در این مقاله با ما همراه باشید تا با ریموت کنترل قفل الکترونیکی یکی از مدرن‌ترین ابزار عصر جدید آشنا شوید.

امروزه ریموت کنترل، تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها شده است. شاید تا دهه‌های قبل وقتی از ریموت کنترل سخن گفته می‌شد، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسید، ریموت کنترل تلویزیون، سیستم‌های صوتی و … بود. اما امروزه درب پارکینگ، خانه و … به این سیستم مدرن مجهز شده‌اند. چراکه استفاده از ریموت راه‌حلی ساده برای کنترل ورود و خروج به شمار می‌رود.

یکی از ابزارهایی که در حال حاضر از این فناوری بهره‌مند شده است، قفل‌ها هستند و تاکنون انواع مختلفی با مجهز شدن به این سیستم روانه بازار شده است. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل تنوع این قفل‌ها آسان، راحتی و حذف مؤلفه دردسرساز کلید و حمل کلید می‌باشد. همچنین این قفل‌ هوشمند علاوه بر این‌که به‌راحتی زندگی کمک می‌کنند، بلکه باعث بالاتر رفتن امنیت خانه و محیط کار می‌شوند که این مسئله باعث افزایش محبوبیت قفل های دارای ریموت کنترل شده است.

ساختار ریموت کنترل قفل الکترونیکی

در ساختار هر ریموت کنترل قفل الکترونیکی یک آی سی موجود است که از آن برای ارسال یک رمز خاص به قفل الکترونیکی استفاده می‌شود که به موجب آن، سیستم می‌تواند مسلح یا غیر مسلح شود. در هر مارک و برندی از این ریموت‌ها یک آی سی خاص وجود دارد که بی‌نهایت کد و رمز دارد بنابراین تکراری بودن آن‌ها معمولاً امکان ناپذیر است.

در اولین نسل ریموت‌ها نوعی ویژگی کدخوانی وجود داشت که به واسطه آن اگر دو تا ریموت در نزدیکی هم قرار می‌گرفتند امکان کپی کردن و خواندن کد ریموت دیگر وجود داشت و از ایمنی بسیار کمی برخوردار بودند. این شد که کارخانه‌های تولید کننده شروع به طراحی و تولید نوعی از ریموت کنترل‌ها کردند که رمز آن‌ها به آسانی خوانده و کپی نشود و این‌گونه ریموت کنترل‌های آنتی کد و آنتی اسکن به بازار آمد.

ریموت کنترل قفل الکترونیکی

چه قفل‌هایی ریموت کنترل دارند؟

تقریباً اکثر مدل‌های قفل هوشمند (دیجیتال) قابلیت شناسایی ریموت کنترل را دارند. می‌توان آن را به قفل شناسایی کرد. البته برای ایجاد ارتباط ریموت با قفل دیجیتال باید کیت را نیز به قفل اضافه کرد در غیر این صورت نمی‌توان آن را به قفل های دیجیتال شناسایی نمود. مهم‌ترین برندهایی که از این مزیت برخوردار هستند، عبارت‌اند از:

قفل دیجیتال سامسونگ

شرکت سامسونگ مدل‌های مختلفی از قفل‌های دیجیتال تولید می‌کند و می‌توان گفت یکی از آپشن‌های مشترک اکثر مدل‌های این برند، تعبیه سیستم ریموت کنترل می‌باشد، در ادامه به چند نمونه از مدل‌های سامسونگ که از این مزیت برخوردار هستند اشاره خواهد شد:

  • قفل دیجیتالی سامسونگ مدل G510، قیمت این قفل حدودا از 60 تا 65 دلار آمریکا بسته به هدایای اضافه شده به آن دارد
  • قفل دیجیتال سامسونگ SHS-H630، قیمت این قفل بین 80 تا 87 دلار آمریکا، البته بستگی به تجهیزات اضافه شدن، مثل کارت، ریموت و … دارد
  • قفل سامسونگ بدون دستگیره مدل SHP-DS700، قیمت این مدل حدوداً از 235 تا240 دلار آمریکا و بستگی به هدایای اضافه شده به آن دارد
  • قفل دیجیتال سامسونگ DP930، قیمت این مدل قفل از 624 دلار شروع می‌شود. این قیمت می‌تواند تا 700 دلار نیز بالاتر رود
  • قفل دیجیتال سامسونگ DP950، قیمت مدل P950 حدوداً از 500 دلار آمریکا شروع می‌شود

