دیگر نگران گم کردن کلید نباشید چرا که قفل دیجیتال دسترسی های جایگزین کلید مکانیکی را به شما ارائه می دهد. قفل دیجیتال محصولی امنیتی و جایگزین دستگیره مکانیکی است که برای رفع نقایص امنیتی این دستگیره ها وارد بازار ایران شده است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که دسترسی کلید برای کاربران دارد حمل دسته کلیدها و احتمال گم شدن آن هاست. در این مقاله علاوه بر شرح تک تک دسترسی های جایگزین کلیدهای مکانیکی در قفل دیجیتال، به قابلیت های منحصر به فرد این قفل ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا دیگر نگران گم کردن کلید نباشید.

دسترسی های قفل دیجیتال

حمل کلیدها مشکلاتی به همراه دارد که یکی از مهمترین آن ها زمانی است که متوجه می شوید کلید خود را گم کرده اید. در این صورت مجبور به تعویض کلی مغزی دستگیره مکانیکی هستید. همچنین می بایست از نو برای تک تک کاربران کلید کپی کنید که تا حدی زمانبر است. دسترسی های جایگزینی که در قفل دیجیتال برای کلید وجود دارد شامل رمز، کارت و اثر انگشت می شوند. در صورت فقدان هر یک از این دسترسی ها کافیست کلیه آن ها را از نو تعریف کنید تا دسترسی های قبلی به طور خودکار غیرفعال شوند. البته اگر دسترسی های قفل مانند دستگیره های دیجیتالی برند یال در حالت امنیتی تعریف شده باشند دیگر نیازی به تعریف مجدد همه دسترسی ها وجود ندارد. تنها کافیست همان دسترسی از بین رفته را غیرفعال نمایید.

قفل هوشمند

دسترسی رمز قفل دیجیتال 

کلیه قفل های دیجیتال برای ورود دسترسی رمز را به کاربر پیشنهاد می دهند. به همین دلیل نام دیگر قفل دیجیتال، قفل رمزی می باشد. این رمزها می توانند در تعداد متغیر کاراکترهای عددی تعریف شوند. برای جلوگیری از سوء استفاده و حدس رمز توسط دیگران سیستم ورود رمز از طریق تابع خیالی به کمکتان می آید. کارکرد تابع خیالی به این صورت است که تعدادی کاراکتر عددی غیر واقعی قبل و یا بعد از رمز اصلی وارد می کنید تا دیگران به رمز شما پی نبرند. همچنین در برخی از قفل های دیجیتال نمایش تصادفی اعداد برای ورود رمز را دارید؛ این آپشن از حدس رمز بر اساس جای انگشت کاربر قبلی جلوگیری می کند. در واقع اعداد برای هر کاربر به گونه ای متفاوت نمایش داده می شود. 

قفل سامسونگ dp728

دسترسی اثر انگشتی قفل دیجیتال

از دسترسی های دیگری که در قفل دیجیتال به جای استفاده از کلید پیشنهاد می شود اثر انگشت است. این دسترسی بیومتریک توسط یک سنسور و اسکنر کار می کند. کارکرد آن از طریق تبدیل داده های آنالوگ به دیجیتال است. سنسور اثر انگشتی قفل دیجیتال انواع مختلفی دارد که به سنسورهای خازنی و اپتیکال تقسیم می شوند. تشخیص سنسورهای خازنی با سرعت و دقت بالاتری نسبت به اپتیکال انجام می گیرد.

اگر قفل دیجیتال مجهز به سنسور خازنی اثر انگشت باشد دیگر در سرما و گرما معطل باز شدن درب نمی شوید. با پیشرفت تکنولوژی دیگر امکان فریب دادن دستگاه از طریق قرار دادن تصویر اثر انگشت کاربر اصلی وجود ندارد؛ چرا تنها در صورتی درب باز می شود که بافت زنده و دارای جریان خون در محل تعبیه شده اثر انگشت قرار گیرد.

دسترسی کارت در قفل دیجیتال

دسترسی کارت در قفل دیجیتال از طریق اقسام مختلف تگ های RFID به جای کلید استفاده می شود. این اقسام شامل کارت های بزرگ (مشابه کارت های بانکی)، KEY TAG (جاسوئیچی مانند) و کارت های اسمارت (کارت های پشت برچسبدار مخصوص گوشی های موبایل) می باشد. کلیه کارت های RFID مخصوص قفل هوشمند با فرکانس 13.56 مگاهرتز کار می کنند. برای جلوگیری از کپی کردن این کارت ها علاوه بر شماره سریال اطلاعات دیگری به قفل معرفی می شود. شما می توانید با یک کارت کلیه درب های یک مجتمع مسکونی که به قفل دیجیتال مجهز هستند را باز کنید. این درب ها می تواند از ورودی ساختمان، لابی، پارکینگ تا درب آپارتمان شما باشد.

دسترسی دوبل امنیتی قابلیتی در دستگیره های دیجیتالی است که ورود ایمن تری برایتان رقم می زند؛ چرا که برای ورود می بایست از دو دسترسی به صوررت همزمان استفاده نمایید که این امر امکان هک کردن و سوء استفاده را تا حد زیادی کاهش می دهد.

قفل دیجیتال یال

قفل اتوماتیک AUTO LOCK

یکی از ویژگی های منفی دستگیره های مکانیکی در زمان خروج از منزل و یا محل کار نمود می کند. دستگیره های مکانیکی برای قفل شدن منوط به استفاده از کلید می باشند و در صورت فراموش کردن امنیت محل زندگی شما زیر سؤال می رود. قفل دیجیتال این نقطه ضعف را بواسطه قفل اتوماتیک پوشش می دهد. کارکرد قفل اتوماتیک به نحوی است که مغزی هوشمند دارد و در صورت بستن درب بواسطه سنسوری که دارد زبانه را بیرون می آورد و درب به طور خودکار قفل می شود. پس دیگر نگران قفل نکردن درب هم نباشید!

قفل دیجیتال

اپلیکیشن قفل دیجیتال

اپلیکیشن قفل دیجیتال در صورت فعال بودن قابلیت های بسیار کاربردی به کاربران می دهد که یکی از مهمترین آن ها باز کردن درب از راه دور در محیط نامحدود است. در واقع از هرجایی که گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل شود می توانید درب را باز کنید. قابلیت بعدی گزارشگیری است که روی اپلیکیشن از آمار ترددها می توانید خروجی بگیرید. همچنین امکان اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی کاربران عادی برایتان وجود دارد.

در صورت وجود چشمی دیجیتال در قفل هوشمند امکان شناسایی هویت فردی که زنگ قفل را به صدا در می آورد را نیز خواهید داشت. به صورتیکه پس از زنگ زدن روی گوشی هوشمند شما نوتیفیکیشن می آید و با باز کردن آن می توانید تصویر فرد را ببینید و در صورت دلخواه درب را از راه دور برایش باز کنید. اگر قفل دیجیتال را برای اماکنی که از طریق سیستم هوشمندسازی کنترل می شوند می خواهید؛ حتماً از اتصال قفل به خانه هوشمند اطمینان حاصل نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌ دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی