نگهداری از قفل دیجیتالی مانند نگهداری از هر کالایی به خصوص تجهیزات الکترونیکی منجر به افزایش طول عمر آن می شود. افزایش طول عمر یک دستگاه به مفهوم نیاز کمتر آن به تعمیرات است. قفل دیجیتالی به دلیل تأمین راحتی و ارائه قابلیت های امنیتی و کنترلی کاربردی وارد بازار ایران شده است. برای استفاده از خدمات پس از فروش مقتضی این کالا حتماً از واردات قانونی آن می بایست اطمینان حاصل نمایید. واردات قانونی یک کالا با رؤیت برگه سبز گمرکی مشخص می شود. قبل از دانستن نکات مربوط به نگهداری قفل دیجیتالی حتماً مقاله ای که در خصوص نکات مهم خرید قفل دیجیتال را مطالعه نمایید.

چون در صورت خرید یک قفل بی کیفیت که دارای ضعف امنیتی است نگهداری شما دیگر فایده ای نخواهد داشت. با ما باشید تا 6 توصیه کاربردی برای نگهداری از قفل دیجیتالی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

استفاده از باتری اورجینال در قفل هوشمند

منبع تغذیه قفل دیجیتالی در دو نوع باتری های قلمی با استاندارد AA هستند؛ چهار عدد از این باتری ها برای استفاده 10 بار در روز تا یک سال دوام می آورد. نوع دیگر باتری های قابل شارژ لیتیومی هستند که نمونه آن ها را در قفل دیجیتال روک می بینید. این باتری ها نیز شارژ را تا یک سال برای 10 بار استفاده در روز در خود نگه می دارند و هزینه شما را برای خرید مجدد باتری تا حد زیادی پایین می آورد. آلارم اتمام باتری یک هفته قبل از تمام شدن باتری روی قفل به نمایش در می آید. اگر قفل دیجیتالی دارای اپلیکیشن باشد علاوه بر قفل روی اپلیکیشن نیز این آلارم نمایش داده می شود. 

خرید باتری های فیک یا غیر اورجینال تا حد زیادی روی خرابی برد قفل دیجیتالی شما تأثیر مستقیم می گذارد. گاهاً افرادی هستند که پس از نمایش آلارم اتمام باتری حتی در صورت تعویض باتری باز هم این آلارم را روی قفل می بینند. دلیل اصلی آن استفاده از باتری های فیک می باشد. همچنین اگر باتری به موقع تعویض نشود امکان سولفاته شده در قفل و آسیب به برد وجود دارد. اگر شرایطی پیش آمد که به هر دلیلی به آلارم اتمام باتری توجه نکردید امکان استفاده از منبع تغذیه اضطراری برایتان وجود دارد.

به طور کلی دو نوع منبع تغذیه اضطراری در قفل دیجیتالی وجود دارد که یکی از آن ها باتری های 9 ولتی کتابی هستند. با قرار دادن این باتری روی قفل می توانید موقتاً آن را شارژ نمایید. نوع دیگر آن منبع تغذیه پاوربانکی است که می توانید توسط یک پاوربانک و کابل اندرویدی ساده به راحتی باتری را به طور موقت شارژ کنید.

قفل دیجیتالی

عدم قرار دادن وزن سنگین روی دستگیره قفل

انواع دستگیره دیجیتالی شامل دستگیره های اهرمی که ابتدایی ترین نوع آن هاست، دستگیره های فشاری کششی (پول و پوش) و جدیدترین نوع آن ها که دستگیره های تمام اتوماتیک هستند. برای نگهداری و جلوگیری از شکستن دستگیره، وزن سنگین مانند کیسه زباله روی آن ها آویزان نکنید. کارکرد دستگیره تمام اتوماتیک به این صورت است که به صورت تک مرحله ای با هر نوع دسترسی بدون استفاده از دستگیره درب به طور اتوماتیک برای شما باز می شود. نوع دستگیره قفل دیجیتالی یکی از المان های تعیین کننده قیمت قفل نیز می باشد. 

کارکرد دستگیره های پول و پوش به صورتی است که با فشار دادن درب باز می شود و با کشیدن دستگیره درب بسته می شود. در حقیقت برای درب های داخل بازشو (اکثر درب های موجود در ایران) قفل فشاری کششی استفاده می شود. اما اگر درب بیرون بازشو باشد می بایست از دستگیره کششی فشاری استفاده نمایید. دستگیره اهرمی برای دربهای راست بازشو راست گرد و چپ بازشو به صورت چپ گرد می باشند.

قفل دیجیتالی ضد رطوبت

اگر در مناطق شرجی مثل شمال و یا جنوب ایران زندگی می کنید اکیداً توصیه می کنیم از قفل ضد آب استفاده کنید؛ چرا که برد سایر قفل ها تحمل رطوبت را ندارند و در برابر رطوبت از کار می افتند. یکی از قفل های بسیار با کیفیت ضد آب قفل 3168 یال ساخت کشور ایتالیا است. این قفل از متریال بسیار محکمی ساخته شده است و قابلیت گزارشگیری را نیز دارد. گزارشگیری به مفهوم ثبت رفت و آمدها و امکان اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی کاربران عادی است. 

از دیگر مزایای قفل 3168 امکان اتصال به خانه هوشمند است؛ به طوری که بواسطه کنترلر این سیستم می توانید درب را باز کنید. باز کردن درب در محیط نامحدود، قفل کودک و قفل اتوماتیک از دیگر مزایای این دستگیره هوشمند می باشد.

قفل دیجیتال یال

استفاده غیرمستقیم از شوینده روی قفل

سنسور اثر انگشت قفل دیجیتالی و کلاً خود قفل دیجیتال به رطوبت و الکل حساس است و برای تمیز و یا ضدعفونی کردن این دستگاه بویژه در روزهای کرونایی که بازار داغی هم دارند حتماً از یک دستمال استفاده کنید. بطوریکه شوینده را روی دستمال اسپری کرده سپس روی قفل بکشید. مسئله بعدی اختلالی است که در روند تشخیص هویت سنسور بوجود می آید؛ در واقع با استفاده مکرر از الکل اثر انگشت شما به سختی شناسایی می شود. در نتیجه ترجیحاً اول انگشت خود را روی قفل قرار دهید پس از باز شدن درب از الکل استفاده نمایید. 

در مورد مزایای قفل اثر انگشتی بیشتر بخوانید.

نگهداری از کلید مکانیکی

اکثر قفل های دیجیتالی دارای یک یا چند کلید مکانیکی و یا اصطلاحاً BACK UP هستند تا در مواقع ضروری بتوانید از آن ها استفاده کنید. توصیه می شود این کلیدها را در جایی به غیر از محل نصب قفل قرار دهید. موارد استفاده از این کلیدها فراموش کردن و یا در دسترس نبودن سایر دسترسی های جایگزین است.

قفل دیجیتال روک

نصب قفل دیجیتالی

از موارد بسیار مهمی که روی کارکرد قفل دیجیتال بسیار حائز اهمیت می باشد نصب آن به دست افراد حرفه ای است. چرا که در صورت رگلاژ نبودن درب در چارچوب و یا عدم ارائه اندازه گیری های دقیق برای سوراخ کاری، قفل دیجیتال در زمان کار به صدا در می آید و کارکرد لازم را نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی