شاید فکر کنید سنسور درب و پنجره یک بخش اضافی برای منزل محسوب می شود اما خانه های مدرن نیازمند راه حل های امنیتی مدرن هستند. به طور کلی قفل و کلید ساده برای حفظ امنیت خانه کفایت نمی کند. اما چه خوب است در خصوص عملکرد سنسور درب و پنجره اطلاعات کافی داشته باشید. یک سری روش های مبتکرانه در این زمینه وجود دارد که سبب شده تا به طور کلی همه جوانب به شکل درست بررسی شود.

سنسور درب و پنجره به زبانی ساده

درب و پنجره به طور کلی دارای عملکرد مشابهی هستند. سنسور درب و پنجره نیز به صورت مشابه اجرا می شود. سنسورهای تماسی دارای سیستم اجرایی مخصوصی هستند. زمانی که کسی درب یا پنجره ای را بدون اجازه باز کند، سنسورها تحریک می شوند. دو نوع سنسور برای هشدار وجود دارد. سنسور اول برای باز نگه داشتن درب است. در واقع زمانی که فردی درب را برای مدت زمان مشخصی باز گذاشته است این سنسور فعال می شود. گزینه بعدی سنسور باز کردن درب است. این سنسور زمانی فعال می شود که شخصی درب را به زور باز نگه داشته باشد. بنابراین شرایط کاری سنسورها متفاوت است و بر اساس شرایط محیطی در نظر گرفته می شود.

سنسور درب و پنجره به طور کلی روی سطح و به صورت بی سیم و دارای سیم نصب می شوند. این سنسورها به صورت توکار بی سیم و توکار و باسیم هستند. سنسورهای نصب شده روی سطح برای قاب های بیرونی پنجره اجرا می شوند و شرایط مشاهده دارند. سنسورهای توکار به واسطه پنهان شدن در داخل پنجره قابل دیدن نیستند. این روند سبب می شود که امنیت بیشتری برای خانه ها ایجاد شود. زمانی که سنسور قابل رویت باشد شرایط از کار افتادن آن به واسطه سارقان وجود دارد. شما با نصب قفل دیجیتال نیز می توانید امنیت را به خانه بیاورید.

سنسور درب و پنجره به زبانی ساده

 

مزایای سنسور درب و پنجره

فکر می کنید هدف از طراحی سنسور درب و پنجره چیست؟ یکی از مهمترین مزایای سنسور درب و پنجره این است که دزدان و جنایتکاران را دور نگه می دارد. در واقع مهمترین هدف از نصب این سنسور ایجاد امنیت است.

گاه نیاز است که شما سالمندان و کودکان را در منزل نگهداری نمایید. در این راستا معمولاً از سنسوری استفاده می شود که از خروج افراد جلوگیری می کند. افراد سالمندی که در منزل هستند با اختلال حواس مواجه هستند. گاه نیز دیده می شود که کودکان بدون هماهنگی از منزل خارج می شوند این موضوع سبب می شوند که جان افراد به خطر بیفتد. نصب سنسور درب و پنجره سبب می شود که جلوی این مشکلات تا حد زیادی گرفته شود. به هر حال داشتن آرامش خاطر مهمترین هدف از طراحی و اجرای سنسور درب و پنجره محسوب می شود. اینطور که مشخص است این سنسورها دارای عملکرد مخصوص به خود دارند و از نظر عملکرد بسیار خاص و درجه یک هستند.

مزایای سنسور درب و پنجره

عملکرد سنسور درب و پنجره به چه صورت است؟

فکر می کنید سنسور درب و پنجره چگونه کار می کند؟ به طور کلی دو قطعه جداگانه برای این سنسورها در نظر گرفته شده است. یک قطعه روی درب یا پنجره نصب شده و قطعه دوم نیز روی قاب درب یا شیشه پنجره نصب می شود. از یک چسب محکم نیز استفاده می شود تا سنسورها در جای خود نگه داشته شوند. اگر بخواهید می توانید سنسورها را به قاب پنجره و یا درب پیچ کنید. اما پیچ کردن معمولاً یک الزام محسوب نمی شود. زمان نصب باید اطمینان حاصل کنید که دو قطعه سنسور دقیقاً در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یعنی نیاز است که سطح تعاملشان به درستی ارزیابی شود.

حسگرها شامل میدان مغناطیسی مخصوصی هستند که برای ردیابی حرکت بین درب یا پنجره و قاب استفاده می شوند. زمانی که قاب ها از هم جداسازی شوند سیگنالی به پنل هشدار ارسال می شود. در گام بعدی پنل وضعیت ارزیابی می شود و شما از فعالیت غیر عادی که در داخل خانه یا محل کار رخ داده است اطلاع پیدا می کنید. در صورتی که احتمال به سرقت وجود داشته باشد سیستم امنیتی خانه به صورت حرفه ای نظارت را آغاز می کند. به این ترتیب سنسور درب و پنجره وارد عمل می شوند.

سنسور درب و پنجره معمولاً نیاز به شبکه اینترنتی دارد و از طریق اپ مخصوص نیز کنترل می شود. این سنسورها به یک سرور مرکزی وصل هستند و می توانند در زمان درست سیگنال هشدار را به سیستم مرکزی ارسال نمایند. سپس نیاز است که آژیر دزدگیر فعال شود. سنسور درب و پنجره شامل قطعه آهنربای دو تکه است و نصب آن نیز به آسانی صورت می گیرد.

این قطعات معمولاً در کنار هم نصب می شوند و می توانند اطلاعات را به درستی منتقل سازند. خاصیت مغناطیسی در این سنسورها سبب می شود که تشخیص سرقت در بهترین شرایط صورت بگیرد.

عملکرد سنسور درب و پنجره به چه صورت است؟

سوالات رایج

ایا از سنسور درب و پنجره برای درب کابینت ها می توان استفاده کرد؟

بله. شرایط این سنسورها به صورتی است که برای درب کابینت ها نیز قابلیت اجرا دارد به طور کلی هر دربی که فکر می کنید نیاز به سنسور است می تواند توسط این ابزار ایمن شود. سنسورها شرایط خاص خود را دارند و برای سیستم تهویه هوشمند نیز استفاده می شوند. فعال سازی سیستم امنیتی هوشمند در صورت باز و بسته شدن درب و پنجره نیز اجرا می شود. به طور کلی این سنسورها می توانند برای وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز اجرا شوند.

آیا قیمت سنسور درب و پنجره گران است؟

در خصوص قیمت سنسور درب و پنجره سوالات زیادی پرسیده شده است. بررسی ها اینطور نشان می دهد که این محصول از نظر قیمت معمولاً تعرفه متفاوتی دارد. دقت کنید که این سنسورها معمولاً می توانند اجرای کاملاً حرفه ای داشته باشند. کافیست نوع سنسور و شرایط اجرایی آن را بلد باشید. سنسورهای درب و پنجره از نظر نوع عملکرد بسیار عالی اجرا شده اند. این سنسورها مجهز به رویکرد خاصی هستند.

بهینه سازی در مصرف انرژی یکی دیگر از مواردی است که برای سنسور درب و پنجره در نظر گرفته می شود. این سنسورها به طور کلی سیستم های سرمایشی و گرمایشی را نیز پوشش می دهند و می توانند برای آپارتمان ها مناسب باشند.

امتیازدهی