امنیت درب ضد سرقت

یکی از راه های افزایش امنیت منازل و ادرات نصب درب ضد سرقت است که سال ها است مورد استفاده قرار می گیرد. درب ضد سرقت نوعی عایق برای رطوبت، صدا، گرما، سرما محسوب شده و خاصیت آتش پاد نیز دارد. ما در این مقاله به راه های افزایش امنیت درب ضد سرقت، مزایا و معایب، قیمت و انواع این درب ها می پردازیم.

افزایش امنیت درب ضد سرقت

  1. اواین پارامتر تاثیرگذار در امنیت درب ضد سرقت، چهار چوب درب می باشد، ضخامت چهار چوب متفاوت می باشد و برخی از چهارچوب های درب بین 1تا 2 میل می باش، درنتیجه هرچه ضخامت بیشتر باشد استقامت بالاتری دارد. علاوه بر جلو گیری از تاب برداشتن به خصوص د اواسط این درب ها، امنیت را افزایش می دهد.
  2. کلاف درب  یکی دیگر از آیتم های موثر در امنیت درب های ضد سرقت می باشد. کلاف درب باید استحکام کافی را داشته باشد، در این بخش هم ضخامت های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد، که مسلما هرچی ضخامت بیشتر باشد امنیت بیشتر است. شایان ذکر است با توجه به وزن زیاد درب ها تناسب بین ضخامت کلاف درب ئ تعداد لولا باید رعایت شود.
  3. شاید در نگاه اول ضخامت ام دی اف در مورد امنیت تاثیر آن چنانی نداشته باشداما ضخامت 10میل نسبت به 8 میل شکست پذیری کمتری دارد.
  4. قفل دیجیتال یکی از موارد پررنگ در امنیت درب های ضد سرقت است، بیشترین برند هایی که استفاده می شود کاله ترکیه، داف ترکیه، قفل های ایرانی است.
  5. پین های ثابت از دیگر مواردی است که که در امنیت درب ها تاثیر گذار است، این پین ها سمت لولای درب قرار می گیرد و مانع از باز شدن درب از داخل منزل می شود.
  6. از جمله آپشن هایی که می توان در امنیت درب ضد سرقت اشاره کرد این است که از قفل آژیر دار استفاده کنیم. زمانی که کوچکترین ضربه ای به قفل زده شود شروع به آژیر زدن می کند و از تخریب جلوگیری می کند.
افزایش امنیت درب ضد سرقت

استفاده از قفل دیجیتال

ویژگی درب ضد دزدی امنیتی

بدون شک امنیت درب ضد سرقت بسیار بیشتراز درب های معمولی است.

یکی از مهمترین ویژگی های امنیت درب های ضد سرقت، توجه به برندی است که آن را انتخاب می کنید زیرا بعضی از برند ها گواهی ضد سرقت اتحادیه اروپا را دارا بوده که این امر نشان می دهد این محصول از مرغوبیت بالایی برخور دار است.

علاوه بر این از دیگر ویژگی های مهم که برای امنیت درب ضد سرقت مورد توجه قرار می گیرد، در خصوص ورقه فولادی به کار رفته در این درب ها است. توجه داشته باشید طبیعتا هرچه ورق فولادی به کار رفته در درب ضد سرقت مقاوم تر باشد، امنیت افزایش می یابد.

در خصوص ویژگی های درب های ضد سرقت باید بدانید که تمامی چهار چوب های درب ضد سرقت ایمن دارای نوار دزد گیر بوده و همچنین کیفیت بسته شدن این درب، نشان دهنده ایمن بودن واقعی آن می باشد.

باید قابل تنظیم باشد زیرا لولای جوش این توانایی را ندارد که امنیت درب ضد سرقت را کامل به وجود آورد.

ویژگی درب ضد دزدی امنیتی

قفل هوشمند درب منزل

ایراد های درب ضد سرقت

بزرگ ترین ایراد درب ضد سرقت این است که هنگام بروز آتش ممکن است قفل شوند که این مشکل به خاطر استفاده از مواد و آلیاژهای غیر استانداردی است که  در ساخت برخی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنا براین در هنگام خرید و سفارش این درب های ضد سرقت از استاندارد بودن قفل ها و مواد به کار رفته در آن ها در برابر حرارت اطمینان حاصل فرمایید و بعد اقدام به خریداری آن کنید.

