آموزش کار با قفل دیجیتال یال را با معرفی دو حالت عادی و امنیتی در این قفل آغاز می‌کنیم. حالت امنیتی یا اسامی دیگری مثل ادمین و یا ورود با مستر کد شناخته می‌شود. همواره دسترسی ادمین در قفل‌های دیجیتال یال منحصر به فرد (uniq) هستند. قفل دیجیتال یال با اصالت اروپایی آمریکایی و تحت لیسانس شرکت ASSA ABLOY سوئد بزرگ‌ترین تأمین کننده قفل دیجیتال در جهان می‌باشد. تنظیمات و تعریف دسترسی‌های جدید اعم از رمز، کارت و اثر انگشت در حالت عادی و ادمین تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در آموزش کار با قفل دیجیتال یال در این مطلب توضیح می‌دهیم.

اموزش-کار-با-قفل-یال

 

آموزش معرفی دسترسی‌ها به قفل یال

اولین مرحله در آموزش کار با قفل دیجیتال یال، آموزش معرفی دسترسی‌های رمز، کارت و اثر انگشت به قفل می‌باشد. تفاوت عمده حالت امنیتی با عادی در تعریف دسترسی‌ها به قفل دیجیتال یال، دادن شناسه به هر کاربر (USER) در حالت امنیتی است. در این‌صورت هر زمان که بخواهید دسترسی کاربر مشخصی را حذف کنید نیازی به حذف و تعریف مجدد کلیه دسترسی‌ها را نخواهید داشت. تنها کافی است شناسه کاربر مورد نظرتان را حذف کنید. 

قفل یال

یکی از مزیت‌های مهم قفل دیجیتال یال نسبت به سامسونگ تعریف دسترسی‌ها به واسطه شناسه برای کاربران در حالت امنیتی است. در حالت عادی با تعریف انواع دسترسی می‌بایست ابتدا دکمه (I یا R) که زیر درپوش باتری قرار دارد را فشار داده و کلیه رمزها و یا انواع دسترسی‌ها را یکی پس از دیگری با دکمه ستاره (*) جداگانه تعریف می‌کنیم و در نهایت دکمه دکمه (I یا R) را می‌زنید.

آموزش تغییر مستر کد در قفل یال

تمامی تنظیمات در حالت امنیتی نیاز به مستر کد دارد که در اول نصب تعریف می‌کنید و امکان ریست (RESET) کردن آن وجود ندارد و فقط می‌توانید خودتان که ادمین قفل دیجیتال یال هستید آن را تغییر دهید. برای آموزش کار با قفل دیجیتال یال دانستن نحوه تغییر مستر کد بسیار مهم است. ابتدا مستر کد فعلی را وارد نموده و پس از فشردن دکمه (I یا R) عدد یک و سپس نماد هشتگ را وارد می‌کنید. مستر کد جدید انتخابی شما بین 4 تا 10 کاراکتر می‌بایست داشته باشد. در نهایت هشتگ را می‌زنید مجدداً مستر کد جدید را وارد نموده و دوباره هشتگ و دکمه (I یا R) را می‌زنید.

آموزش ست کردن ریموت به قفل دیجیتال یال

اتصال به ریموت در قفل دیجیتال یال باز هم در دو حالت عادی و امنیتی با یکدیگر تفاوت دارند. در آموزش کار با قفل دیجیتال یال اتصال دستگاه به ریموت از طریق وارد نمودن رمز شروع می‌شود که در حالت امنیتی این رمز همان مستر کد است. در حالت تنظیمات عادی رمز وارد شده همان رمزی است که در ابتدا با فشردن دکمه (I یا R) تعریف نموده‌اید. پس از وارد نمودن رمز، دکمه (I یا R)، عدد 8 و هشتگ را وارد می‌کنید.

در حالت امنیتی به هر ریموت جهت ست نمودن با دستگاه یک کد کاربردی می‌دهد تا هر زمان که بخواهید تنها آن را حذف کنید و به باقی ریموت‌های قفل دیجیتال یال کاری نداشته باشید. پس از هشتگ دکمه ریموت را نگه می‌دارید و پس از شنیدن صدای بوق به نشانه تأیید ریموت مجدداً دکمه‌های هشتگ و (I یا R) را می‌فشارید.

روند حذف یک ریموت تا لمس عدد یک مشترک است اما در این جا دیگر عدد سه را می‌بایست بزنید. سپس از هشتگ، رمز، هشتگ و در نهایت دکمه (I یا R) استفاده می‌کنید تا ریموت حذف شود.

آموزش تعریف رمز یک‌بار مصرف در قفل یال

در آموزش کار با قفل دیجیتال یال خوب است بدانید در صورت نیاز به ورود فردی که نیاز به دسترسی دائم ندارد می‌توانید رمز یک‌بار مصرف تعریف کنید. به‌عنوان مثال برای ورود باغبان و یا نظافتچی که همواره نیاز به دسترسی برای ورود به منزل شما را ندارند، ابتدا نیاز است رمز را وارد نمایید سپس (I یا R)، عدد 4، هشتگ را بزنید. برای تعریف رمز یک‌بار مصرف از عدد یک، هشتگ، تعریف رمز چهار رقمی یک‌بار مصرف، هشتگ و دکمه (I یا R) برای ذخیره استفاده کنید.

قفل دیجیتال یال

رمز یک‌بار مصرف همین‌طور که از نامش مشخص است بعد از یک‌بار استفاده به طور خودکار غیر فعال می‌شود. اما اگر به هر دلیلی از ارائه این رمز پشیمان شدید از طریق روند گفته شده و جایگزین نمودن عدد 3 می‌توانید رمز یک‌بار مصرف را حذف کنید. به خاطر داشته باشید در هر لحظه تنها می‌توانید یک رمز یک‌بار مصرف تعریف کنید و تا استفاده شدن از آن امکان تعریف رمز یک‌بار مصرف دیگری را ندارید.

آموزش اتصال قفل یال به خانه هوشمند

اتصال به خانه هوشمند آخرین بخش آموزش کار با قفل دیجیتال یال در این مقاله می‌باشد. کار را با وارد نمودن رمز و دکمه (I یا R) شروع می‌کنیم سپس با استفاده از عدد 9، هشتگ، عدد یک، هشتگ، معرفی خانه هوشمند (با فشردن دکمه کنترلر) و در نهایت فشردن هشتگ و دکمه (I یا R) معرفی و یا اتصال قفل دیجیتال یال به خانه هوشمند را به پایان می‌رسانیم. 

لازم به ذکر است تنها وارد کننده قفل دیجیتال یال شرکت کارن است که قفل‌های خود را از مبادی قانونی و با برگه سبز گمرکی وارد می‌کند. شما می‌توانید این قفل‌ها را با خدمات پس از فروش شامل وارانتی یک‌ساله و پشتیبانی فنی 24 ساعته از شرکت کارن تهیه کنید. تیم فنی حرفه‌ای ما آموزش کار با قفل دیجیتال یال را به بهترین نحو ممکن به شما می‌دهند و همواره پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی