به منظور آموزش تغییر رمز دستگیره دیجیتال درب آپارتمان ابتدا می بایست در مورد کارکرد قفل دیجیتال بیشتر بدانیم. در حقیقت رمز یکی از دسترسی های جایگزین کلید مکانیکی است که دستگیره دیجیتال پیشنهاد می کند. در دستگیره های معمولی تنها راه دسترسی کاربر کلید است که با چالش هایی در مورد آن روبرو است. چالش هایی مثل گم کردن، حمل و قابل کپی بودن از جمله آن هاست.

بنابراین دستگیره دیجیتال در جهت رفاه حال کاربران دسترسی های رمز، اثر انگشت و کارت را پیشنهاد می کند. در این مقاله علاوه بر آموزش تغییر رمز دستگیره دیجیتال در چند برند شناخته شده قفل به بیان قابلیت های منحصربفرد قفل دیجیتال نیز می پردازیم.

دستگیره پول و پوش

آموزش کلی تغییر رمز دستگیره دیجیتال 

برای آموزش تغییر رمز دستگیره دیجیتال درب آپارتمان سعی کرده ایم مراحل را به صورت ساده و گام به گام برای شما عزیزان توضیح دهیم. توجه داشته باشید تغییر رمز دیجیتال باید با دقت و همچنین بر اساس نوع قفل صورت بگیرد. اما از یک قانون کلی برای تغییر رمز استفاده می شود. در ادامه با مراحل کلی تغیر رمز دستگییره دیجیتال آشنا خواهید شد:

  • برای تغییر رمز قفل دیجیتال در ابتدا باید دکمه power دستگاه را فشار دهید.
  • تا زمان شنیدن صدای الارم باید دکمه پاور را نگه دارید.
  • پس از شنیدن آلارم وارد منوی change our pass شوید.
  • در قدم بعدی باید نام کاربری خود را به درستی وارد کنید.
  • سپس سریال قفل دیجیتال خود را وارد کرده و برای تغییر رمز باید رمز قبلی را وارد کنید.
  • در مرحله بعدی رمز جدید را وارد کرده و مجددا دکمه power را فشار دهید برای تثبت رمز جدید مجددا این فرایند را انجام دهید.
  • در صورت تکمیل این مراحل با پیام all pass change رو به رو می شوید. که به معنی تغییر رمز دستگیره می باشد و چراغ سبز قفل دیجیتال به رنگ سبز در می آید.

نحوه تغییر رمز قفل دیجیتال یال

در مورد دستگیره دیجیتال یال تمامی قفل ها دارای یک مستر کد منحصر بفرد (uniq) هستند. این کد در ابتدای تعریف دسترسی ها به قفل می بایست تعیین شود و تنها در صورتی قابلیت تغییر دارد که قبلی را فراموش نکنید. با استفاده از مستر کد شما وارد حالت امنیتی برای تنظیمات خواهید شد. در غیر اینصورت تنظیمات در حالت عادی انجام می گیرند که برای معرفی دسترسی ها تفاوت هایی با هم دارند.

اگر دسترسی ها در دستگیره دیجیتال یال بواسطه مسترکد تعریف شوند هر کدام دارای یک کد خاص هستند که در صورت دلخواه برای حذف تنها کافیست کد کاربر مورد نظر را حذف کنید. در صورتی که در حالت عادی شما می بایست کلیه دسترسی ها را از نو تعریف کنید تا دسترسی های قبلی به طور خودکار حذف شوند. در زیر نحوه معرفی دسترسی ها به دستگیره و تغییر رمز مستر کد در قفل یال را شرح می دهیم.

دستگیره دیجیتال

تغییر مستر کد در قفل یال

به منظور تغییر رمز ادمین و یا مستر کد یونیک دستگیره دیجیتال یال نیاز است ابتدا مستر کد فعلی خود را وارد نمایید. سپس با فشار دادن دکمه I یا R عدد یک و بعد از آن نماد هشتگ را وارد کنید. مستر کد جدید انتخابی شما می بایست دارای 4 تا 10 کاراکتر عددی باشد. در نهایت هشتگ را می زنید و مستر کد جدید را وارد می کنید سپس هشتگ و در آخر دکمه I یا R را فشار می دهید.

تعریف دسترسی ها در قفل یال

برای تعریف انواع دسترسی ها در دستگیره دیجیتال نیاز است چه در حالت امنیتی و چه عادی ابتدا دکمه I یا R را فشار دهید. سپس هر یک از دسترسی ها را یکی پس از دیگری به طور جداگانه از طریق ستاره تعریف کنید. در نهایت دوباره دکمه I یا R را بزنید. 

آموزش تغییر رمز قفل سامسونگ

دستگیره دیجیتال سامسونگ برای حالت امنیتی و عادی در تعریف دسترسی ها تفاوتی ندارد. بطور کلی نیاز است با فشردن دکمه REG که مخفف REGISTER است دسترسی ها را اعم از کارت، رمز و اثر انگشت تعریف کنید. در این جا نیاز است کارت ها یکی پس از دیگری تعریف و با ستاره از یکدیگر مجزا شوند. در نهایت نیاز است دکمه REG را فشار دهید.

در صورت مفقود و یا فراموش کردن و یا تغییر یک رمز نیاز است در دستگیره دیجیتال سامسونگ کلیه دسترسی ها از نو تعریف شوند. توجه کنید وقتی نصاب برای نصب قفل دیجیتال سامسونگ به شما مراجعه می کند بعد از اتمام کار یکبار دکمه RESET را برای تعریف دوباره دسترسی ها بزنید. چرا که هر دسترسی از او اگر تعریف شده باشد غیرفعال شود.

قفل سامسونگ

آیا شرایط هک رمز قفل های دیجیتال رمزی وجود دارد؟

شرایط هک شدن رمز برای قفل های دیجیتال بسیار محدود است اما با تغییر رمز قفل دیجیتال در هر دوره زمانی این احتمال را به صفر خواهید رساند. هرچه رمز پیچیده تری انتخاب کنید مشکلات مربوط به این قفل ها به حداقل می رسد. از یاد نبرید که این قفل ها بر اساس موقعیتی که دارند دسته بندی می شوند. یک موضوع مهم دیگر این است که شما برای اجرای این رمز ها باید بتوانید نوع رمز را مشخص کنید. دقت کنید که رمز ها باید به صورتی انتخاب شوند که شخص شرایط حدس زدن آن را نداشته باشد. در هر صورت شما باید قفل های دیجیتال را با تعرفه مناسب و با کیفیت بالا خریداری کنید.

آیا شرایط هک رمز قفل های دیجیتال رمزی وجود دارد؟

نکات مهم در تغییر رمز قفل دیجیتال

رمز های ساده و تکراری انتخاب نکنید. تاریخ تولد خودتان و سایر اعضای خانواده اصلاً انتخاب خوبی برای قفل دیجیتال نخواهد بود. از سوی دیگر سعی کنید شماره موبایل یا شماره شناسنامه نیز در نظر نگیرید. یک نکته دیگر که باید بدانید این است که رمز ساده برای درب ورودی مشکلساز است و در نهایت شرایط بدی ایجاد می کند. بهتر است که سعی کنید که رمز مورد نظر شما بر اساس سیستم اجرایی در نظر گرفته می شود و بررسی های لازم روی امنیت رمز صورت می گیرد. از یاد نبرید که هر رمزی را نمی توان برای قفل رمزی در نظر گرفت.

قفل های دیجیتال رمزی به صورت اتوماتیک اجرا می شوند. در واقع نیازی نیست که هر بار موقع خروج از خانه در وضعیت قفل شدن درب اطمینان حاصل کنید. این قفل ها به صورتی برنامه ریزی می شوند که پس از بسته شده درب منزل و طبق زمان تعیین شده قفل شوند. البته تغییر رمز قفل دیجیتال از مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و بسیار مهم است که شرایط بررسی شود.

قفل های دیجیتال رمزی شرایط کنترل از راه دور را دارند. یعنی شما این قفل ها را می توانید توسط دستگاه تلفن همراه خود نیز بررسی کنید و شرایط آن را بسنجید. دقت کنید که سیستم گزارش گیری برای این قفل ها در نظر گرفته شده است و شرایط گزارش گیری نیز به صورت دقیق بررسی می شود. از سوی دیگر این قفل ها شرایط اتصال به آیفون تصویری و ریموت را نیز دارند و می توانند تنظیمات مربوطه را پوشش دهند. قفل های دیجیتال رمزی به طور کلی بر اساس سیستم تنظیم خود شرایط مخصوص دارند.

نکات مهم در تغییر رمز قفل دیجیتال

قابلیت های دستگیره دیجیتال

در این جا به قابلیت های کنترلی و امنیتی دستگیره دیجیتال می پردازیم تا ضرورت جایگزینی آن با دستگیره های معمولی مشخص شود.

قفل اتوماتیک

قفل اتوماتیک یک ویژگی امنیتی در دستگیره دیجیتال است که خیال شما را از بابت قفل درب آسوده می کند. کارکرد این آپشن به گونه ای است که پس از بستن درب بعد از چند ثانیه بطور خودکار قفل می شود. در برخی از قفل ها مثل روک می توانید زمان این قابلیت را تنظیم کنید.

قفل کودک

قابلیت قفل کودک برای کسانی که از کودک و یا سالمندی مراقبت می کنند بسیار مفید است. با فعال کردن این آپشن از داخل دیگر این عزیزان امکان خروج از خانه را نخواهند داشت. 

باز کردن درب از راه دور

باز کردن درب از راه دور در دستگیره دیجیتال دو پیش شرط کلی دارد. یکی اتصال قفل به اینترنت و دیگری داشتن اپلیکیشن فعال روی انواع گوشی های هوشمند. در این صورت می توانید از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید درب را از راه دور باز کنید. در غیر اینصورت می توانید از طریق سیستم ارسال پیامک به قفل از این قابلیت استفاده کنید.

گزارشگیری در قفل دیجیتال

گزارشگیری در دستگیره دیجیتال یعنی ارائه آمار ترددها و امکان اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی های کاربران عادی. به طور مثال کارفرمایی که دسترسی کارمندان خود را به ساعت کاری آنان محدود می کنند.

اتصال به ریموت و آیفون تصویری

قفل دیجیتال با اتصال به ریموت و آیفون تصویری امکان باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل را به کاربر می دهد. بطوریکه تا شعاع 20 متری محل نصب قفل می توانید درب را از راه دور باز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌ دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)