بدون شک پیشرفت تکنولوژی‌های جدید و فوق مدرن تأثیر چشمگیری در راستای تضمین امنیت و آرامش در جامعه داشته‌اند و در حال حاضر نتایج جالبی در این زمینه در دسترس عموم می‌باشد. یکی از آن‌ها قفل الکترونیکی یا هوشمند است. ابزاری که همه افراد جامعه کم‌وبیش با آن سرکار دارند، اما در حال حاضر این قفل‌ها نوآوری‌های جدیدی با معیارهای امنیتی بسیار بالا ارائه و روانه بازار کرده‌اند. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین آن‌ها یعنی «سیستم ورودی دوبل قفل الکترونیکی» پرداخته خواهد شد.

برای پاسخ به این سوال که ورودی دوبل قفل الکترونیکی چیست؟ ابتدا باید با سیستم‌های امنیتی قفل در هنگام ورود آشنا شوید. اکثر مدل‌های قفل الکترونیکی دارای سیستم‌های امنیتی منحصر به فردی می‌باشند که از دسترسی غیرمجاز افراد ناشناس و سارقان به درب ورودی ساختمان جلوگیری می‌نماید. از جمله سیستم‌هایی که برای دسترسی امن به درب ورودی در این نوع قفل‌ها در نظر گرفته شده است می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مکانیزم کد تصادفی
  • مکانیزم کد خیالی
  • سیستم ورودی دوبل رمز و کارت
  • سیستم ورودی دوبل رمز و اثر انگشت

ورودی دوبل رمز و کارت در قفل الکترونیکی

با فعال کردن سیستم ورودی دوبل کارت و رمز در قفل های الکترونیکی کارتی، برای ورود علاوه بر وارد کردن رمز باید کارت را نیز شناسایی کرد. در غیر این صورت درب را به هیچ عنوان نمی‌توان باز نمود. این‌کار به امنیت بیشتر منزل شما مشتریان عزیز کمک می‌نماید.

بازکردن درب توسط رمز

ورودی دوبل رمز و اثر انگشت در قفل الکترونیکی

با فعال کردن سیستم مکانیزم دسترسی دوبل اثر انگشت و رمز در قفل‌های اثر انگشتی، برای ورود علاوه بر وارد کردن رمز باید اثر انگشت را نیز شناسایی کرد. در غیر این صورت آلارم هشدار قفل به صدا در می‌آید و سیستم الکترونیکی قفل نیز برای دقایقی از کار می‌افتد.

سیستم ورودی دوبل اثر انگشت و رمز در قفل الکترونیکی

در ادامه به برخی از برندهایی که از آپشن ورودی دوبل برخوردار هستند، اشاره می‌شود:

قفل الکترونیکی سامسونگ

اکثر مدل‌‎های سامسونگ این قابلیت را دارند که برای ورود به دو فاکتور رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت به‌طور هم‌زمان نیاز باشد، البته این مورد آپشن است و می‌توان آن را غیرفعال کرد.

  • سامسونگ مدل DP930
  • سامسونگ مدل DP808
  • سامسونگ مدل DP728
  • سامسونگ مدل DS700
  • سامسونگ مدل DP950
  • سامسونگ مدل DP609

قفل دیجیتال سامسونگ DP950

قفل الکترونیکی یال

برخی از مدل‌‎های قفل الکترومکانیکی یال، این قابلیت را دارند که برای ورود به دو فاکتور رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت به‌طور هم‌زمان نیاز داشته باشد، لازم به ذکر است که شما می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

  • قفل دیجیتال یال YDM4109
  • قفل دیجیتال یال YDM3168

قفل الکترومکانیکی گیت من

بعضی از مدل‌‎های گیت من مجهز به سیستم ورودی دوبل هستند که برای ورود به دو فاکتور رمز و کارت به‌طور هم‌زمان نیاز باشد. این قابلیت را می‌توان به راحتی غیرفعال کرد.

  • قفل درب رمزی و اثر انگشتی گیت من مدل F-300 FH
  • قفل درب رمزی و اثر انگشتی گیت من مدل F50

 

نکات مهم هنگام استفاده از مکانیزم ورودی دوبل

  • هنگام استفاده از مکانیزم ورودی دوبل قفل الکترونیکی، دقت نمایید که فراموشی یکی از پارامترها باعث از دست رفتن قفل می‌شود. به همین دلیل در برخی از مدل‌ها که دارای کلید مکانیکی می‌باشند، توصیه می‌شود کلید، بیرون از منزل و در جای امن نگه‌داری شود تا در صورت فراموشی رمز یا از دست رفتن کارت به‌توان درب ورودی را بدون آسیب رساندن و تخریب قفل، باز نمود.
  • اگرچه استفاده از این مکانیزم باعث افزایش امنیت درب ورودی می‌گردد اما پیشنهاد می‌گردد از دیگر ویژگی‌های امنیتی این نوع قفل‌ها برای محافظت از درب ورودی استفاده شود. زیرا استفاده از ورودی دوبل برای اقشاری مانند کودکان و افراد سالمند کمی دشوار می‌باشد و ریسک از دست رفتن قفل را افزایش می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری

انتخاب این مقاله، نشان می‌دهد که به احتمال خیلی قوی شما دوست عزیز به دنبال خرید قفلی با بهترین آپشن‌ها و با قیمت مناسب هستید. به همین خاطر این پژوهش تلاش داشت بر اساس چارچوب علمی، همراه با تجربه، یکی از مهم‌ترین آپشن‌های قفل الکترونیکی «سیستم ورودی دوبل» را بررسی کند. بر اساس این تجربه، به شما پیشنهاد می‌شود، اگر به دنبال قفلی الکترومکانیکی یا بهترین قفل هستید که امنیت و آرامش شما را تضمین نماید، حتماً قفلی را انتخاب کنید که آپشن‌های متفاوت از جمله ورودی دوبل داشته باشد. در واقع هدف این مقاله این نبود که همه آپشن‌های بهترین قفل الکترومکانیکی را یک‌به‌یک به‌صورت جامع و کامل احصا کند. بلکه هدف آن فقط شناسایی یکی از بهترین آپشن‌های این قفل‌ها بود.

در صورتی که تمایل دارید از دیگر ویژگی‌ها و مزیت‌های بهترین قفل الکترونیکی آشنا شوید، کافی است با شرکت کارن تماس حاصل نمائید. لازم به ذکر است خدمات‌رسانی این شرکت به‌صورت 24 ساعته می‌باشد.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی