بسیاری از کسانی که به دنبال خرید دستگیره های دیجیتال هستند نمی دانند که دستگیره پول و پوش خریداری کنند یا مدل اهرمی! به طور کلی تفاوت قفل پول و پوش و مدل اهرمی را نمی دانند. دستگیره های دیجیتال بر اساس طراحی و ساخت خود به دو دسته پول و پوش و اهرمی تقسیم می شوند. اما چه خوب است که مزایای قفل پول و پوش را بدانیم و تفاوت این دستگیره با مدل های اهرمی را بررسی کنیم. دقت کنید که دستگیره های پول و پوش بر اساس سبک اجرایی که دارند به شکل کاملاً متفاوت دسته بندی می شوند.

معرفی دستگیره پول و پوش

از قفل پول و پوش شروع می کنیم چون طرفداران بیشتری دارد و می تواند یکی از انتخاب های کاملاً حرفه ای محسوب می شود. در واقع آمارها نشان می دهد که قفل پول و پوش سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. طرز باز کردن این دستگیره ها به صورت فشاری و کششی ارزیابی شده است. در واقع این محصولات به واسطه سیستم کششی و فشاری خود توانسته اند محبوبیت زیادی داشته باشند.

پول به معنای کشیدن دستگیره از بخش داخلی و پوش به معنای فشردن دستگیره از بخش بیرونی است. قفل پول و پوش از نظر استحکام بسیار عالی هستند. از سوی دیگر در لیست سریع ترین دستگیره های پول و پوش قرار گرفته اند. این دستگیره ها به نوبه خود می توانند در باز و بسته شدن قفل ها عملکرد بسیار سریعی داشته باشند. دستگیره هوشمند از محبوب ترین محصولاتی است که می توانید با قیمت مناسب خریداری کنید.

در ایران بسیاری از درب ها از داخل باز می شوند، درست برعکس کشورهای خارجی. زمانی که از این محصولات در داخل ایران استفاده می شود، دستگیره فشار داده می شود و برای خروجی از خانه نیز دستگیره کشیده می شود. این موضوع سبب می شود که نیروی فنی درست از بخش استاندارد اعمال شود. در واقع دستگیره پول و پوش به فشاری –کششی در ایران شهرت دارد. طراحی دستگیره پول و پوش بسیار زیبا است و سبب شده تا یکی از بهترین محصولاتی باشد که می توانید خریداری کنید.

دستگیره پول و پوش

مدل های مختلف دستگیره پول و پوش

دستگیره پول و پوش مدل های متنوعی اعم از رمز، کارتی، اثر انگشتی و تشخیص چهره دارد. در واقع روش های دسترسی به قفل به 4 بخش تقسیم شده است. به طور کلی قفل پول و پوش اثر انگشتی به دلیل استفاده آسان بهترین گزینه محسوب می شود و امنیت بالاتری نیز دارد. این دستگیره ها دارای قیمت مناسبی هستند و از نظر سبک اجرایی بسیار عالی اجرا شده اند. دستگیره های پول و پوش می توانند بر اساس نوع اجرا به چند بخش تقسیم شوند. اجرای این دستگیره ها گاه بسیار دشوار است و گاه به شکل کاملاً اصولی ارزیابی شده است.

تفاوت دستگیره پول و پوش با مدل اهرمی

حال نیاز است که مشخصات دستگیره های اهرمی را به خوبی شناسایی کنیم. اول از هر چیز بدانید که دستگیره دیجیتال و هوشمند اهرمی از نظر عملکرد مثل سایر مدل های دیجیتال است. در واقع دستگیره روی قفل اجرا و سوار شده است. از سوی دیگر رمز یا کلید مخصوص برای دستگیره دیده می شود و نیاز است که اهرم مورد نظر حرکت داده شود و در نهایت درب باز شود. ظاهر دستگیره های اهرمی برای منزل مناسب تر است.

طراحی اهرم ها بسیار متفاوت است و این موضوع سبب شده تا بسیاری از بانوان خوش سلیقه ایرانی این دستگیره ها را برای منزل خود خریداری نمایند. این دستگیره ها به نسبت دستگیره پول و پوش طراحی ظاهری لوکس تری دارند. البته به طور کلی نمی توان گفت که قطعاً زیباتر هستند چون دستگیره پول و پوش نیز بسیار زیبا طراحی شده اند و همه این موارد بخش مهمی از طراحی را به خود اختصاص داده است.

امکان اتصال به ریموت و آیفون در دستگیره پول و پوش بسیار آسانتر است. امنیت این دستگیره ها بالا است و طراحی بسیار لوکسی دارد. از دستگیره پول و پوش برای درب های بیرون بازشو و داخل بازشو استفاده می شود. از سوی دیگر دستگیره های اهرمی دارای واسط کنترلر هستند و از هدایتگرهای مخصوص مرکزی در آنها استفاده شده است. این دستگیره ها طراحی شیک دارند. استفاده از دستگیره های اهرمی به دلیل نوع اهرمی که دارد بسیار آسانتر است. راحتی نصب و استفاده از این دستگیره ها سبب شده تا خرید آنها بسیارپرتقاضا باشد.

مقایسه دستگیره پول و پوش و دستگیره اهرمی

دستگیره پول و پوش بهتر است یا مدل اهرمی؟

اگر بخواهیم از نظر فروش بررسی کنیم، قفل پول و پوش در سال های اخیر بیشترین فروش را داشته اند. اما اگر بخواهیم انتخاب قفل پول و پوش و اهرمی را از نظر ساختار بسنجیم باید بدانید که ساختار دستگیره های پول و پوش به نسبت مدل اهرمی متفاوت است. مقاومت و امنیت دستگیره پول و پوش بیشتر از مدل اهرمی است. از سوی دیگر طراحی و تکنولوژی این دستگیره ها نیز بیشتر و بهتر در نظر گرفته شده است.

اما دستگیره های اهرمی نیز برای محیط های داخلی آپارتمان بسیار عالی هستند. بنابراین همه چیز به اولویت شما باز می گردد. اگر به دنبال قفل دیجیتال برای هتل و شرکت هستید، دستگیره پول و پوش بهترین گزینه برای شما است. اما اگر می خواهید از قفل های دیجیتال برای منزل یا ویلای خود استفاده کنید سعی کنید که سبک های بسیار زیبا و کاربردی را مدنظر قرار دهید. امنیت در این زمینه سبب می شود که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دستگیره پول و پوش درب

جمع بندی

اگر به قطعیت بگوییم که قفل پول و پوش بهتر است مدل اهرمی است اشتباه کرده ایم. به هر حال دستگیره های اهرمی نیز مقاومت خاص خود را دارند و دچار مشکل نمی شوند. اما موضوع دیگر این است که دستگیره های اهرمی شاید از نظر امنیت به اندازه دستگیره پول و پوش نباشند. بنابراین بسیار مهم است که اولویت های خود را دسته بندی کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. هر دستگیره بر اساس سبکی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از دستگیره ها قیمت ارزان تری دارند و برخی به دلیل طراحی ساده خود مقرون به صرفه تر هستند.

امتیازدهی