پیش از خرید و نصب قفل دیجیتال باید با این محصولات بیشتر آشنا شوید. قفل دیجیتال یکی از امن‌ترین مدل قفل درب ورودی می‌باشد. که به شما اجازه می‌دهد در کسری از ثانیه با شناسایی رمز عبور، کارت و یا اثر انگشت درب ورودی خانه و یا محل کار خود را باز نمایید. از آنجا که اکثر این نوع قفل‌ها بدون کلید بوده، بنابراین بسیاری از مشکلات و دردسرهای کلید مکانیکی برای همیشه از بین می‌رود. البته لازم به ذکر است برخی از آن‌ها دارای کلید اضطراری برای ورود در مواقع ضروری مانند فراموش کردن رمز، گم نمودن کارت و یا تمام شدن باتری دستگاه می‌باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد کلیدهای اضطراری در محلی امن در خارج از منزل نگه‌داری شود.

نصب قفل الکترونیکی بر روی درب ورودی به دلیل داشتن ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد، امنیت درب ورودی محل زندگی یا کار شما را دو چندان می‌نماید. سیستم‌های امنیتی مانند سیستم‌های ضد سرقت، آلارم‌های هشدار حوادث امنیتی، قفل کودک، حریم خصوصی و … که شما را مجاب به استفاده از این محصولات می‌نماید.

نصب قفل دیجیتال مانند نصب سایر قفل‌ها باید به درستی و با رعایت استانداردهای لازم انجام گیرد، در غیر این صورت دردسرهای بسیاری را برای شما به وجود می‌آورد. در ادامه این مقاله به صورت مختصر به مراحل نصب قفل دیجیتال خواهیم پرداخت.

مرحله اول: خرید قفل دیجیتال

این نوع قفل‌ها دارای مدل‌های مختلفی با ویژگی‌های متفات می‌باشند. برخی از آن‌ها دارای آلارم هشدار حوادث امنیتی است. برخی دیگر را می‌توان از راه دور توسط تلفن همراه کنترل نمود. اما همواره باید توجه داشت که خرید قفل دیجیتال با حداکثر امکانات موجود، خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می‌نماید.

از مدل‌هایی استفاده نمایید که متناسب با شیوه زندگی و شرایط امنیتی محل کار شما باشد. به عنوان مثال استفاده از قفل دیجیتال رمزی و یا کارتی برای افراد سالمند و کودکان (عدم بخاطر سپردن رمز عبوری و احتمال گم نمودن کارت) اندکی مشکل می‌باشد. اما قفل دیجیتال اثر انگشتی مناسب‌ترین گزینه برای این قشر از افراد می‌باشد، چون اثر انگشت همواره همراه آن‌هاست.

پیش از خرید قفل هوشمند باید توجه داشت که درب دارای استانداردهای لازم جهت نصب این نوع قفل‌های الکترونیکی باشد. چون در غیر این صورت نمی‌توان قفل را بر روی درب نصب کرد. درب ورودی نسبت به چارچوب رگلاژ باشد در غیر این صورت باعث بروز مشکلات فراوانی برای قفل مانند از کار افتادن مکانیزم قفل اتوماتیک می‌گردد.

همچنین از برندهایی استفاده نمایید که بهترین و با کیفیت ترین خدمات پس از فروش را به شما ارائه نماید. در حال حاضر بهترین برندهای قفل دیجیتال در ایران، برندهای یال و سامسونگ می‌باشند.

نصب قفل هوشمند

مرحله دوم: سوراخ کاری درب جهت نصب قفل هوشمند

جهت نصب قفل دیجیتال روی درب نیاز به سوراخ‌های استاندارد مطابق با شابلون آن می‌باشد. این کار نیاز به ابزارهای دقیق سوراخ کاری دارد. پیشنهاد می‌گردد که سوراخ کاری توسط متخصصان نصب صورت گیرد تا استانداردهای لازم هنگام نصب رعایت گردد. روش دیگر برای سوراخ کاری دقیق درب، تحویل شابلون به درب ساز پیش از نصب درب و ایجاد سوراخ های استاندارد برای نصب قفل الکترونیکی می‌باشد.

نصب قفل دیجیتال

مرحله سوم: محل قرارگیری قفل بر روی درب

هر یک از قفل‌های دیجیتال دارای سه بخش اصلی بدنه داخلی، بدنه خارجی و مغزی می‌باشند که باید به درستی به هم متصل و بر روی درب ورودی قرار گیرند. بدنه بیرونی شامل سنسور اثر انگشت، صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز عبوری و یا کارت و گاها محل وارد نمودن کلید اضطراری می‌باشد. بر روی بدنه داخلی نیز دکمه تنظیمات و محل قرارگیری باتری‌ها وجود دارد.پس از نصب قفل دیجیتال روی درب دقت نمایید که محل قرارگیری قفل بر روی درب کاملا تراز باشد. البته همان‌طور که پیش از این اشاره شد بهتر است متخصصان نصب، کارهای مربوط به نصب را انجام دهند تا در صورت بروز مشکل در قفل، محصول خریداری شده شامل خدمات پس از فروش آن شرکت گردد.

نصب قفل درب

مرحله چهارم: انجام تنظیمات و راه اندازی قفل دیجیتال

پس از نصب قفل الکترونیکی نوبت به انجام تنظیمات و راه اندازی قفل می‌باشد. اولین گام پس از قراردادن باتری‌ها، شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت متناسب با مدل قفل دیجیتال می‌باشد. سپس جهت اطمینان از صحت عملکرد قفل، مولفه‌های عبوری را به آن معرفی نمایید. بهتر است این کار با حضور نصاب و زمانی که درب باز است (در حالی که درب باز است با زدن دکمه قفل دستی از داخل و یا گرفتن سنسور قفل اتوماتیک، زبانه‌های مغزی را فعال نمایید تا بسته بودن درب برای شما شبیه سازی گردد.) صورت گیرد. همچنین در صورت داشتن کلید مکانیکی اضطراری، آن را امتحان نمایید، توجه داشته باشید که باید دستور عمل‌های لازم جهت کار با این نوع قفل‌ها را از نصاب درخواست نمایید.

از مسائل امنیتی که باید به دقت به آن توجه داشت انتخاب رمز عبوری می‌باشد. رمز خود را به صورت خصوصی و دور از چشمان نصاب وارد کنید. همچنین در صورت استفاده از قفل دیجیتال اثر انگشتی از هر دست حداقل دو اثر انگشت خود را به آن معرفی کنید. هرگز اجازه ندهید که نصاب اثر انگشت خود را به قفل معرفی نماید. این کار باعث کاهش امنیت می‌گردد.

مراحل-نصب-قفل-دیجیتال

 

مرحله پنجم: فعال نمودن گارانتی و خدمات پس از فروش قفل دیجیتال

 

یکی از مواردی که پس از نصب قفل الکترونیکی باید از نصاب مربوطه بخواهید تکمیل برگه خدمات پس از فروش می‌باشد. این برگه به منزله‌ی پشتیبانی فنی قفل پس از نصب است که در صورت بروز مشکل یا خرابی به سرعت توسط تیم نصب شرکت مورد نظر پیگیری می‌گردد.

لازم به ذکر است شرکت‌های بزرگ علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، خدمات پس از فروش خود را نیز به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهند. تمامی مراحل نصب قفل الکترونیکی ظرف یک الی دو ساعت انجام می‌گیرد. هزینه آن نیز متناسب با نوع درب متفاوت می‌باشد.

نکات مهم نصب قفل دیجیتال

قیمت نصب قفل دیجیتال

فروشگاه‌ها و نصاب‌های آزاد معمولا 5 تا 10 درصد قیمت خرید قفل را جهت هزینه نصب در نظر می‌گیرند اما واقعیت این است که زمان و سختی نصب در اکثر قفل‌های دیجیتال یکسان است و فقط نصب برخی از قفل‌های دیجیتال مشکل آفرین و هزینه بر است. مشکلات احتمالی عبارتند از: نازکی و یا ضخامت بیش از حد درب، جنس درب، کم بودن و یا زیاد بودن بادخور درب (فاصله میان درب و چهارچوب)، تاب داشتن درب و در آخر برخی قفل‌ها به‌علت بزرگ بودن مغزیشان زمان بیشتری را برای نصب نیاز دارند که هزینه بیشتری دارد. اما به طور کلی قیمت نصب حدودا 15 الی 20 دلار آمریکا می‌باشد (قیمت به علت نوسانات بسیار شدید  ارز حدودی اعلام شد).  

نصاب قفل دیجیتال درب

بهترین افراد جهت نصب قفل هوشند نصاب‌های شرکت می‌باشند چراکه نصاب‌های شرکت می‌بایست به شرکت و خریدار پاسخگو باشند و امنیت نصب و قفل خریداری شده را کاملا تضمین کنند و این نصاب‌ها امین و قابل اعتماد شرکت هستند و شرکت آن‌ها را تضمین می‌کند. قیمت‌های نصاب‌های شرکت مشخص است و سلیقه‌ای اقدام به دریافت هزینه نمی‌کنند و در نتیجه بهترین قیمت نصب را ارائه خواهند داد. پرکردن کارت گارانتی قفل‌های دیجیتال توسط نصاب‌های مجاز شرط مهم برای ارائه گارانتی و خدمات بعدی شرکت می‌باشد. نکته مهم دیگر این است که در صورت بروز مشکل در هر ساعتی از شبانه روز واحد خدمات شرکت در خدمت شما است و نصاب‌های شیفت آماده پاسخ‌گویی و ارائه خدمات هستند، از طرفی دیگر تمامی قطعات جهت تعمیر و یا تعویض قفل دیجیتال شما در شرکت موجود می‌باشد و شرکت می‌تواند بلافاصله نصاب قفل دیجیتال را جهت ارائه بهترین خدمات به محل اعزام کند.

کدام قفل دیجیتال امنیت بالایی دارد؟

قفل دیجیتالی امنیت دارد که حتی المقدور موارد زیر را داشته باشد:

  • نصاب قفل دیجیتال امین و قابل اعتماد باشد (شرکتی باشد).
  • قفل دیجیتال حتما دارای قفل کودک باشد . قفل دیجیتالی که قفل کودک ندارد امنیت آن تقریبا صفر است.
  • حتی المقدور مدلی از قفل دیجیتال باشد که دارای زبانه هوک باشد که امنیت بیشتری را داشته باشید.

نصب قفل دیجیتال روی درب چوبی

قفل‌های دیجیتال معمولا روی تمامی درب‌ها قابل نصب هستند مگر مواردی معدود. نصب قفل دیجیتال روی درب‌های چوبی مستلزم کار با چکش و مغار نیز می‌باشد که سر و صدای نسبتا زیادی را به‌همراه دارد، لذا زمان نصب خود را تنظیم نمایید تا مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نشود. گروه خدمات و نصب شرکت کارن همه روزه به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات و نصب به شما بزرگواران می‌باشد. شما عزیزان می توانید از علاوه از قفل کارتی برای نصب بر روی درب چوبی نیز استفاده کنید. برای خرید این محصول می توانید به سایت کارن مراجعه کرده و از محصولات قفل کارتی دیدن فرمایید. 

مراحل نصب قفل دیجیتال

نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

قفل دیجیتال بر روی اکثر درب‌های ضد سرقت نیز قابل نصب است اما ممکن است در برخی درب‌ها مواردی پیش بیاید که پیشنهاد می‌شود قبل از خرید قفل با شرکت جهت هماهنگی اینکه آیا قفل دیجیتال قابلیت نصب روی درب شما را دارد یا خیر صورت پذیرد. درب‌های ضد سرقت که دارای قفل‌های مولتی (قفل‌هایی که از بالا و پایین نیز به چهارچوب وارد می‌شوند) هستند. در صورت نصب برخی از قفل‌های دیجیتال خاصیت مولتی بودن را از دست می‌دهند اما برخی مدل‌ها سازگار با درب‌های مولتی هستند. درب‌های ضد سرقت به‌علت ضخیم بودن ممکن است نیاز به قطعات اضافی جهت نصب قفل دیجیتال داشته باشند که خوشبختانه نصاب‌های شرکت کارن همیشه این قطعات را با خود به‌همراه دارند. می توانید بر روی درب های ضد سرقت از قفل رمزی استفاده کنید. برای مشاهده محصولات این مدل از قفل ها می توانید به سایت کارن مراجعه کنید. 

کاربرد سه‌گانه قفل دیجیتال بر روی درب های ضد سرقت

  • قفل اثر انگشتی: نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی ندارد.
  • قفل کارتی: از قفل دیجیتال کارتی بیشتر در جاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل هتل‌ها‌، شرکت‌ها و سازمان‌ها و… استفاده می‌شود. نصب این‌گونه قفل‌ها بر روی درب ضد سرقت هیچ نوع تداخلی را ایجاد نخواهد کرد.
  • قفل رمزی: بیشتر بر روی درب‌های ورودی نصب می‌شوند. این نوع قفل‌ها مانند کارتی و اثر انگشتی قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بر روی درب‌های ضد سرقت آن را نصب کرد.

قفل دیجیتال یال

شرایط نصب قفل دیجیتال روی درب های ضد سرقت

  • ضخامت درب حداقل باید 3.5cm تا 9cm باشد .
  • بائو (فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار) درب باید حداقل 12cm باشد.
  • طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).
  • نوع درب (درب راست بازشو / درب چپ بازشو): اکثر مدل‌های قفل دیجیتال ضد سرقت قابلیت تعویض وضعیت راست بازشو و چپ بازشو رو دارند.
  • این که آیا “پانل پوشش” برای پوشاندن سوراخ‌های نصب نیاز دارید یا نه (فقط برای کاربر نهایی).
  • بررسی محتویات بسته قفل دیجیتال ضد سرقت برای نصب.
  • بررسی نوع درب (چوبی – فلزی و …)

قفل روک

نکات مهم در زمان نصب قفل درب دیجیتال

حتما تعداد کلیدهای مکانیکی و کارت‌های خود را شمارش کرده و از نصاب تحویل بگیرید. کار با قفل دیجیتال خریداری شده را حتما یادبگیرید و از نصاب قفل بخواهید تا برای شما توضیح دهد. دفترچه راهنمای فارسی محصول را حتما مطالعه نموده و از نصاب نیز فیلم آموزشی کارکرد قفل دیجیتال را هم در صورت وجود بخواهید. با قفل دیجیتال کاملا کار کنید تا آن‌را کامل یاد بگیرید و در صورت وجود  مشکل با شرکت تماس بگیرید.

فرم‌های رضایت مشتری را حتما پر کنید و نظر واقعی خود را در مورد ظاهر، برخورد، مهارت و ادب نصاب اعلام نمایید. اگر انتقاد و یا پیشنهادی دارید حتما در فرم مربوطه مرقوم نمایید، مطمئن باشید که تک تک این موارد بررسی خواهند شد. از نصاب بخواهید کارت گارانتی را حتما مهر و امضا کرده و تاریخ بزند. چند روز پس از نصب از طرف شرکت با شما تماس گرفته خواهد شد و نظر شما در مورد نصب قفل پرسیده و ثبت خواهد شد.

نکات مهم بعد از نصب قفل دیجیتال

ریست کردن قفل به حالت اولیه کارخانه کاری است که می‌بایست حتی المقدور صورت پذیرد. ریست کردن قفل دو مزیت دارد: اول این‌که کارت، رمز و یا موردی که غیرمجاز است از بین می‌رود و با این کار شما امنیت بیشتری خواهید داشت. دوم این‌که کار با قفل دیجیتال خود را به صورت عملی فرا می‌گیرید و عملیات افزودن کارت و اثر انگشت و حذف آن‌ها را نیز یاد می‌گیرید. بعد از نصب به صورت دوره‌ای با شما تماس گرفته خواهد شد لطفا نظرات و پیشنهادات و یا مشکلات خود را عنوان نمایید تا سریعا به آنها رسیدگی شود.

یکی از سوالات متداولی که در ذهن مشتریان عزیز پس از خرید قفل‌های الکترونیکی به وجود می‌آید، شرایط و نحوه نصب این نوع قفل‌ها می‌باشد. تمامی این قفل‌ها جهت نصب نیاز به درب‌هایی با استانداردهای زیر دارند:

  • بائو درب حداقل ۱۰ سانتی‌متر
  • ضخامت حداقل ۳ سانتی‌متر

نصب قفل الکترونیکی بر روی تمامی درب ها

تمامی محصولات شرکت کارن در برندهای یال، سامسونگ، گیت من، H-GANG و … قابل نصب بر روی تمامی درب‌های معمولی، ضد سرقت، فلزی و شیشه‌ای می‌باشند که به موجب آن نگرانی در مورد نصب قفل الکترونیکی بر روی تمامی درب‌ها نزد مشتریان عزیز برطرف خواهد شد. بعد از اتمام نصب کوچکترین تغییری بر روی درب شما قابل رویت نمی‌باشد و این محصولات ظاهری زیبا به منزل شما خواهند داد.

همچنین این نوع قفل‌ها دارای دستگیره هرزگرد می‌باشند. به این ترتیب با عوض کردن جهت چرخش دستگیره، مشکلی جهت نصب بر روی درب‌های راست بازشو و چپ بازشو وجود نخواهد داشت.

نصب قفل الکترونیکی با وجود دفترچه راهنما و شابلون نصب بسیار راحت می‌باشد اما پیشنهاد می‌گردد جهت رعایت کلیه استانداردهای نصب و جلوگیری از نقض شرایط گارانتی، نصب توسط متخصصان شرکت انجام بگیرید. هزینه نصب نیز با توجه به نوع درب و مدت زمان ارائه خدمات محاسبه می‌گردد.

برخی از مدل های قفل دیجیتال (قفل‌های بدون دستگیره) را می‌توان همراه با قفل‌های مکانیکی بر روی درب ورودی ساختمان نصب نمود. اما پیشنهاد می‌گردد جهت زیبایی و امنیت بیشتر، حتی الامکان قفل الکترونیکی جایگزین قفل مکانیکی بر روی درب ورودی گردد.

نصب قفل الکترونیکی بر روی تمامی درب ها

سوالات متداول نصب قفل دیجیتال

  1. قفل دیجیتال چیست؟
    قفل دیجیتال به قفلی می گویند که کلید ندارد و صرفا با رمز عبور، کارت و یا اثر انگشت باز می شود. البته سازنده برای بعضی از قفل های دیجیتال، کلید در نظر گرفته تا در صورت فراموشی رمز و گم شدن کارت و یا تمام شدن شارژ باتری بتوان آن را باز کرد.
  2. قفل های دیجیتال را چگونه نصب می کنند؟
    بعد از خرید، برای نصب قفل دیجیتال ابتدا دربی که قرار است قفل بر روی آن نصب شود را سوراخ می کنند، سپس تنظیمات قفل را انجام داده و قفل را اجرا می نمایند.
  3. نکات لازم در زمان نصب قفل دیجیتال چیست؟
    بر ای ذکر نکته اول می توان گفت که هزینه ی نصب قفل های دیجیتال، هزینه ای ثابت است و عاملی برای تغییر دادن آن وجود ندارد. نکته دوم اینکه بهترین افراد برای نصب قفل های دیجیتال نصاب های همان شرکتی است که از آن قفل دیجیتال می خرید.
5/5 - (1 امتیاز)