وقتی به راه هایی برای ایمن تر کردن خانه یا تجارت خود فکر می کنید. بدون شک اولین گزینه ای که به ذهن شما می رسد استفاده از قفل های بزرگ استیل، ضد سرقت و دوربین های مدار بسته است. اما این روزها، به لطف فناوری هوشمند، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن ساختمان خود از آنها استفاده کنید. اکثر این ابزارها مانند قفل هوشمند بسیار موثر و آسان برای استفاده هستند.
ظهور فناوری خانه های هوشمند در دهه گذشته به این معنی است که سیستم های امنیتی پیچیده و گران قیمت دیگر برای ایمن نگه داشتن ساختمان ها ضروری نیستند. از آنجایی که دسترسی به این فناوری می تواند یک سیستم امنیتی مناسب برای همه باشد، بدون نیاز به افراد متخصص و بدون پرداخت هزینه های زیاد، می توان با یک دستگاه ساده مانند گوشی هوشمند این کار را انجام داد. یا تبلت برای مدیریت در این مقاله سه نمونه از بهترین روش ها برای ایمن سازی محل کار و زندگی خود را با کمک و فناوری هوشمند شما ارائه کرده ایم.

آیفون های جدید ویدیوئی

دوربین‌های ویدیویی و امنیتی هوشمند آیفون که در این سیستم استفاده می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که از هر نقطه‌ای در جهان به خانه یا محل کار خود دسترسی داشته باشید. از طریق برنامه نصب شده روی گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید. این ویژگی به حفظ فضای ساختمان در برابر غریبه ها و دزدان کمک می کند.

با اکثر محصولاتی که با نام آیفون فروخته می شوند، می توانید زمانی که کسی زنگ خانه شما را به صدا در می آورد، زنگ هشدار تنظیم کنید. با این برنامه مدل آیفون، حتی می توانید فردی را در خارج از ساختمان ببینید که منتظر باز شدن در است. به صدای او گوش دهید و با او صحبت کنید.
نکته جالب در مورد این دستگاه ها این است که همانند سایر وسایل ایمنی مانند دستگیره های الکترونیکی، با پیشرفت روز به روز قابلیت های هوش مصنوعی، پیشرفت های زیادی در تولید آنها ایجاد شده است. بر اساس این تغییرات، گوشی هوشمند جدید حتی می تواند انسان را از حیوانات تشخیص دهد.

فناوری تشخیص چهره در برخی از مدل های آیفون هوشمند گنجانده شده است. با نصب این فناوری، سیستم مرکزی دستگاه می‌تواند چهره فرد منتظر پشت در را تشخیص دهد و اگر شبیه چهره یکی از اعضای خانواده یا آشنایان شما باشد. هشدارهای غیر ضروری ندهید.

آیفون های جدید ویدیوئی

سیستم امنیتی هوشمند

این سیستم‌های جامع شامل چندین دوربین امنیتی متصل به Wi-Fi، سنسورهای حرکتی و قفل‌های دیجیتال و ایمن می‌شوند. این بهترین راه برای افزایش امنیت ساختمان است. بله تعداد اجزای این برنامه بسته به نیاز کاربر قابل تغییر است.

برای ایجاد این سیستم ها، دانشمندان بسیاری از ویژگی های مثبت و بی عیب دزدگیرهای سنتی را با قابلیت های سیستم های جدید ترکیب کرده اند. با نصب این سیستم می توانید از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود فضای ساختمان را مشاهده کنید. این ابزارها با اتصال به هاب مرکزی متصل به روتر شما کار می کنند. بنابراین، هنگامی که یک پنجره یا در در یک ساختمان باز می شود یا یک سنسور فعال می شود. اطلاعات مربوط به این حرکت توسط سیستم به تلفن همراه یا کامپیوتر شما ارسال می شود. برخی از جدیدترین سیستم های امنیتی نیز دارای میکروفون های دو طرفه هستند که به شما امکان می دهد با افراد داخل ساختمان صحبت کنید.
برخی از سیستم ها همچنین شامل فناوری هوشمند IFTTT هستند. به شما امکان می دهد سیستم خود را برای روش ها و موقعیت های مختلف پیکربندی کنید. به عنوان مثال، با دسترسی به این فناوری، می توانید روشنایی خانه هوشمند خود را به سیستم امنیتی خود متصل کنید تا هنگام فعال شدن سنسور حرکت دوربین، چراغ ها روشن یا خاموش شوند. زمانی که پنجره ها باز هستند و کسی در خانه نیست، سیستم صوتی هوشمند را به سیستم امنیتی ساختمان متصل کنید. موسیقی با صدای بلند پخش کنید.
یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم دوربین های هوشمندی است که می توانند در روز و شب عکس های باکیفیتی بگیرند. اکثر این دوربین ها سیمی هستند و برای نصب نیازی به سیم کشی منزل ندارند. علاوه بر این، از نظر فنی، این دوربین ها بسیار قوی هستند و می توانند علاوه بر کیفیت بالای تصاویر، شرایط آب و هوایی مختلف را نیز تحمل کنند.

سیستم امنیتی هوشمند

فناوری قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از بخش های رو به رشد در زمینه فناوری ساختمان هوشمند است. به این ترتیب نه تنها می توانید از ورود افراد غیر مجاز و ناشناس جلوگیری کنید. در عوض، از سیستم های امنیتی ضد هک نصب شده در اکثر این محصولات مانند کلیدهای راه دور استفاده کنید. خود سیستم را با کمک ویژگی های آن حفظ کنید.
قفل های هوشمند دارای ویژگی های امنیتی بسیاری هستند که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آنها تعیین دسترسی موقت به سیستم است. با این دسترسی، تنها یک پاس در دروازه صادر می شود. زمانی که منتظر تحویل محصول هستید یا نیاز به تعمیرکار دارید و در منزل نیستید می توانید از این روش استفاده کنید. بنابراین شما با کمک تلفن همراه یک کد موقت تولید می کنید و اجازه می دهید تحویل دهنده یا تعمیرکار یک بار وارد خانه شود. برخی از مدل ها همچنین می توانند دستورات صوتی را دنبال کنند یا با کد صوتی فعال شوند.

فناوری قفل هوشمند

آیا استفاده از این فناوری های جدید هزینه زیادی را به دنبال دارد؟

به طور کلی مونتاژ سیستم قدیمی ساختمان و نصب یک سیستم جدید و هوشمند که امکانات زیادی دارد؛ در کوتاه مدت هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اما اگر با دقت به مزایا و معایب اجرای این طرح نگاه کنید؛ حتما متوجه خواهید شد که هزینه ها و مزایای این کار بسیار مناسب است. برای درک بهتر این موضوع کافیست به این مثال توجه کنید. فرض کنید شما مدیر یک کسب و کار مانند یک باشگاه ورزشی هستید. اگر قفل باشگاهی را روی کمدهای شخصی ورزشکاران نصب کنید.

به این ترتیب می توانید تا حد زیادی از سرقت وسایل شخصی مشتریان خود جلوگیری کنید و هزینه های جبران این ضررهای احتمالی را کاهش دهید. در عین حال یک فایده پنهان دیگری نیز در این رویداد برای شما وجود دارد. با استفاده از این ابزارها، برند باشگاه ورزشی شما محبوبیت بیشتری پیدا می کند و کیفیت خدمات منطقه مدیریت شده شما با رقبا متفاوت است.

تنها نکته مهمی که در هنگام استفاده از این وسایل فنی باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا حد امکان سیستم امنیتی را مطابق با نیاز خود تطبیق دهید و از ابزارهای باکیفیت و شناخته شده برای ایجاد این سیستم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر قصد شما تقویت حصار امنیتی در ورودی ساختمان است؛ در سال 2022 شما باید از جدیدترین قفل ها و کلیدهای دیجیتالی روی درب ورودی خود استفاده کنید. این قفل ها با تجهیز به سیستم های امنیتی مدرن، نقش مهمی در ایمن نگه داشتن ساختمان دارند.

امتیازدهی