گاهی ممکن است برای شما هم پیش بیاید که قفلی را پشت در جا بگذارید و یا کلید در قفل شکسته باشد که برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل گاهی باید خودتان و یا کلید ساز راه حلی پیدا کنید. حتی  ممکن است کلیدی در قفل گیر کند که به راحتی درون قفل نمی چرخد و …. مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید.

روش های بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

برای این که کلید شکسته را از قفل جدا کنیم راه و روش های مختلفی وجود دارد که برای شما در ادامه شرح می دهیم.

بیرون آوردن کلید شکسته با استفاده از انبردست

یکی از راه های بیرون آوردن کلید شکسته از قفل، با استفاده از انبردست و یا حتی دم باریک است. اکر کلیدی که شکسته باشد مقداری از آن قابل دیدن باشد به صورتی که بتوان با استفاده از انبردست آن را خارج کرد. برای این کار نیاز است شما دم کلید را بگیرید و در جهات مختلف آن را بچرخانید و کلید را خارج کنید.

اما گاهی نیاز است که در را باز کنید، برای این کار روی دستگیره را محکم با دست خود نگهدارید و سعی کنید به آرامی با انبردست کلید شکسته را درون قفل حرکت دهید تا درب باز شود.

به جز انبردست برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل می توان با استفاده از موچین این کار را انجام داد به این صورت که دو طرف کلید را نگهدارید و به آهستگی آن را حرکت دهید تا خارج شود.

بیرون آوردن با استفاده از پیچ گوشتی

بیرون کشیدن کلید شکسته از قفل با استفاده از انبردست و پیچ گوشتی

با استفاده از پیچ گوشتی کلید شکسته را خارج کردن

در مواقعی هم ممکن است مقدای از کلید از قفل خارج نباشد که در این زمان کار سخت تر می شود و باید برای خارج کردن از ابزاری به جز انبردست استفاده کنید.

شما می توانید از پیچ گوشتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل استفاده کنید به این صورت که می خواهید پیچی را باز کنید و یا ببندید، پیچ گوشتی را وارد درون قفل می کنید، کمترین فشار را وارد کنید و پیچ گوشتی را بچرخانید.

گاهی ممکن است درب قفل باشد و بخواهید درب را باز کنید قبل از این که کلید را خارج کنید. بهترین کار این است که پیچ گوشتی را در قفل در درست ترین جهت حرکت دهید. با این کار پیچ گوشتی پشت کلید شکسته در قفل قرار می گیرد و می توانید قفل درب را باز کنید.  

مقاله (روش جلوگیری از سرقت منزل) را مطالعه نمایید

کلید شکسته را با اره منبت کاری و یا اره مویی خارج کردن

یکی دیگر از راه های بیرون آوردن کلید شکسته از قفل، با استفاده از اره مویی و یا اره منب کاریی است.

به دلیل وجود دندانه های ریزی که بر روی اره مویی وجود دارد. شما می توانید اره موی را وارد قفل کرده و آن دندانه ها به دندان های کلید قفل شود و کلید را خارج کنید.

به وسیله چسب قطره ای کلید شکسته را بیرون آوردن

سخت ترین روشی که برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل وجود دارد، با استفاده از چسب قطره ای است. در این روش اگر شما به درستی آن را انجام ندهید ممکن است آسیب های جدی را به قفل وارد کنید.

برای این روش شما باید سوزن لحاف دوزی و یا سیم نازکی را چسب قطره ای بزنید ولی در حدی نباشد که در قفل گیر کند. بعد از این که سر سوزن و یا سیم را چسب زدید، آن را وارد قفل کنید. زمانی را صبر کنید تا سیم به کلید به طور کامل بچسبد و بعد به آرامی کلید را خارج کنید.

بیرون آوردن به وسیله چسب قطره ای

بیرون آوردن به وسیله چسب قطره ای

کلید شکسته در قفل را با دریل خارج کردن

آخرین راهی که برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل می توانید انجام دهید. ممکن است قفل شما به طور کامل ازبین برود و دیگر قابل استفاده نباشد. برای این کار باید مته ای که استفاده می کنید بسیار نازک باشد تا بتوانید کلید را خاج کنید.یار نازک باشد تا بتوانید کلید را خاج کنید.

جلوگیری از مشکل شکستن کلید در قفل

راه هایی که گفته شد برای موقعی است که  شما در محل زندگی و یا محل کارتان از قفل های معمولی، قفل های کلید دار استفاده می کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می تواند قفل های دیجییتال را جایگزین قفل های قدیمی و پر دردسر کنید. دیگر استرس و ناراحتی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل نداشته باشید.

خلاصه مطلب

برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل راه های مختلفی را گفتیم و شما می توانید در صورت نیاز از این راه ها استفاده کنید. مراقب باشید که به درستی آن را انجام دهید، زیرا ممکن است خسارت های زیادی را به بار بیاورید. ولی بهترین کار این است که جایگزینی برای قفل های قدیمی داشته باشید، با این کار دیگر مشکلی برای شما پیش نمی آید.

سوالات متداول بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

  1. چه راه هایی برای خارج کردن کلید شکسته از قفل وجود دارد؟
    همانطور که می دانید راه های مختلفی برای خارج کردن قفل شکسته وجود دارد که شامل بیرون آوردن کلید شکسته با استفاده از انبردست، با استفاده از پیچ گوشتی کلید شکسته را خارج کردن، کلید شکسته را با اره منبت کاری و یا اره مویی خارج کردن، به وسیله چسب قطره ای کلید شکسته را بیرون آوردن و کلید شکسته در قفل را با دریل خارج کردن است.
  2. چه راهی برای جلوگیری از شکستن کلید در قفل وجود دارد؟
    راه هایی که گفته شد برای موقعی است که شما در محل زندگی و یا محل کارتان از قفل های معمولی، قفل های کلید دار استفاده می کنید.
    امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می تواند قفل های دیجییتال را جایگزین قفل های قدیمی و پر دردسر کنید و دیگر استرس و ناراحتی نداشته باشید.
  3. آیا با چسب قطره ای می توان کلید شکسته را خارج کرد؟
    با استفاده از چسب قطره ای می توان خارج کرد، در این روش اگر شما به درستی آن را انجام ندهید، ممکن است آسیب های جدی را به قفل وارد کنید. 
    برای این روش شما باید سوزن لحاف دوزی و یا سیم نازکی را چسب قطره ای بزنید ولی در حدی نباشد که در قفل گیر کند. بعد از این که سر سوزن و یا سیم را چسب زدید، آن را وارد قفل کنید. زمانی را صبر کنید تا سیم به کلید به طور کامل بچسبد و بعد به آرامی کلید را خارج کنید.
امتیازدهی