بسیاری از افراد زمانی که از خانه خارج می شوند نگران امنیت خانه خود هستند و استرس های فراوانی را می گیند که آیا خانه خود را قفل کرده است یا نه. اگر از قفل های الکترونیکی استفاده می کنند نباید دیگر استرس و نگرانی داشته باشند. در ادامه برای شما منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ را شرح می دهیم.

قفل الکترونیکی چه منابع تغذیه ای دارند؟

  1. زمانی که شما اسم قفل الکترونی را می شنوید، فکر می کنید که آن ها باید به برق وصل باشند این در صورتی است که این نوع قفل ها با باتری های قلمی کار می کنند و به سیم کشی احتیاجی ندارند، می توان گفت که قفل های الکترونیکی انرژی زیادی را مصرف نمی کنند و هنگام نصب به سیم کشی های داخلی نیازی نیست.
  2. به دلیل این که انرژی آن ها به وسیله باتری های قلمی تامین می شود، شما باید باتری آن را چند ماه یک بار باتری آن را جا به جا کنید. در معرفی منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ باید به این اشاره کنیم که یکی از باتری هایی که می توانید در این قفل استفاده کنید آن باتری های لیتیومی است که آن ها مثل باتری های گوشی قابل شارژ است.
  3. این قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که در زمانی که باتری آن ها رو به اتمام است؛ می توانند به شما هشدار بدهند. ممکن است شما فراموش کنید که باتری را تعویض کنید، در این زمان درب به شکل خودکار قفل می شود و شما می توانید از کلید یدکی قفل الکترونیکی استفاده کنید. در این زمان افرادی که ناشناس هستتند نمی توانند وارد خانه شوند.
نحوه استفاده از باتری های قلمی

نحوه استفاده از باتری های قلمی

چه نیرویی برای کار کردن قفل های الکترونیکی لازم است؟

قفل های الکترونیکی برای کار کردن به نیرویی لازم دارند که در معرفی منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ به آن اشاره می کنیم.

این نیرو توسط باتری های AA که قلمی هستند تامین می شود، گاهی در زمانی که شارژ باتری تمام می شود شما باید باتری جدیدی را خریداری کنید، گاهی شما می توانید این مشکل تمام شدن شارژ باتری را برای همیشه از بین ببرید.

در این زمان شما می توانید باتری قابل شارژی را خریداری کنید و ببینید که منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ هر زمانی که تمام شد آن را شارژکرده و دوباره از آن استفاده کنید.

به دلیل این که اکثر باتری هایی که تولید می شوند به صورت غیر شارژی هستند و قیمت این باتری ها بالا نیست و ظرفیت آن ها 4 برابر باتری های قدیمی است. شما می توانید 500 بار از باتری که تعویض می کنید استفاده کنید.

نحوه استفاده از باتری های قلمی

یکی از مواردی که می توان در منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ به آن اشاره کرد، باتری هایی است که درقفل الکترونیکی استفاده می شود. این باتری ها در دستگاه های الکترونیک مثل ریموت ها، تغذیه قفل ها و …. استفاده می شود.

این باتری ها هم به صورت شارژی و هم به صورت غیر شارژی کار می کنند. بهتر است در وسایلی که می خواهید به مدت طولانی از آن ها استفاده کنید از باتری های قلمی که یکبار مصرف و یا غیر قابل شارژ هستند استفاده کنید.

منبع تغذیه قفل الکترونیکی

منبع تغذیه قفل الکترونیکی

انواع باتری های قلمی شارژی

باتری های قلمی انواع مختلفی دارند که می توانند شارژ شوند که در ادامه توضیح منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ به آن ها اشاره می کنیم.

  • باتری هایی نیکل – کادمیم
  • هیدرید فلز – نیکل
  • نیکل – روی
  • یون – لیتیوم
  • لیتیوم – یون

بهترین برند برای باتری های قلمی

مارک و برند های مختلفی برای باتری های قلمی وجود داد اما بهترین آن ها را باید در منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ به آن توجه کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • دوراسل که تولید آن در آمریکا است.
  • باتری قلمی گیگاسل
  • برند وارتا که در آلمان تولید می شود.
  • باتری های قلمی فرانسوی کملیون
  • هولدینگ انرجایزر که در ایالت میزوری آمریکا تولید می شود.
  • بتری قلمی سونی که در کشور ژاپن و در شهر میناتو توکیو قرار دارد.
  • سیلیکون پاور باتری قلمی که در تایوان به تولید می رسد.
  • پاناسونیک باتری قلمی که در ژاپن تولید می شود.
  • باتری شیائومی قلمی که در پکن تولید می شود.

استفاده از باتری‌های مجاز و کم مصرف

توجه نمایید که باید حتما از باتری‌های استاندارد و مجاز موجود در بازار مانند Bexel، Energizer یا Zetking استفاده نمایید. در غیر این صورت باتری شما در مدت زمان کوتاهی از کار می‌افتاد و باعث خرابی مدارهای قفل و اخلال در عملکرد مناسب آن می‌گردد.

خلاصه مطلب

زمانی که می خواهید قفلی را خریداری کنید باید بدانید که منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟ تا مشکلاتی از قبیل تمام شدن شارژ برایتان پیش نیاید. در این مقاله ما برندهایی را که برای این قفل ها مناسب هستند را شرح داده ایم.

سوالات متداول منبع تغذیه قفل الکترونیکی چیست؟

  1. بهترین برند برای باتری های قابل شارژ کدام اند؟
    همانطور که می دانید هم باتری های قابل شارژ و هم باتری های غیر قابل شارژ برای قفل های الکترونیکی وجود دارد و برند های مناسب برای باتری های قابل شارژ اعمم از باتری های دوراسل، باتری اورمکس، باتری گیگاسل، باتری شیائومی، باتری کمیلون و … اشاره کرد.
  2. باتری های قلمی به چه صورت هستند؟
    این باتری ها در دستگاه های الکترونیک مثل ریموت ها، تغذیه قفل ها و …. استفاده می شود. این باتری ها هم به صورت شارژی و هم به صورت غیر شارژی کار می کنند. بهتر است در وسایلی که می خواهید به مدت طولانی از آن ها استفاده کنید از باتری های قلمی که یکبار مصرف و یا غیر قابل شارژ هستند استفاده کنید.
  3. باتری های قلمی شارژی چه انواعی دارند؟
    باتری های قلمی انواع مختلفی دارند که می توانند شارژ شوند که شامل باتری هایی نیکل – کادمیم، باتری هیدرید فلز – نیکل، باتری نیکل – روی، باتری یون – لیتیوم، باتری شارژی لیتیوم – یون است.
امتیازدهی