ساختمان های خود بیاورید باید از هوشمند کردن بیسیم ساختمان استفاده کنید. شما با خواندن این مقاله با مزایا و معایب و نحوه انجام آن آشنا شده اید و به جواب سوال های خود می رسید.

سوالات متداول هوشمند سازی خانه بیسیم

  1. سیستم های هوشمند سازی چه معایبی دارند؟

تکنولوژی های جدیدی که به بازار وارد می شوند ممکن نقاط ضعفی داشته باشند، در این هنگام شرکتی برنده است که بتواند نقص ها را برطرف کند. برخی از مشکلات و معایب سیستم هوشمند سازی ساختمان را در ادامه برای شما شرح می دهیم که اعمم از موانع و مشکلات معماری، پهنای باند اشغال شده، امنیت

  1. امکان کنترل از راه دور در هوشمند سازی ساختمان ها به چه صورت است؟

سیستم های هوشمند سازی مزیت هایی دارند که می توان به این اشاره کرد که با سیستم های هوشمند سازی بر روی مشکلاتی که ممکن است دور از شما اتفاق بیافتد کنترل داشته باشد. در نهایت سیستم های هوشمند سازی به مرکز کنترلی وصل می شوند و با اتصالی که به اینترنت دارند، امکان کنترل از راه دور فراهم می شود.

  1. هوشمند سازی ساختمان های بیسیم چگونه انجام می شود؟

با سه عامل شناسایی، دستور، عملکرد هایی به وسیله سیستم های هوشمند می توان با نحوه هوشمند سازی بیسیم ساختمان ها آشنا شد. انجام امور توسط عملگر ها، حسگر ها و پردازنده ها صورت می گیرد. برای هوشمند سازی ساختمان ها چه بیسیم باشند. چه با سیم نیاز است که تمام وسایلی که می خواهید به سیستم اتصال داشته باشند، هوشمند باشند. برای مثال ممکن است شما بخواهید هنگامی که خانه نیستید ماشین لباسشویی خود را روشن کنید، برای این کار نیاز است که ماشین لباسشویی شما هوشمند باشد.

امتیازدهی