به نظر شما قفل الکترونیکی کارتی یا رمزی، کدام بهتر است؟ قفل دیجیتال یا همان قفل الکترونیکی و یا دستگیره هوشمند که امروزه رقیب سرسخت قفل مکانیکی محسوب می‌شود دارای دسترسی‌های (access solutions) گوناگون برای باز کردن است. از جمله این دسترسی‌ها می‌توان به رمز، کارت، اثر انگشت، اپلیکیشن و کلید مکانیکی اشاره کرد. گاهی اوقات این محصول بر اساس نوع دسترسی که دارد نامگذاری می شود. به طور مثال قفلی که با رمز باز می‌شود به نام قفل رمزی و قفلی که با کارت باز می‌شود به نام قفل کارتی شناخته می‌شود.

در بیشتر قفل‌ها بیش از یک نوع از این راه‌های دسترسی برای باز کردن قفل وجود دارد و به قفل‌هایی که از چهار و یا هر پنج نوع دسترسی برخوردار باشند، قفل دیجیتال فول آپشن می‌گوییم. هر کدام از این دسترسی‌ها مزایا و معایبی دارد که در این‌جا به آن‌ها می‌پردازیم. همچنین چندین مدل با کیفیت قفل دیجیتال با دسترسی‌های متنوع به شما معرفی خواهیم کرد، با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

مقایسه قفل کارتی و رمزی

انواع دسترسی رمز و کارت برای باز کردن قفل دیجیتال هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند به طور مثال از مزایای قفل رمزی این است که همواره یک کد به خاطر می‌سپارید و دیگر نیازی به حمل کارت ندارید و به دنبال آن مشکلات ناشی از گم کردن کارت را ندارید. همچنین زمانی که با کلی خرید به خانه می‌رسید دیگری نیازی به پیدا کردن کارت در کیف یا جیب خود نیستید. در مقابل اگر فردی پر مشغله هستید و به هر دلیلی ممکن است رمز را فراموش کنید، دسترسی کارت گزینه مناسب‌تری برایتان است.

معمولاً بسته به انواع مدل‌های قفل دیجیتال تعداد رمز و کارت متفاوتی برای کاربران قابل تعریف است. به خاطر داشته باشید معمولاً در زمان خرید قفل دو عدد کارت به شما داده می‌شود و به ازای خرید هر کارت اضافی هزینه‌ای حدوداً 6 دلاری می‌بایست بپردازید. کارت‌های RFID انواع گوناگون دارد که شامل کارت‌های معمولی شبیه به کارت مترو، KEY TAG که کارتی کوچک و قابل اتصال به جاسوئیچی است و کارت‌های برچسبی که قابلیت چسبیدن پشت گوشی موبایل را دارد و نگرانی شما بابت گم کردن کارت را از بین می‌برد.

قفل-کارتی

 

انواع رمز در مدل‌های مختلف قفل دیجیتال

در برخی از مدل‌های قفل هوشمند قابلیت تعریف تعداد رمز بالا برای کاربران وجود دارد. به‌عنوان مثال در مدل P231 از برند روک می‌توانید تا 299 رمز تعریف کنید که البته 9 تا از آن رمز ادمین هستند. همچنین می‌توانید یک سری از دسترسی‌ها را کارت و یا اثر انگشت تعریف کنید. رمز ادمین رمزی است که امکان تنظیمات را به کاربر می‌دهد. این مدل کلیه امکانات قفل دیجیتال و حتی چشمی الکترونیکی هم در خود دارد و از مزایای این مدل داشتن امکانات به صورت یک جاست و نه به‌صورت اختیاری، که لازم باشد برای هر آپشن تجهیزات جداگانه‌ای تهیه و روی قفل نصب کنید. به طور مثال امکاناتی مثل اتصال به آیفون، داشتن ریموت و گزارش‌گیری دقیق را داراست.

مدل دیگر می‌توان به 4109 پلاس از برند ایتالیایی یال اشاره کرد که بسیار محکم و با کیفیت است. در این مدل امکان تعریف تا 30 عدد رمز وجود دارد و همچنین قابلیت تعریف رمز یک‌بار مصرف را دارد که مناسب استفاده برای یک بار ورود است. مثلاً نظافتچی روزهای سه شنبه به خانه شما می‌آید می‌توانید برای همان یک‌بار ورود به او رمز بدهید که برای استفاده بعدی به طور خودکار غیر فعال می‌شود.

قفل-رمزی

 

دسترسی دوبل امنیتی

برای باز کردن قفل دیجیتال روی بعضی از مدل‌ها امکان دسترسی دوبل امنیتی وجود دارد. به صورتی که برای باز کردن قفل هوشمند به طور هم‌زمان کارت و رمز یا اثر انگشت و رمز نیاز است. این آپشن امنیت بیشتری برای باز کردن قفل هوشمند به شما می‌دهد. از مدل‌هایی که این امکان را دارد مدل DR719 سامسونگ است که از جمله قفل‌های فول آپشن است. این مدل دارای قابلیت نمایش تصادفی اعداد برای وارد کردن رمز است؛ به طوری‌که در زمان ورود رمز توسط کاربر اگر به هر دلیلی جای انگشتش روی صفحه LED قفل بماند نفر بعدی با نمایش صفحه اعداد با ترتیب متفاوت نتواند همان رمز را را از روی جای انگشتان حدس بزند.

قابلیت دیگری که باعث ورود امن رمز کاربر می‌شود، در مدل یال 4109 پلاس وجود دارد؛ نام این قابلیت سیستم تابع خیالی است. با این آپشن در زمان ورود رمز می‌توانید تعدادی رقم قبل و یا بعد از رمز ورودتان وارد کنید تا کسی متوجه رمز اصلی شما نشود.

قفل-کارتی

 

فعال و یا غیر فعال کردن رمز و کارت

برای قفل دیجیتال در موقعیت‌هایی نیاز است که رمز و یا کارت جدید تعریف کنید که این کار به راحتی توسط کاربر ادمین قابل تعریف است، تنها کافی ‌است کلیه رمزها را از اول جدید تعریف کند. همچنین در صورتی‌که یک کاربر رمز خود را فراموش کند و یا به هر دلیلی کارتش را گم کند با تعریف مجدد رمزها و کارت‌ها، آن رمز فراموش شده و یا کارت مفقودی هم از حافظه سیستم حذف می‌شود.

خرید قفل دیجیتال رمزی و کارتی از برندهای معتبر

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه واردات و فروش قفل دیجیتال شرکت کارن است که طیف وسیعی از مدل‌ها و برندهای با کیفیت از جمله برند یال ایتالیا، روک (ROOK)، گیت من (GATEMAN)، سامسونگ و سایر برندها را دارد. این شرکت نیروی فنی و فروش متخصصی دارد که پشتیبانی 24 ساعته به شما عزیزان ارائه می‌دهند. همچنین شرکت کارن روی کلیه محصولات خود یک سال ضمانت تعمیر و تعویض قطعات می دهد و تا 15 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

برای کسب اطلاع از اخبار روز دنیای قفل دیجیتال اینستاگرام کارن را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی