قفل کارتی RFID نوعی قفل الکترونیکی می‌باشد که بر اساس شناسایی فرکانس رادیویی کارت می‌توان به آن دسترسی یافت و درب را باز نمود. این نوع قفل‌ها دارای مزایای بسیار از جمله افزایش امنیت و راحتی مهمانان و کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگه‌داری قفل هتلی می‌باشند. با نصب قفل کارتی RFID بر روی اتاق‌های هتل، بدون نیاز به کلید و تنها با استفاده از کارت‌های قابل حمل می‌توان درب را باز نمود. این نوع کارت‌ها می‌تواند از نوع کارت شناسایی و یا اعتباری باشد.

به این ترتیب با حداقل زمان ممکن می‌توان کار پذیرش مهمانان را تنها با یک عدد کارت با امکان دسترسی به بخش‌های مختلف هتل انجام داد. امروزه اکثر هتل‌‎های بزرگ مانند هتل هیلتون از قفل کارتی RFID برای محافظت از اتاق‌ها و راحتی مهمانان استفاده می‌نمایند. اگر تمایل به استفاده از این نوع قفل‌ها برای هتل‌های خود دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

قفل کارتی چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد این نوع قفل‌ها بر پایه شناسایی فرکانس رادیویی کارت‌های RFID توسط قفل عمل می‌کنند. با ارسال سیگنال‌های منحصر به‌فرد توسط کارت RFID در یک فاصله مشخص و دریافت آن توسط قفل کارتی RFID، پس از احراز هویت کارت، درب باز می‌گردد. تمامی این مراحل در کسری از ثانیه رخ می‌دهد. در صورتی که کارت اشتباه به صورت مکرر به قفل شناسایی شود، مدار قفل کارتی RFID از کار افتاده و آلارم هشدار آن به صدا در می‌آید.

ضرورت استفاده از قفل کارتی RFID در هتل ها

ویژگی‌های قفل کارتی RFID

قفل کارتی RFID دارای ویژگی‌های منحصر به فردی برای استفاده در هتل‌ها و اماکن پر رفت و آمد می‌باشد که بسیاری از هتل‌داران ترجیح می‌دهند از این نوع قفل‌ها برای محافظت از اتاق‌ها استفاده نمایند. هرگز فراموش نکنید که احترام به مشتری و حفظ امنیت و راحتی مهمانان باعث رونق کسب و کار و شهرت هتل شما می‌گردد.

– افزایش امنیت هتل‌ها

یکی از مسائلی که باعث افزایش امنیت اتاق‌ها پس از نصب قفل کارتی RFID می‌شود، عدم استفاده از کلیدهای مکانیکی می‌باشد. با استفاده از این نوع قفل‌ها، بسیاری از مشکلات استفاده از کلیدها برای همیشه از بین می‌رود. هر شخصی به راحتی می‌تواند کلیدهای مکانیکی را کپی نماید اما کارت‌های RFID تقریبا غیر قابل هک بوده و در صورت گم شدن و یا سرقت آن، به راحتی و بدون نیاز به فرد متخصص می‌توان کارت مفقود شده را از سیستم قفل حذف و کارت جدید را به آن معرفی نمود.

یکی دیگر از ویژگی‌های قفل کارتی RFID، سیستم‌های امنیتی و آلارم‌های هشدار آن می‌باشد. در صورت اعمال نیروی غیرمجاز به درب یا قفل و یا اقدام به ورود غیرمجاز، آلارم هشدار قفل به صدا در آمده و به خدمه هتل و حتی مهمانان هشدار می‌دهد.

– دسترسی راحت و آسان

پس از یک سفر طولانی، تنها انتظار مهمانان از هتل‌ها، دسترسی سریع به اتاق‌ها و انجام پذیرش جهت استراحت می‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. گاهی اوقات مراحل پذیرش آنقدر خسته کننده است (به‌ ویژه در هتل‌های بزرگ که برای دسترسی به هر بخش باید مراحل مربوط به آن انجام گیرد) که باعث نارضایتی مهمانان می‌گردد. همچنین گاهی استفاده از کلیدها برای باز نمودن درب به دلیل خستگی زیاد، می‌تواند آزاردهنده باشد. قفل کارتی RFID این مشکل را کاملا برطرف نموده است.

شما تنها با استفاده از یک کارت می‌توانید به تمام بخش‌های هتل دسترسی یابید. در واقع از این کارت‌ها به‌عنوان کارت شناسایی برای دسترسی به سالن بدنسازی، پارکینگ و …، کارت اعتباری برای خرید از اماکن تجاری هتل و حتی مجوز برای دسترسی به اتاق‌ها، می‌توان استفاده کرد.

ضرورت استفاده از قفل کارتی RFID در هتل ها

– کنترل از راه دور قفل کارتی RFID

با استفاده از فناوری‌های بلوتوثی و اینترنتی و نیز سیستم‌های کنترل ورود و خروج می‌توان هر لحظه از وضعیت اتاق‌ها مطلع شد. این ویژگی مزایای بسیار زیادی دارد. به‌عنوان مثال برای مهمانان VIP  و همیشگی هتل، می‌توان امکان دسترسی به اتاق‌ها توسط تلفن همراه را فراهم نمود. به این ترتیب مهمانان پس از رزرو اتاق و فعال شدن نرم افزار هوشمند دسترسی به اتاق روی تلفن همراه خود توسط هتل، به راحتی می‌توانند از راه دور درب اتاق و نیز ورود و خروج به آن را کنترل و مدیریت نمایند.

ضرورت استفاده از قفل کارتی RFID در هتل ها

بنابراین امور مربوط به پذیرش کاملا حذف می‌گردد. همچنین صاحبان هتل‌ها می‌توانند با کنترل ورود و خروج اتاق‌ها، از وضعیت اتاق‌ها و رفت و آمد کارمندان و خدمه خود به داخل اتاق‌ها، کاملا مطلع شوند. از نظر امنیتی نیز در صورت ورود غیرمجاز به اتاق، پیام هشدار به تلفن همراه شما و یا سیستم مرکزی کنترل ورود و خروج هتل ارسال می‌گردد.

مشتریان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های دیجیتال می‌توانید پیج اینستاگرام کارن را دیدن نمایید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی