معرفی قفل دیجیتال

قفل دیجیتال محصولی است که بر روی انواع درب‌های ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، افزایش امنیت، زیبایی و قفل نمودن انواع درب‌ها نصب می‌گردد و با سیستم‌های متنوع امنیتی که در آن به‌کار رفته آرامش و امنیت هرچه بیشتر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در واقع قفل‌های مکانیکی جای خود را به قفل‌هایی با ظاهر متفاوت و مکانیزم الکترونیکی (قفل الکترونیکی و دیجیتال) داده‌اند. به بیان دیگر می‌توان قفل الکترونیکی را سیستمی دانست که بر پایه یکی از مکانیزم‌های شناسایی رمزی، کارت‌های مغناطیسی RFID، تگ، اثر انگشت و یا مگنت، درب منازل را باز و بسته می‌نماید که از مزایای قفل دیجیتال می‌باشد.

امکانات قفل دیجیتال و دستگیره هوشمند کارن

– نگران فراموش كردن بستن درب نباشيد چون در صورت لزوم، قفل دیجیتال چند ثانيه بعد از بسته شدن، به صورت خودكار قفل می‌شود (قفل اتوماتیک).

– شما می‌توانید از کارت متروی خود نیز برای این قفل‌های دیجیتال به عنوان کارت ورود به منزل یا دفتر خود استفاده نمایید.

– از دیگر مزایای قفل دیجیتال راحتی و زيبايی و مقاومت مثال زدنی آن می‌باشد .

– ريموت كنترل اين قفل دیجیتال اختياری است و می‌توانيد آن را به دستگاهتان اضافه کنید و از راه دور آن را کنترل نمود.

– باتری‌های دستگاه با استفاده متوسط 10 مرتبه در روز، حداقل به مدت 1 سال برای شما كار می‌كند (بدون ریموت 4 باتری و با ریموت 8 باتری نیاز است).

– کلیدهای لمسی و کارت‌های این قفل‌های الکترونیکی بسیار سبک و کوچک هستند و وجود آن‌ها مانند دسته کلیدهای حجیم و سنگین نمی‌باشد (برخی از کارت‌های این محصول را می‌توانید به صورت بر چسب بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید تا مشکلی در حمل و نقل و یا گم کردن آن نداشته باشید).

امکانات-قفل-دیجیتال-کارن

– در صورت ضعيف شدن باتری‌ها، قفل دیجیتال به شما هشدار می‌دهد.

– اگر به هشدار توجه نكرديد و يا در مسافرت بوديد و شارژ باتری‌ها تمام شده بود، شما می‌توانيد توسط كليد مكانيكی که توصیه می‌شود در خارج از منزل نگهداری شود، به راحتی درب را باز کنید (مانند قفل‌های معمولی).

– اگر شارژ باتری دستگاه تمام شده بود و كليد مكانيكی هم در دسترس نبود می‌توانيد توسط يك باتری كتابی، برق لازم را فراهم و با رمز، اثر انگشت، کلید لمسی و یا با کارت وارد شوید.

– اگر به دستگاه ضربه بخورد آژير آن به صدا در می‌آيد و سيستم ورود آن به مدت يك دقيقه از كار می‌افتد.

– اگر درب باز بماند قفل دیجیتال سه مرتبه هشدار می‌دهد که یکی از اساسی‌ترین مزایای قفل دیجیتال می‌باشد.

– اين قفل الکترونیکی قابليت نصب بر روی درب‌های راست باز شو و چپ باز شو را دارد.

– قفل دارای سنسور اعلام حریق می‌باشد (بالای 55 درجه سانتی گراد).

– قفل دارای سیستم ضد سرقت و قفل دوبل و نیز قفل کودک می‌باشد.

کاربرد قفل خودکار و ریموت کنترل در اماکن اداری و پر رفت و آمد

این قفل دیجیتال به هنگام بسته شدن در، به صورت خودکار قفل می‌شود. وقتی در قفل باشد از خارج نمی‌توان بدون مجوز وارد شد ولی از داخل امکان خروج وجود دارد، فقط کافی است دستگیره دیجیتال را پایین بکشید تا در باز شود و پس از بستن در بار دیگر به صورت خودکار قفل شود. از دیگر مزایای قفل دیجیتال کارن ریموت کنترل می‌باشد. اگر قفل الکترونیکی را به ریموت کنترل مجهز کنید می‌توان از آن به عنوان مجوز از طرف منشی مستقر در خارج از اتاق و یا فرد داخل اتاق استفاده کرد. این امکانات و مزایای قفل دیجیتال، آن را به ایده آل‌ترین نوع کنترل و انجام عبور و مرور اداری تبدیل می‌کنند.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال

به صورت کلی مزیت‌های استفاده از قفل دیجیتال را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: امنیت، راحتی و زیبایی. هر کدام از موارد مذکور مزیت‌های بسیار زیادی را در اختیار قرار می‌دهند که حقیقتا اگر یک‌بار از قفل دیجیتال استفاده کنید در بقیه‌ی مکان‌ها هم حتما از آن استفاده خواهید کرد. به‌طور کلی ارزش خرید این محصول بسیار بالا است و افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند بسیار خرسند از استفاده این قفل‌ها هستند. به‌طور حتم استفاده از قفل‌های دیجیتال را به دیگران نیز پیشنهاد خواهید کرد.

مزایای-استفاده-از-قفل-دیجیتال-قفل-کودک

امنیت در قفل دیجیتال

اثر تکنولوژی در امنیت قفل دیجیتال

در این شرایط نابسامان اقتصادی و فشاری که روی مردم وارد است، طبیعی است که میزان جرم و سرقت افزایش و در نتیجه امنیت پایین بیاید. با عنایت به پایین آمدن میزان امنیت در جامعه ضروری است که اقدامات لازم جهت امن کردن منزل یا دفتر کار خود را به‌ عمل آورید لذا اولین اقدام امن کردن و مقاوم کردن درب ورودی است. امنیتی که قفل دیجیتال برای شما مهیا می‌کند به مراتب بالاتر از امنیت قفل‌های معمولی است. قفل‌های معمولی بسیار شناخته شده هستند و تکنولوژی پایینی دارند و به همین دلیل سارقان به راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. اما قفل‌های دیجیتال از تکنولوژی نسبتا بالاتری برخوردار هستند و موانع بیشتری بر سر سارقان قرار می‌دهند.

بسیاری از سارقان نیز با سیستم قفل دیجیتال آشنایی ندارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند هدف خود را قفل دیجیتال انتخاب نکنند. قفل‌های دیجیتال معمولا به آلارم مجهز هستند که در صورت ضربه یا فشار و یا باز شدن غیرمجاز این آلارم به صدا در خواهد آمد. ضمنا باز کردن قفل دیجیتال توسط کارت بانکی و استراتژی‌های این چنینی کلا منتفی است چرا که بعد از بسته شدن درب، قفل دیجیتال به صورت خودکار قفل خواهد شد و نیازی به نگرانی این‌که درب را قفل کرده‌اید یا نه ندارید.

انواع-دسترسی-قفل-رمزی

اثر قفل کودک در امنیت قفل دیجیتال

در مقاله‌ای به تفصیل در مورد مزایای قفل کودک و شکاف امنیتی بزرگ قفل‌های دیجیتال بحث شد. به صورت خلاصه به این نکته اشاره می‌شود که در قفل‌های دیجیتالی که قفل کودک (Safe Button) وجود دارد امکان باز کردن قفل از بیرون بسیار پایین می‌آید در صورتی که در دستگیره‌های معمولی و قفل‌های دیجیتالی که قفل کودک ندارند این امنیت بسیار پایین است و حتی قفل‌های دیجیتالی که قفل کودک ندارند امنیت پایین‌تری نسبت به دستگیره‌های معمولی دارند.

دیلم و راه‌کار امنیتی قفل دیجیتال با این ابزار

دیلم انداختن راه‌کاری است که تقریبا اکثر سارقان از آن استفاده می‌کنند و متاسفانه اکثرا این روش جواب می‌دهد چرا که اکثر درب‌ها و چهارچوب‌ها ضعیف هستند. روش کار به این صورت است که توسط میله‌ای قوی (دیلم) بین قفل که روی درب نصب است و چهارچوب یا فشار توسط اهرم کردن دیلم فاصله ایجاد می‌کنند و در واقع درب و قفل را مچاله می‌کنند و مغزی از چهارچوب بیرون می‌آید و در نتیجه درب باز می‌شود. هر چند زمانی که مغزی از چهارچوب فاصله بگیرد قفل دیجیتال شروع به آژیر کشیدن می‌کند اما این آژیر به اندازه کافی بلند نیست و سارقان می‌توانند صدای آن‌ را قطع کنند. در این وضعیت دو راه‌کار وجود دارد اول این‌که قفل دیجیتال خود را توسط متخصصان شرکت کارن به بلندگویی با صدای بلند متصل کنید، دومین راه‌کار استفاده از قفل دیجیتالی است که دارای زبانه هوک (Hook) یا قلابی شکل باشد.

زبانه هوک به این معنی است که زمانی که درب قفل می‌شود علاوه بر زبانه‌های افقی که وارد چهارچوب می‌شوند یک زبانه به صورت عمودی در چهارچوب وارد و به چهارچوب قلاب (چفت) می‌شود و دیگر امکان باز شدن درب توسط دیلم وجود نخواهد داشت. اگر بخواهید درب را با روش دیلم باز کنید مجبور هستید علاوه بر مچاله کردن درب، چهارچوب را نیز خرد کنید و مچاله کنید که اگر چهارچوب شما مستحکم باشد هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. معروف‌ترین و بهترین و مقاوم‌ترین قفل دیجیتال موجود در دنیا که زبانه‌های افقی و هوک و بسیار قوی دارد قفل دیجیتال Yale  با مدل Vulcan-FR می‌باشد. کافی است نگاهی به مغزی این قفل فوق العاده بیاندازید.

راحتی-بزرگترین-ارمغان-قفل-دیجیتال

راحتی، بزرگ‌ترین ارمغان قفل دیجیتال

در اکثر کشورهای دنیا امنیت نسبی خوبی در جامعه برقرار است و علت اصلی خرید قفل دیجیتال برای مردم عامل راحتی است. با استفاده از قفل دیجیتال از شر کلیدهای مزاحم خلاص خواهید شد. وجود کلید بسیار ملال آور است، حمل کلیدهای بزرگ و سنگین و پر سر و صدا و جاگیر بسیار خسته کننده است. از طرفی دیگر نگهداری آن‌ها بسیار مشکل است کما این‌که اگر کلیدتان را گم کنید بسیار نگران هستید که کسی از کلید شما استفاده نکند در صورتی که در قفل‌های دیجیتال شما می‌توانید کارت‌هایی که گم می‌کنید را به سرعت از کار بیاندازید و اثر انگشت شما هم که گم نمی‌شود و رمز هم که در ذهن شما است که امن‌ترین مکان است. از طرف دیگر به کلیدساز نیاز ندارید و معطلی هم ندارید. هیچ‌وقت کلیدتون رو جا نخواهید گذاشت و در نتیجه هیچ‌وقت پشت در نخواهید موند.

البته اکثر قفل‌های دیجیتال علاوه بر رمز و کارت و اثر انگشت به کلید مکانیکی نیز مجهز هستند که این کلیدهای مکانیکی باید خارج از منزل و در مکانی امن، صرفا برای موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرند. با به دست داشتن کارت می‌توانید شما و یا کودکتان به راحتی درب را باز کنید و نیاز به نیروی زیادی ندارید چرا که استفاده از کلید و چرخاندن آن برای کودکان و بعضی سالمندان کاری بسیار دشوار است ولی با وجود کارت به راحتی می‌توانند در را باز کنند.

زیبایی قفل‌های دیجیتال

منزلی که قفل دیجیتال روی آن نصب است در نگاه اول لاکچری بودن را یادآور می‌شود چرا که این محصول اکثرا بر روی درب منزل سلبریتی‌ها و افراد با تمکن مالی بالا نصب است. البته این محصول دقیقا مانند آیفون تصویری که در اوایل کار همه‌گیر نشده بود، در مرحله اولیه است ولی به زودی روی درب منزل اکثریت مردم نصب خواهد شد. امید شرکت کارن هم گسترش فرهنگ استفاده از قفل دیجیتال می‌باشد که تمام محاسن امنیت و راحتی و زیبایی در اختیار اکثر مردم ایران قرار گیرد.

مقایسه قفل مکانیکی با قفل دیجیتال

همان‌طور که پیشتر اشاره شد به‌طور کلی دو نوع قفل اعم از مکانیکی و دیجیتالی را می‌توان بر روی درب نصب کرد و این قفل‌ها طبعاً هر کدام مزایا و معایب یا شاید بهتر باشد بگوییم محدودیت‌های خاص خود را دارند و لازم است به صورت «جامع» مورد بازبینی قرار داده شود.

مقایسه قفل مکانیکی با قفل دیجیتال

قفل مکانیکی یا معمولی

قفل‌های مکانیکی از قدیمی‌ترین تجهیزات حفاظتی محسوب می‌شوند که ساختار آن‌ها گرچه دچار تغییر و تحولات زیادی شده است، اما کماکان اصول ثابتی را دارا می‌باشند. در واقع منظور از قفل‌های مکانیکی یا معمولی به همان قفل‌های قدیمی گفته می‌شود که با کلید باز می‌شوند و به دلیل قیمت پایینی که دارند، همیشه مورد استقبال جامعه قرار داشته‌اند. ولی در حال حاضر به همان اندازه‌ای که ارزان قیمت هستند معایبی که به هیچ‌وجه قابل انکار نمی‌باشند به همراه دارند. لذا در ادامه به‌صورت خلاصه به این معایب اشاره خواهیم کرد:

مقایسه قفل مکانیکی با قفل دیجیتال

احتمال گم‌شدن کلید:

این اتفاق برای همه ما حداقل یک‌بار هم که شده رخ داده است و این احتمال وجود دارد که در ادامه و با توجه به درگیری‌های ذهنی، شلوغی و … در عصر کنونی، احتمالاً «بزنگاه تاریخی» دوباره برای ما چنین سناریویی را مطرح خواهد کرد.

digital-vs-mechanic

پایین بودن امنیت:

درگذشته همین ‌که مطمئن می‌شدیم درب قفل شده یک آرامش نسبی به ما دست می‌داد؛ اما امروزه با توجه به سرقت‌های مدرن و باز کردن درب در کم‌ترین زمان، قطعاً دیگر آرامش دهه‌های قبل را نخواهیم داشت و حتماً باید علاوه بر قفل کردن درب، سپردن به همسایه و هزینه کردن برای نصب دوربین و … را در نظر بگیریم. چرا که از سال گذشته تاکنون نزدیک به 40 درصد سرقت بیشتر شده است و شواهد نشان می‌دهد امنیت کم همین قفل‌های معمولی و مکانیکی تأثیر چشم‌گیری در این سرقت‌ها داشته است. بنابراین لازم است که به سمت ‌و سوی نصب قفل‌های هوشمند حرکت کرد.

مزایای قفل‌های مکانیکی یا معمولی

  • از لحاظ هزینه پرداختی قفل‌های مکانیکی نسبت به قفل‌های دیجیتالی ارزان‌تر هستند.
  • بدون نیاز به منابع تغذیه یا باتری

قفل دیجیتال یا هوشمند

به‌طور یقین وقتی صحبت از قفل دیجیتال می‌شود اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند، امنیت بسیار بالای آن‌ها است. به‌طوری که عامه مردم آن را به‌عنوان قفل ضد سرقت می‌شناسند. قفل‌های هوشمند مجهز به آخرین سیستم‌های امنیتی هستند. همین مسئله موجب شده که این قفل‌ها بهترین انتخاب برای تأمین امنیت خانه و محل کار باشند. البته این تنها مزایای این‌چنین قفل‌ها نیست. از این‌رو در ذیل به مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مقایسه قفل مکانیکی با قفل دیجیتال

برقراری و تضمین امنیت:

امنیت یعنی در معرض خطر نبودن یا از خطر محافظت شدن. خصوصاً از آنجایی که دیگر امنیت تنها در بعد جانی تعریف نمی‌شود و ابعاد مختلفی از جمله امنیت مالی، اجتماعی، فرهنگی را در برمی‌گیرد و بشر به طور طبیعی بر آن واداشته است تا برای رسیدن به آن قدم‌های هوشمند و علمی‌ بردارند. از این‌رو به نظر می‌رسد که تولید و نصب قفل‌های دیجیتالی یکی از زیر مجموعه همین اهداف بشر می‌باشد. چراکه کلیدی‌ترین و اولین قدم در مسیر برقراری و تضمین امنیت به شمار می‌رود.

مقایسه قفل مکانیکی با قفل دیجیتال

کاهش قابل ملاحظه نگرانی افراد:

برخلاف گذشته امروزه نگرانی‌های افراد در جامعه چند برابر گذشته است. به‌گونه‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین چالش‌های جامعه سخن گفت. اما در این میان فعالیت‌ها، ابزارها و مؤلفه‌ای هم رشد قابل قبولی در راستای کاهش نگرانی جامعه داشته‌اند. بدون شک رونمایی از قفل دیجیتالی یکی از همین ابزار و مؤلفه‌ها بوده است. اما خب در این میان متأسفانه هنوز افراد و گروه‌های هستند که با ترفندهای مختلفی در تلاش هستند مانع گرایش عامه مردم به سمت ‌و سوی قفل‌های هوشمندانه و مدرن شوند.

وجود آلارم هشدار:

برخلاف قفل‌های مکانیکی که هیچ تعاملی با شما ندارند، این قفل‌ها در صورتی که شخصی قصد دسترسی غیرمجاز به قفل را داشته باشد و یا آتش‌سوزی و … رخ دهد از طریق آلارم هشدار دهنده اطلاع خواهد داد. به همین دلیل دیگر سنسورهای مختلفی که در این قفل‌های دیجیتال نصب شده است، امکان سرقت از آن‌ها تقریباً غیرممکن است. از دیگر آپشن‌های موجود در این قفل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قفل کودک، ضد سرقت، ضد شوک، ضد حریق و قفل دوبل اشاره داشت.

کد تصادفی قفل هوشمند

عدم حمل کلید:

یکی دیگر از مزیت‌های این قفل‌ها را می‌توان عدم نیاز به حمل کلید  بیان کرد. از طرفی هیچ‌گاه عزیزان شما را به دلیل نبود کلید پشت در معطل نخواهد کرد. شما بدون نیاز به حمل کلید هر زمان که بخواهید می‌توانید درب را تنها به‌وسیله، کارت، اثر انگشت و… خود باز کنید.

کنترل از راه دور:

برخلاف قفل‌های مکانیکی که هر بار برای باز کردن آن‌ها نیاز است که جلوی درب یا پای آیفون بروید، قفل‌های دیجیتال دارای قابلیت ریموت کنترل یا همان کنترل از راه دور هستند. قفل‌های دیجیتال را می‌توان با سایر سیستم‌های خانه هوشمند متصل کرد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود و با نصب نرم‌افزار مربوطه در هر زمان و مکانی که هستید قفل هوشمند خانه خود را کنترل کرده و حتی از راه دور باز و بسته نمایید.

کنترل از راه دور

کاهش چشم گیر وسواس بودن:

احتمالاً شما هم تجربه کرده‌اید که در محل کار خود یا در سفر نسبت به بستن درب منزل یا پارکینگ و یا بلعکس در منزل نسبت به بستن درب اتاق کار نگرانی داشته باشید و حتی مجبور شوید که به محل اولیه خود برگردید. تا از قفل شدن درب مطمئن شوید و از آنجایی که در جامعه کنونی، مشغله ذهنی هم زیاد است، قطعاً مردم را با وسواس بیشتری مواجه خواهد کرد. البته این نگرانی و وسواس را کسانی دارند که با قفل‌های مکانیکی سروکار دارند. زیرا افراد و گروهایی که از قفل دیجیتال بهره می‌برند می‌توانند از راه دور نسبت به بستن درب‌ها اطمینان پیدا کنند. حتی کاربران می‌توانند برای بسته شدن درب برنامه‌ریزی زمانی داشته و همین زمینه‌ساز کاهش چشمگیر وسواس در افراد شده است.

معایب قفل‌های دیجیتال

  • از لحاظ هزینه پرداختی قفل‌های دیجیتال به دلیل امکانات بسیار بیشتر و امنیت بالاتر، نسبت به قفل‌های مکانیکی گران‌تر هستند.
  • به منبع تغذیه یا باتری نیاز دارند. البته لازم است یادآوری شود که حدود یک ماه قبل از پایان شارژ باتری مکرر برای تعویض باتری هشدار خواهد داد.

کلام پایانی

 حال که به مقایسه قفل مکانیکی با دیجیتال پرداختیم، می توانید انتخاب مناسب‌تری برای محیط خود داشته باشید. در کل، هر دو نوع قفل مکانیکی و الکترونیکی دارای مزایا و معایبی هستند. اولی ممکن است ارزان باشد، اما امنیت پایین‌تری هم به همراه خواهد داشت. در حالی که قفل‌های الکترونیکی امنیت بسیار بالاتری دارند و استفاده از آن‌ها آسان و زیباتر است. اما باز هم این شما عزیزان هستید که برحسب نیازهای خود تعیین می‌کنید که به چه قفلی نیاز دارید. ولی ضروری است موارد مذکور را در زمان خرید ضمیمه کار خود کنید.

برای مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر نمایید.

امتیازدهی