قفل دیجیتال یال

قفل هوشمند یال در کشورهای اروپایی (سوئد، ایتالیا و اسپانیا)، کره جنوبی و همچنین چین تولید می‌شود. این برند در اروپا و آمریکا بسیار شناخته شده است و مانند سامسونگ تقریباً همه مدل‌های آن از آپشن ریموت کنترل برخوردار است:

  • قفل دیجیتال یال YDM4109، قیمت این مدل حدوداً از 708 یورو شروع می‌شود
  • قفل دیجیتال یال YDM3168، قیمت این مدل حدوداً از 640 یورو شروع می‌شود

قفل دیجیتال گیت من

قفل هوشمند گیت من در کنار سامسونگ و یال، یکی دیگر از برترین برند در زمینه قفل‌های دیجیتال در جهان به شمار می‌رود و مانند آن دو برند مذکور، ریموت کنترل یکی از آپشن‌های تقریباً ثابت مدل‌های آن محسوب می‌شود:

  • قفل گیت من مدل WF-20، قیمت این مدل حدوداً 438 دلار شروع می‌شود
  • قفل گیت من مدل A20، قیمت این مدل از حدوداً 389 دلار شروع می شود

مزیت ریموت کنترل قفل الکترونیکی

از دیگر مزیت‌های استفاده از قفل‌های ریموت کنترل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ظاهر شیک و زیبا: بر روی هر دربی که نصب می‌شوند زیبایی خاصی به آن می‌بخشند؛
  • استمرار امنیت: در حال حاضر امنیت ریموت کنترل قفل الکترونیکی در رده امنیتی بسیار بالایی قرار دارد و به آسانی قابل کپی شدن نیستند. البته کسانی که از این ریموت‌ها استفاده می‌کنند، باید در نظر داشته باشند که از امانت دادن ریموت خود به دیگران خودداری کنند. سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که اگر با وجود تمام دقتی که در ایمنی ریموت کنترل قفل الکترونیکی داریم، آن را گم کنیم آیا سارقی که آن را می‌یابد می‌تواند از آن بهره‌برداری کند یا نه؟ پاسخ مثبت است، اگر سارق آدرس شما را داشته باشد خیلی راحت می‌تواند از آن استفاده کند و قفل الکترونیکی شما را به راحتی باز خواهد نمود.
  • آسانی و راحتی: اگر تاکنون تجربه استفاده از ریموت کنترل برای باز و بسته کردن داشته‌اید، حتماً متوجه شده‌اید که چه میزان استفاده از آن‌ها ساده و آسان است. به عبارت دیگر همان‌گونه که از اسم این محصول پیداست از ریموت کنترل جهت کنترل از راه دور و بی‌سیم قفل و درب ورودی ساختمان استفاده می‌شود. این وسیله برای افرادی که توانایی حرکت ندارند مانند سالمندان و افراد معلول بسیار مناسب است. در حال حاضر نصب قفل هوشمند مجهز به ریموت کنترل این امکان را به شما خواهد داد که علاوه بر در پارکینگ، در آپارتمان و دفتر خود را باز و بسته کنید.

 

گفتار پایانی

در این مقاله تلاش شد، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین اختراعات دست بشر که امروزه نقش مفید برای جامعه ما دارد، پرداخته شود. این وسیله‌ی کاربردی ریموت کنترل قفل دیجیتال است. اگر شما مشتریان عزیز به دنبال آشنایی و یا خرید قفلی با ویژگی ریموت کنترل هستید، خواندن این مقاله به شما کمک کرده است تا انتخاب شایسته‌تر داشته باشید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی