قفل الکترونیکی در واقع نوعی قفل است که با استفاده از جریان الکتریکی عمل می کند. قفل الکترونیکی درب در واقع روش جدیدی برای ایمن سازی فضای داخلی می باشد. در این مطلب با اجزای قفل الکترونیکی استاندارد به طور کامل آشنا خواهید شد. 

معرفی خصوصیات قفل الکترونیکی

یکی از بهترین قفل ها برای امنیت بیشتر بدون شک قفل الکترونیکی می باشد. در این مدل از قفل ها از جریان الکترونیکی استفاده شده است. قفل الکترونیکی درب در واقع روش جدیدی برای ایمن سازی فضای داخلی می باشد. سیستم دسترسی به این قفل ها متفاوت می باشد. که می توان به اثر انگشتی، تشخیص چهره، کارتی و… اشاره کرد. با استفاده از قفل های الکترونیکی و یا دیجیتالی بدون شک امنیت برخی مکان ها از جمله منازل، شرکت ها و… افزایش می یابد. همچنین از این مدل قفل ها می توانید برای خودروها و برخی محفظه های دیگر استفاده کنید.

البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای خرید قفل الکترونیکی باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نکات بدون شک کیفیت و مقاومت بالا در این قفل ها می باشد. به طور کلی می توان گفت امنیت قفل های الکترونیکی به همراه دارند از تصور افراد بسیار بیشتر است. در این مطلب با اجزای قفل الکترونیکی استاندارد به طور کامل آشنا خواهید شد.

برسی اجزای قفل هوشمند دیجیتال

همانطور که گفته شد قفل های دیجیتال در واقع یک سیستم امنیتی می باشند. که از جریان الکتریکی برای باز و بسته شدن قفل استفاده می کنند. برای استفاده و خرید این مدل از قفل ها بهتر است با اجزای قفل الکترونیکی استاندارد به طور کامل آشنا باشید. قفل های دیجیتال قیمت نسبتا بالایی نیز نسبت به مدل های دیگر قفل ها به همراه دارند. قفل دیجیتال ضد سرقت یکی از انواع قفل های امنیتی می باشد. در ادامه با اجزای قفل دیجیتال به طور کامل آشنا خواهید شد.

بررسی اجزای قفل هوشمند دیجیتال

بررسی اجزای قفل هوشمند دیجیتال

 

بدنه قفل الکترونیکی

یکی از مهم ترین اجزای قفل الکترونیکی استاندارد بدنه قفل می باشد. جنس بدنه های قفل دیجیتال به صورت استیل می باشد. البته در برخی از بدنه ها از جنس پلاستیک نیز استفاده می شود. 

صفحه کنترل قفل دیجیتال

صفحه کنترل نیز از مهم ترین اجزای قفل الکترونیکی استاندارد می باشد. کیفیت برد در قفل های دیجیتالی تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد قفل هوشمند می گذارند. در واقع می توان گفت برد هسته قفل هوشمند می باشد.

موتور قفل هوشمند

موتوری که در قفل های الکترونیکی استفاده می شود. موتور کوچک می باشد که این موتور به قفل هوشمند متصل می شود. موتور نیز از اجزای قفل الکترونیکی استاندارد می باشد. زمان باز و بسته شدن درب صدای چرخش موتور را خواهید شنید.

دسته قفل الکترونیکی

دسته نیز در قفل های دیجیتال متفاوت می باشد. که با توجه به نیاز خود می توانید از دسته های قفل الکترونیکی استفاده کنید. دسته نیز یکی از مهم ترین اجزای قفل الکترونیکی استاندارد می باشد.

صفحه نمایش در قفل هوشمند

با استفاده از صفحه نمایش در قفل های هوشمند بدون شک کارایی در این قفل ها آسان تر می شود. نمایشگر این مدل از قفل ها به رنگ آبی و سفید می باشد. در واقع می توان گفت از اجزای قفل الکترونیکی استاندارد می توان به صفحه نمایش اشاره کرد.

ماژول اثر انگشت قفل الکترونیکی 

سیستم اثر انگشت نیز در قفل های الکترونیکی متفاوت می باشد. قیمت اثر انگشت نیمه هادی نسبت به قیمت اثر انگشت نوری بیشتر می باشد. از این سیستم با توجه به نیاز خود می توانید استفاده کنید.

ماژول اثر انگشت قفل الکترونیکی

ماژول اثر انگشت قفل الکترونیکی

سیلندر قفل دیجیتال

یکی از مهم ترین اجزای قفل الکترونیکی استاندارد بدون شک سیلندر می باشد. سیلندر در واقع نقش بسیار مهمی در ایمنی قفل دیجیتال دارد. از این رو کیفیت و مقاومت این سیلندر باید مناسب باشد. 

جای باتری در قفل هوشمند

باتری نیز از اصلی ترین اجزای قفل الکترونیکی استاندارد می باشد. مدل های باتری نیز متنوع می باشد. تعداد باتری های نیز برای استفاده در قفل دیجیتال متفاوت می باشد. اما بیشتر به صورت 4 و 8 باتری می باشد. کیفیت باتری نیز باید مناسب باشد.

مغزی قفل دیجیتال 

مغزی نیز در قفل های هوشمند به صورت تک زبانه، دو زبانه و سه زبانه می باشند. بدون استفاده از مغزی بدون شک قفل دیجیتال قادر به کار کردن نمی باشد. 

قفل الکترونیکی چگونه کار می کند؟

با اجزای قفل الکترونیکی استاندارد به طور کامل آشنا شدید. در واقع قفل دیجیتال نوعی قفل الکترو مکانیکی می باشد. برای کنترل ورود و خروج همچنین افزایش امنیت می توانید از این مدل قفل ها استفاده کنید. روش های دسترسی به قفل های الکترونیکی متفاوت می باشد. راه اندازی قفل های هوشمند از طریق بردهای الکترونیکی انجام می شود. در واقع این بردها وظیفه راه اندازی و ذخیره اطلاعات را بر عهده دارند. روی بدنه داخلی یک سری دکمه ها قرار دارد که تنظیمات برد را بر عهده دارند. در معرفی پارامتر ها دسترسی اطلاعات به صورت کد های عددی در حافظه دستگاه ذخیره می شوند. تمامی این موارد در کم ترین زمان رخ می دهد.

مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی

همانطور که گفته شد یکی از بهترین قفل ها بدون شک قفل الکترونیکی می باشد. به راحتی می توانید از این مدل قفل ها در تمامی مکان ها استفاده کنید. امنیت قفل های دیجیتال نسبت به قفل های دیگر بسیار بیشتر است. در ادامه با مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی آشنا خواهید شد.

  • عدم نیاز به کلید
  • امنیت بیشتر
  • طراحی منحصر به فرد
  • امکان نگهداری آسان
  • عدم نیاز به حضور در مکان
  • ضد سرقت بودن
  • مجهز به سیستم اعلام حریق
مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی

مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با قطعات قفل الکترونیکی استاندارد به طور کامل آشنا شدید. قفل الکترونیکی درب در واقع روش جدیدی برای ایمن سازی فضای داخلی می باشد. به شما عزیزان توصیه می کنیم برای خرید قفل های الکترونیکی توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشند. یکی از معتبر ترین فروشگاه ها برای خرید قفل های هوشمند بدون شک فروشگاه کارن می باشد. 

سوالات متداول اجزای قفل الکترونیکی استاندارد

  1. مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی به چه صورت است؟
    از مزایای قفل های هوشمند می توان به عدم نیاز به کلید، امنیت بیشتر، امکان نگهداری آسان، عدم نیاز به حضور در مکان، ضد سرقت بودن و مجهز به سیستم اعلام حریق اشاره کرد. 
  2. دسته قفل الکترونیکی به چه صورت می باشد؟
    دسته نیز در قفل های دیجیتال به دو دسته بلند و دستگیره گرد می باشند. که با توجه به نیاز خود می توانید از دسته های قفل الکترونیکی استفاده کنید.
  3. صفحه کنترل قفل دیجیتال به چه صورت می باشد؟
    صفحه کنترل نیز از مهم ترین اجزای قفل های الکترونیکی استاندارد می باشند. کیفیت برد در قفل های دیجیتالی تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد قفل هوشمند می گذارند. در واقع می توان گفت برد هسته قفل هوشمند می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)