اهمیت قفل درب های غیر قابل دزدی 

این درب ها دارای سطح ایمنی بسیار بالایی است و تنها راهی که می تواند آن ها را باز کند از طریق قفل آن می باشد، در صورتی که بتوانید یک قفل مناسب برای درب ضد سرقت خود انتخاب کنید می توانید امنیت ساختمان و منزل خود را چند برابر کنید.

نکته ای که در این جا وجود دارد این است که با وجود این که کیفیت قفل های درب ضد سرقت ترک بهتر از کیفیت قفل های درب ضد سرقت ایرانی است. ولی شما می توانید با خرید قفل های درب ضد سرقت ایرانی، امنیت درب های  خود را به خوبی تامین کنید.

اهمیت قفل درب های غیر قابل دزدی 

استفاده از قفل های امنیتی درب منزل

انواع درب ضد سرقت از لحاظ کشور تولید کننده

یکی از معیار هایی که در سطح بازار به شما در انتخاب انواع درب ضد سرقت کمک می کند، در نظر گرفتن کشور های تولید کننده است. در ادامه به چهار مورد ان اشاه می کنیم:

  • درب ایرانی ضد سرقت 
  • درب چینی ضد سرقت
  • درب ضد سرقت ترک
  • درب های ضد ایتالیایی سرقت

نحوه قیمت گذاری بر روی درب های غیر قابل دزدی 

عوامل موثر بر قیمت گذاری این نوع درب ها رو به 5 عامل تقسیم می کنیم، این عوامل به شرح زیر است:

  1. نوع درب

یکی از عوامل قابل توجه و تاثیر گذار بر روی درب های ضد سرقت نوع درب ها است که امروزه در بازار ایران انواع درب ضد سرقت ها به سه دسته اصلی تقسیم می شود.

  • درب ترکیه ای ضد سرقت 
  • درب ضد سرقت ایرانی
  • درب ضد سرقت چینی

اولین عاملی که در این درب ها میشه بهشون اشاره کرد، نوع چارچوب این درب ها است و یکی دیگر از این عوامل قیمت گذاری در نوع درب ها که به صورت تخصصی بررسی می شود، تفاوت در لولاهای این درب ها است .

  1. ابعاد

دومین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت درب های ضد سرقت ابعاد آن ها است. به طور کلی در درب های ضد سرقت هرچه ابعاد شما از ابعاد استاندارد درب فراتر برود، قیمت اون درب هم تفاوت می کند.

  1. روکش درب ضد سرقت

عامل سوم تعیین کننده قیمت درب های ضد سرقت، روکش درب ها است. روکش های بسیار متنوعی تولید شده و می شوند. به گونه ای حتی در بعضی مواقع تشخیص آن ها برای افراد مشکل می شود. به طور کلی به پنج دسته ی pvc ، شیشه ای، راش، گردو، بلوط تقسیم می کند.

سوالات متداول امنیت درب ضد سرقت

  1. یکی از مهمترین ویژگی های درب های ضد سرقت چیست؟
    بدون شک امنیت درب ضد سرقت بسیار بیشتراز درب های معمولی است.
    یکی از مهمترین ویژگی های امنیت، توجه به برندی است که آن را انتخاب می کنید زیرا بعضی از برند ها گواهی ضد سرقت اتحادیه اروپا را دارا بوده که این امر نشان می دهد این محصول از مرغوبیت بالایی برخور دار است.
  2. اهمیت قفل در امنیت درب های ضد سرقت چگونه است؟
    این درب ها دارای سطح ایمنی بسیار بالایی است و تنها راهی که می تواند آن ها را باز کند از طریق قفل آن می باشد، در صورتی که بتوانید یک قفل مناسب برای درب ضد سرقت خود انتخاب کنید می توانید امنیت ساختمان و منزل خود را چند برابر کنید.
امتیازدهی