با توجه به افزایش تعداد تولیدکنندگان قفل دیجیتال در سراسر جهان و رقابت نزدیک و پایاپای آن‌ها، هر یک از این شرکت‌ها روز به روز در حال به‌روزرسانی محصولات خود و افزودن ویژگی‌های منحصر به فرد به آن‌ها می‌باشند تا با افزایش راحتی و امنیت کاربران و جلب رضایت آن‌ها، خود را به‌عنوان برترین برند در صنعت قفل معرفی نمایند. یکی از این ویژگی‌ها که چند سالی است از طرف تولیدکنندگان و خریداران قفل‌های دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از دستگیره‌های PUSH-PULL می‌باشد.

دستگیره PUSH-PULL یا دستگیره خلبانی، نسل جدیدی از دستگیره‌های قفل است که جهت حرکت و مکانیزم آن‌ها نسبت به دستگیره‌های معمولی متفاوت می‌باشد. حرکت دستگیره‌های PUSH-PULL به صورت فشاری و کششی می‌باشد که علاوه بر راحتی در رفت و آمد، افزایش امنیت درب ورودی را نیز به‌دنبال دارد. برای آشنایی بیشتر با نسل جدید قفل‌های دیجیتال یا دستگیره PUSH-PULL، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه عملکرد دستگیره‌های معمولی و PULL-PUSH

در قفل‌های دیجیتال با دستگیره معمولی، جهت باز نمودن درب، ابتدا باید دستگیره را به سمت پایین حرکت و سپس درب را به سمت جلو هل دهیم. انجام یک مرحله به تنهایی نمی‌تواند موجب باز شدن درب ورودی گردد. این نوع قفل‌ها با دستگیره‌های معمولی به مرور مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورند که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

اولین مشکل ایجاد شده توسط دستگیره‌های معمولی را با یک مثال برای شما بازگو می‌کنیم. فرض کنید از یک خرید خسته کننده با دستانی پر از خرید به خانه برگشته‌اید. اولین مشکلی که با آن مواجه می‌شوید باز کردن درب با دستانی پر می‌باشد که زمان و انرژی بسیاری از شما خواهد گرفت.

همچنین به مرور و به دلیل استفاده روزانه از دستگیره‌های معمولی و قرار گرفتن نیروی زیاد بر روی آن‌ها، قطعات داخلی و نگهدارنده دستگیره مانند فنر و پین دور دستگیره می‌شکند و شما را وادار به تعویض آن‌ها می‌نماید. این امر باعث می‌شود هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری این نوع قفل‌ها به مرور زمان افزایش یابد.

این در حالی است که هیچ‌کدام از مشکلات ذکر شده در بالا، برای قفل‌هایی با دستگیره PUSH-PULL رخ نمی‌دهد. نوع حرکت این نوع دستگیره‌ها باعث می‌شود تا کم‌ترین آسیب به قطعات داخلی دستگیره وارد شود. همچنین تنها با هل دادن دستگیره و درب به صورت هم‌زمان و تنها با انجام یک مرحله می‌توان درب را باز نمود. این کار را می‌توانید با هر جای بدن انجام دهید. بنابراین نگران باز نمودن درب با دستانی پر از خرید نباشید. از این به بعد باز نمودن درب برای شما کار بسیار آسانی خواهد بود.

 

 

مقایسه عملکرد برندهای قفل‌های PULL-PUSH در ایران

پس از آشنایی کامل با مکانیزم دستگیره‌های PUSH-PULL، حالا نوبت معرفی برندهای پرفروش قفل دیجیتال با دستگیره PUSH-PULL و مقایسه آن‌ها با هم رسیده است. در ادامه این مقاله هر یک از این نوع قفل‌ها را از لحاظ عملکرد، حرکت دستگیره‌ها و مسائل امنیتی با هم مقایسه خواهیم نمود.

قفل‌های دیجیتال PULL-PUSH سامسونگ

به جرأت می‌توان گفت، شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قفل دیجیتال با دستگیره PUSH-PULL می‌باشد. مدل‌های مختلف PUSH-PULL این برند کره‌ای را می‌توان با توجه به نوع حرکت دستگیره‌ها و مکانیزم به‌کار رفته در قفل به دو دسته اصلی تقسیم نمود:

  • قفل‌های دیجیتال PUSH-PULL کره‌ای
  • قفل‌های دیجیتال PUSH-PULL صادراتی و سفارشی

البته لازم به ذکر است که تمام مدل‌های PUSH-PULL سامسونگ در خارج از کشور کره جنوبی تولید می‌شود. قفل‌های PUSH-PULL برای مصرف داخلی کشور کره جنوبی در فیلیپین و قفل‌های PULL-PUSH سفارشی سایر کشورها مانند ایران در ویتنام و چین تولید می‌گردد.

شرکت سامسونگ قفل‌های PULL-PUSH مردم کشور خود را مطابق با استاندارد باز و بسته شدن درب در کشور کره جنوبی طراحی نموده است. تغییر دادن این حالت بسیار کار دشواری می‌باشد که انجام آن نیاز به افراد متخصص دارد.

 

قفل دیجیتال PULL-PUSH

 

این در حالی است که حرکت دستگیره‌های PUSH-PULL در مدل‌های صادراتی این برند کره‌ای به صورت سفارشی می‌باشد. به‌عبارت دیگر شرکت سامسونگ تفاوت باز و بسته شدن درب در نقاط مختلف جهان را در طراحی این نوع قفل در نظر می‌گیرد. به‌عنوان مثال در ایران با هل دادن دستگیره خارجی یا کشیدن دستگیره داخلی درب به راحتی باز می‌گردد.

 

قفل دیجیتال PULL-PUSH

 

دستگیره PUSH-PULL مدل‌های مختلف سامسونگ علاوه بر فراهم نمودن راحتی در رفت و آمد برای کاربران، دارای ویژگی‌های امنیتی می‌باشد که از آن در برابر تهدیدات خارجی محافظت می‌نماید:

حالت مسافرت (Away Mode):

با فعال کردن این مکانیزم در هنگام خروج از منزل یا رفتن به یک مسافرت طولانی، دستگیره داخل قفل می‌شود و به عبارت دیگر از کار می‌افتد. به این ترتیب سارقان نمی‌توانند با سوراخ کردن درب، وارد نمودن یک میله از بیرون و فشار آوردن به دستگیره داخلی، درب را باز نمایند. البته با کمی تلاش و فشار آوردن نیروی بسیار زیاد دستگیره داخلی به حرکت در می‌آید اما شرکت سامسونگ برای این موضوع نیز راه حل امنیتی در نظر گرفته است. در این حالت آلارم هشدار سرقت با صدای بسیار بلندی به صدا در می‌آید.

 

قفل دیجیتال PULL-PUSH

 

قفل کودک:

با فعال کردن این سیستم از داخل منزل، دستگیره داخلی از کار می‌افتد. البته لازم به ذکر است که معمولا قفل‌های دیجیتال سامسونگ با دستگیره معمولی به این مکانیزم مجهز می‌باشند و تنها مدل SHP-DP620 دارای قفل کودک است. قفل کودک معمولا جهت جلوگیری از خروج کودکان و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صورت تنها ماندن فرزندتان در خانه نیز از این سیستم می‌توان برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس با روش ذکر شده، استفاده نمود.

 

دستگیره امنیتی قفل کودک

 

از پرفروش‌ترین مدل‌های PULL-PUSH سامسونگ می‌توان به SHP-DP728, SHP-DP920 و SHP-DP950 اشاره کرد.

قفل‌های دیجیتال PULL-PUSH گیت من

یکی دیگر از پیشتازان قفل‌های دیجیتال PULL-PUSH در ایران، برند گیت‌من می‌باشد. این نوع قفل‌ها از امنیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. تمام مدل‌های قفل دیجیتال PULL-PUSH گیت من دارای قفل کودک می‌باشند که از کودکان دلبند شما در برابر تهدیدات خارجی محافظت می‌نمایند.

از مدل‌های PULL-PUSH این برند می‌توان به WB200 و A330 اشاره نمود.

 

 

قفل‌های دیجیتال PULL-PUSH یال

این برند سوئدی مانند همتای خود یعنی گیت‌من به عنوان زیر مجموعه گروه بین المللی اسا ابلوی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قفل‌های PULL-PUSH به حساب می‌آید. محصولات PULL-PUSH این برند نیز برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت شما و اعضای خانواده‌تان دارای قفل کودک می‌باشند.

از مدل‌های PULL-PUSH این برند می‌توان به YMG40 و VULCAN-F اشاره نمود.

 

دستگیره هوشمند یال

 

قفل‌های دیجیتال PULL-PUSH یوکا

مدل‌های مختلف قفل دیجیتال PULL-PUSH این برند مانند LEO ،Nova Pro و LEO Pro، هیچ‌کدام از حالت‌های امنیتی بالا برای برندهای نام آشنای ذکر شده را ندارد. به این ترتیب سارقان به راحتی می‌توانند با ایجاد یک سوراخ بر روی درب و با استفاده از یک میله و فشار به دستگیره داخلی آن، درب ورودی را باز کنند. همچنین فرزندتان بدون توجه شما می‌تواند از داخل درب را باز کند که این امر می‌تواند تهدیدات خارجی بسیاری را برای او به دنبال داشته باشد.

 

قفل دیجیتال پول و پوش

در صورتی که قصد خرید قفل دیجیتال PULL-PUSH را دارید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

پیج اینستاگرام کارن را دنبال نمایید و از اخبار روز قفل‌های هوشمند اطلاع پیدا کنید.

 

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی